Freelancers & Ondernemers

Snap niet goed wat warrenten er mee te maken hebben,
Van wat ik heb gelezen is het een manier om geld uit uw vennootschap te halen. Fiscaal is het wat interessanter dan een bonus.

maar zoek eens in deze thread naar 'lening met vaste looptijd'.
Ja dit heb ik hier ook eens zien langskomen, kan ik dan gewoon een lening afsluiten en zeggen betaal het af met mijn VVPR-BIS binnen 3 jaar?

Boekhouder zegt dat het via rekening courant kan aangezien dat het over hetzelfde boekjaar gaat ...

En wat heeft een vennootschap bij een debetsaldo op een rekeningcourant? :p
Een vordering op de bedrijfsleider of anders gezegd de bedrijfsleider heeft een openstaande schuld bij de vennootschap wat neerkomt op een krediet.
En een kostenloze verstrekking van een krediet is een voordeel alle aard.

Dus ja, je kan het zo doen zolang dat je beseft dat er hierdoor een belastbaar voordeel alle aard ontstaat.

Investering pas maar vanaf 1000€ PER geval toch? Hebben jullie dan allen zo'n dure smartphones en laptops? Mijne steek in meteen in onkosten hoor, zelfs m'n 3K pc.

Investeringstabelleke voor een smartphone of een laptop lol...

Investering pas maar vanaf 1000€ PER geval toch? Hebben jullie dan allen zo'n dure smartphones en laptops? Mijne steek in meteen in onkosten hoor, zelfs m'n 3K pc.

Investeringstabelleke voor een smartphone of een laptop lol...
Voor BTW is dat grensbedrag om van een bedrijfsmiddel te spreken en dus onderworpen aan herzieningen.
Voor inkomstenbelasting kan je iets van 300 euro afschrijven, met die verhoogde investeringsaftrek van 25% werd dat zelf vaker op een investeringstabelleke gezet :) (indien 100% beroepsgebruik).

Er zou op BG een topic komen waar zelfstandigen/freelanders/... één post kunnen plaatsen met in welke sector ze actief zijn, wat hun expertise is, eventuele projecten waarop je specifiek trots bent en waarvoor ze eventueel gecontacteerd kunnen worden.

Hebben jullie ideeën over wat nog allemaal vermeld zou kunnen worden? Kwestie van een soort van template te maken of een voorbeeld te maken als gids.

Er zou op BG een topic komen waar zelfstandigen/freelanders/... één post kunnen plaatsen met in welke sector ze actief zijn, wat hun expertise is, eventuele projecten waarop je specifiek trots bent en waarvoor ze eventueel gecontacteerd kunnen worden.

Hebben jullie ideeën over wat nog allemaal vermeld zou kunnen worden? Kwestie van een soort van template te maken of een voorbeeld te maken als gids.
De regio kan handig zijn voor sommigen

Niet juist hé :p. Smartphone moet nog altijd afgeschreven worden.
Hoeft niet hoor, je kan perfect in uw waarderingsregels opnemen dat bedragen onder de XXX EUR niet worden geactiveerd maar wel rechtstreeks in kosten worden opgenomen. Alleen moet dat wel redelijk zijn en ter goeder trouw. In essentie is dat om overbodig werk te gaan vermijden en kleine activa niet te moeten activeren. Een GSM van bv. 300 EUR kan perfect onder die drempel liggen.

Nog een vraagje 😅
Ik herinner me een tijdje terug ergens gelezen te hebben als je dividenden in jaar 1 uitkeert (aan 30% RV), dat je in jaar 4 geen dividenden kunt uitkeren aan 15%. Nu probeer ik daar iets van terug te vinden, maar vind hier niks van terug.

Herinner ik me bepaalde zaken fout of ben ik gewoon slecht geworden in zaken op te zoeken? Iemand die me hierbij kan helpen? 😁

Terug
Bovenaan