Dat is... een bizarre denkwijze dat je niet meer kunt doorgroeien. Je stopt met groeien als je tussen 4 plankjes ligt, dan pas groei je niet meer.
In verband met uw tarieven: dat is moeilijk te zeggen gezien ik niet in de sector zit waar je terecht zal komen, maar 55 euro per uur lijkt me wel behoorlijk aan de lage kant eerlijk gezegd. 70 euro per uur lijkt me beter. Laat het mij zo zeggen dat 45 euro per uur een hongergrens is, Eigenlijk is dat te weinig om freelance te verantwoorden naar mijn mening. Je raakt amper uit je loonkosten.
Wil je weten waarom die recruiter u die tarief geeft? Omdat de recruiter het verschil in tarief zal opstrijken in zijn voordeel. Dus uw recruiter zou dan ongeveer... 4000 euro extra aan u verdienen per maand (schatting). Hij gaat u door rekenen aan ongeveer 80 euro per uur en het verschil is voor hem (schatting, wel).
Of het de moeite is, en of freelancer worden iets voor u is, dat moet jij uitmaken. Maar... het heeft wel iets. Neem het van mij aan. Maar freelancer zijn is ook zorgen voor uzelf. Er is geen wijze raad of gouden regel. Don't let people fuck with you want... niemand zal het u zeggen wat goed of slecht voor u is in veel gevallen.
Je ruilt zekerheid in voor meer risico maar hoger rendement. Het is een afweging en je moet je goed bewust zijn dat als je te "braaf" bent, je misschien beter in loondienst moet blijven. Maar ik juich het toe.
Echter maar 1 bedenking: toen ik 27 was, was ik niet matuur genoeg om freelancer te worden. Dat is elk voor zich uiteraard. Maar... dat is misschien het inzicht van 27 vs 37

. Who knows.