Spreiding van beleggingen he.The question is, why would you? Veel meer extra gezeik: algemene vergadering, papierwerk, ...
Gewoon 1 keer per jaar is toch fine?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Spreiding van beleggingen he.The question is, why would you? Veel meer extra gezeik: algemene vergadering, papierwerk, ...
Gewoon 1 keer per jaar is toch fine?
Spaarrekening na 1 jaar : 114900€ voor belastingen.Laat het dan gewoon even op je spaarrekening staan. Ik begrijp het probleem niet ...
Care to elaborate? Ik snap uw cijfers niet, oprecht nieuwsgierig.Spaarrekening na 1 jaar : 114900€ voor belastingen.
=> 78132€ na belastingen.
Maandelijks privé belegd in ETF's.
6460€ per maand belegd in S&P500 (gemiddeld maandrendement van 0.7974%) geeft 81011€ per jaar na belastingen. 3000€ is toch al eens de moeite he.
Ja, had niet veel tijd om hier in detail neer te pennen.Care to elaborate? Ik snap uw cijfers niet, oprecht nieuwsgierig.
Gemiddeld rendement van 10%? Reken je u niet wat rijk?Ja, had niet veel tijd om hier in detail neer te pennen.
Dus, situatie (weet niet of ik bij vorige cijfers met exact zelfde getallen begonnen was): 117k winst per jaar voor belastingen => 9750€ winst per maand.
Situatie 1: Als je dat op een spaarrekening zet, geeft die eerstemaand u rente+getrouwheidspremie, de andere maanden enkel rente. Rente is bij mij 0.75%, getrouwheidspremie 0.5%
(9750*11*1.005)+(9750*1.0125) =107786.25+9871.88 = 117658.13€ winst voor belastingen.
Dat wordt netto (vvpr bis, als klopt dat niet helemaal want meer dan 100k) 80007.52€
Situatie 2: Je keert uw dividend maandelijks uit, dat is elke maand 9750*0.8*0.85 = 6630€
S&P500 zit met een gemiddeld rendement van 10%, dat geeft een maandrendement van 0.8%
Dan formule voor elke maand 6630€ bijstorten + rendement van vorige maanden =>
![]()
83155€
Ik ken belachelijk veel mensen, maar echt niemand met zoveel netto winst. Prijs je gelukkig manJa, had niet veel tijd om hier in detail neer te pennen.
Dus, situatie (weet niet of ik bij vorige cijfers met exact zelfde getallen begonnen was): 117k winst per jaar voor belastingen => 9750€ winst per maand.
Situatie 1: Als je dat op een spaarrekening zet, geeft die eerstemaand u rente+getrouwheidspremie, de andere maanden enkel rente. Rente is bij mij 0.75%, getrouwheidspremie 0.5%
(9750*11*1.005)+(9750*1.0125) =107786.25+9871.88 = 117658.13€ winst voor belastingen.
Dat wordt netto (vvpr bis, als klopt dat niet helemaal want meer dan 100k) 80007.52€
Situatie 2: Je keert uw dividend maandelijks uit, dat is elke maand 9750*0.8*0.85 = 6630€
S&P500 zit met een gemiddeld rendement van 10%, dat geeft een maandrendement van 0.8%
Dan formule voor elke maand 6630€ bijstorten + rendement van vorige maanden =>
![]()
83155€

Gemiddeld rendement van 10%? Reken je u niet wat rijk?
Als IT-er kom je er met ongeveer 70k aan kosten. Dus 187k omzet.Ik ken belachelijk veel mensen, maar echt niemand met zoveel netto winst. Prijs je gelukkig man![]()
Dollar cost averaging VS lump sum investing (In gediversifieerde global / US ETFs) maakt geen verschil, zelfs licht voordeel voor lump sum.Alles ineens inleggen zou ik mij ook niet comfortabel bij voelen.
Niche IT consultant als je aan 850 per dag zit?
Opbrengsten in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst. Dus rekenen met 10% is echt wel jezelf rijk rekenen imo.![]()
Rendement S&P 500 index 10,74% per jaar sinds 1957 - Geldreview.nl
De Amerikaanse S&P 500 index heeft sinds eind 1957 een samengesteld jaarrendement behaald van 10,74%. Het rendement na inflatie is 6,83%.www.geldreview.nl
Daarom dat het een gemiddelde is over 50 jaar he...Opbrengsten in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst. Dus rekenen met 10% is echt wel jezelf rijk rekenen imo.
Maar winsten in het verleden zijn géén garanties voor de toekomst. Het kan zijn dat het de komende 50j 3% gemiddeld wordt. Niemand kan dat voorspellen.Daarom dat het een gemiddelde is over 50 jaar he...
Dat is by far de beste schatting die je kan gebruiken
Maar dan kan je enkel in dingen met gegarandeerd rendement beleggen natuurlijkMaar winsten in het verleden zijn géén garanties voor de toekomst. Het kan zijn dat het de komende 50j 3% gemiddeld wordt. Niemand kan dat voorspellen.
Ik blijf dat toch ook een lastige vinden, het kost idd een bom geld voor quasi geen enkel voordeel als je niets aan je statuten moet veranderen.Kleine tip hier aan alle freelancers met een 1 mansvennootschap: ga niet speciaal holderdebolder naar die zakkenvullers (aka de notaris) om je statuten aan te passen aan de nieuwe vennootschapswetgeving: de wet voorziet vooralsnog geen sancties indien je het niet doet, het aansprakelijkheidsrisico is louter theoretisch voor IT-consultants met een 1mansvennootschap en je spaart 1,5-2k uit.
Ik geef het maar mee omdat de notarislobvy de laatste tijd weer wat bangmakerii-artikeltjes plaatst in de media.
Als je toch nu iets aan je statuten moet veranderen, kan je dat uiteraard meenemen
Ik vind het eigenlijk ridicuul dat het nodig is, men kon gerust de wet zo geschreven hebben dat de zaken automatisch gewijzigd werden zonder dat men daarvoor naar een notaris moest.Ik blijf dat toch ook een lastige vinden, het kost idd een bom geld voor quasi geen enkel voordeel als je niets aan je statuten moet veranderen.