BonIver
Well-known member
Jij vindt dat normaal, ik heb het daar toch moeilijker mee. GSM kwijtgespeeld? Kan je toch ook zeggen dat je een djoef op uw muil hebt gekregen en ze er mee gaan lopen zijn. Je verzekert je net tegen diefstal, als dan de voornaamste vorm van diefstal niet valt onder die verzekering, lekker nuttig allemaal. Stel je even voor dat kortsluiting in een elektrisch apparaat plots niet meer gedekt wordt in een brandverzekering, vind je dat ook zo normaal? Ik kan toch ook een glas water over mijn stopcontact gooien als ik een nieuwe woning wil?Betreft een standaarduitsluiting als je toestel gestolen wordt zonder braaksporen of zonder bedreiging of geweld... Waarom is zeer simpel. Speel je zelf je GSM kwijt dan kan je eenvoudig zeggen "ja seg, euhm, mijne GSM is gepikt, wss toen ik efkes ni keek van tafel genomen". En zo is elk verlies ineens netjes verzekerd...
Is trouwens wél in elke brandverzekering in België idem hoor. Als je bvb. thuis de deur open laat staan of zelfs het raam op kip laat staan en komt er zo iemand je huis binnen (en je bent niet thuis) dan ben je ook niet verzekerd.
Maar ja, het zijn dan weer de "klootzakken van de verzekering".
Die eerste situatie kan je inderdaad aanhalen, maar daar is een mooie term voor: Verzekeringsfraude. Dus ofwel gaat elke verzekeraar er van uit dat je inderdaad een fraudeur bent, ofwel is elke verzekeraar een klootzak. Kies zelf maar.