Dit dus.Er is een verschil. Ik ken nu enkele "echte ondernemers" (mensen die personeel hebben aangeworven of freelancers die voor hen werken).
Maar hun doel is op termijn dat hun business eigenlijk op zijn eigen kan draaien zonder dat ze zelf nog met het operationele gebeuren nog bezig zijn.
Ik ken er een paar die al in die buurt zijn. Die pakken 3 maand verlof omdat het op zijn eigen kan draaien. Natuurlijk zij zaten wel een paar keer randje faillissement op bepaalde momenten. Zoiets is niet zonder risico. Zeker als je personeel begint aan te nemen. Dat is wat anders dan het freelance-verhaal van de meesten hier.
Groot verschil met de freelancers hier. die moeten nog altijd werken voor hun dagfactuur. Die andere kunnen 3 maand verlof nemen zonder eigenlijk een cent winst te verliezen of doen ze nog iets anders erbij voor de fun.
Bij mij dus onderaannemers en freelancers waar ik een budget mee afspreek na het project overlopen te hebben.
Met uitzondering van de vaste kosten (wagen, huur kantoor, ...) staat tegen elke uitgaande factuur een hogere inkomende factuur tegenover!

) te worden in IT: project management, agile product owner. In mijn huidige rol doe ik diverse zaken. Heb voldoende ervaring opgebouwd in de loop der jaren en speel al lang met het idee, dus tijd om dit eens deftig te bekijken. Niet per se om financiële redenen: ik heb een brede interesse, dus denk ik meer afwisseling in opdrachten te kunnen hebben, eventueel meer verlof op termijn, ...
Ik zit nu in een team dat normaal SAFe volgt. De PO doet alles behalve het team helpen hun sprintplanning te volgen en een degelijk product op te leveren.