Freelancers & Ondernemers

Een waakhond in een garage, vanuit veiligheidsoverweging, kan ik nog verstaan. Maar een kat, waarbij het meest angstaanjagende wapen het likken van de eigen aars is, kan je toch niet verdedigen?
Een kat niet maar een chihuahua/pomeriaan/keeshondje etc gaan er via de circulaire door omdat het type hond niet gespecificeerd is.

Al zou een bakker/slager misschien iets kunnen argumenteren rond ongedierte :p. Het is wel zo dat ongedierte rapper wegblijft als ze de aanwezigheid van een kat ruiken :p.

Een kat niet maar een chihuahua/pomeriaan/keeshondje etc gaan er via de circulaire door omdat het type hond niet gespecificeerd is.

Al zou een bakker/slager misschien iets kunnen argumenteren rond ongedierte :p. Het is wel zo dat ongedierte rapper wegblijft als ze de aanwezigheid van een kat ruiken :p.
Denk dat de cervela's bij de slager ook snel weg zouden zijn (nu niet dat die open en bloot liggen maar een kat laten rondlopen waar er met voeding wordt gewerkt lijkt me ook wel bedenkelijk).

Een ‘waakhond’ wordt aanvaard en is voorzien in een circulaire. Ik breng een stuk van de onkosten in, lang niet alles. Maar wij hebben dan wel weer bewust geen alarm omdat dat met de hond weinig zin heeft. Je zou al moeten raamsensoren nemen en dat is nogal dure investering.

Bij al mijn garages als klanten lopen 1 a 2 stevige waakhonden rond op het domein, is zo gek niet dat men het toelaat. Maar omdat de circulaire niet expliciet opneemt welke hond dat moet zijn en wie die onkosten kan inbrengen kan meneer de CEO via zijn managementvennootschap de pomeriaan van zijn madame inbrengen ;).

Hier heb ik nog nooit bij stil gestaan. Welk stuk van de hond breng je dan in? Ik heb thuis best wat voorraad staan van materiaal. Een hond is er toch al dus eigenlijk is het best interessant, als ik een deel van de kosten al zou kunnen inbrengen.

ik kan me vergissen, maar een circulaire geeft toch niet de garantie dat een kost aanvaard wordt, maar legt wel de 'bewijslast' bij de fiscus dat er sprake is van misbruik?

Het lijkt me redelijk logisch dat een hond van het type "schoot" en zeker de aangepaste roze kledij niet even gemakkelijk erdoor zal gaan als je een controleur hebt die écht zijn werk doet.

Hier heb ik nog nooit bij stil gestaan. Welk stuk van de hond breng je dan in? Ik heb thuis best wat voorraad staan van materiaal. Een hond is er toch al dus eigenlijk is het best interessant, als ik een deel van de kosten al zou kunnen inbrengen.
In principe kan je de aankoop van de hond zelf inbrengen. Dat heb ik niet gedaan. Ik breng 1 om de 2 aankopen voer in en zijn jaarlijks bezoekje aan de dierenarts. Ik zie natuurlijk hoeveel anderen jaarlijks inbrengen aan onderhoud/abonnement van hun alarm, ik probeer daar wat onder te blijven.

ik kan me vergissen, maar een circulaire geeft toch niet de garantie dat een kost aanvaard wordt, maar legt wel de 'bewijslast' bij de fiscus dat er sprake is van misbruik?

Het lijkt me redelijk logisch dat een hond van het type "schoot" en zeker de aangepaste roze kledij niet even gemakkelijk erdoor zal gaan als je een controleur hebt die écht zijn werk doet.
Kledij is nooit aftrekbaar maar ze mogen niet discrimineren op het type hond :). In de circulaire staat opgenomen welk type kosten in aanmerking komen.

Waar kan ik meer vinden over de investeringsaftrek van elektrische bestelwagens?
In dit artikel spreken ze zelfs om te verhogen naar 40%, maar ik vind nergens terug dat 8% zou mogen..

Een ‘waakhond’ wordt aanvaard en is voorzien in een circulaire.

Dat is wel heel erg interessant, heb je die omzendbrief nog ergens gelinkt ? Wil dat wel eens lezen :)

sport/Fitness is ook wel interessant, dat werd vroeger inderdaad verworpen, ik had niet meteen gehoord dat ze daar toleranter rond werden, goed om weten!

Bedrijfspoes :rofl:

@kinxton laat je mij aub weten als je ooit een controle krijgt? Wil ik wel eens bijzitten :oi22:
Ja echt, in verschillende arresten beslissen rechters dat wat overheid(sbedrijven) mogen doen, andere bedrijven ook mogen. De bewijzen van bv. de museumkat in Brugge heb ik dan maar ook bewaard...

Ik ken toch iemand waar zijn hond uit de boekhouding gehaald is omdat die s' avonds mee naar huis ging en niet in de werkplaats bleef overnachten

Ja echt, in verschillende arresten beslissen rechters dat wat overheid(sbedrijven) mogen doen, andere bedrijven ook mogen. De bewijzen van bv. de museumkat in Brugge heb ik dan maar ook bewaard...
Dus het argument zal zijn "waarom mogen zij dat wel en ik niet?"?

Kzegget, stuur me een invite :p

Omdat ik vond dat de facturen van mijn boekhouder de laatste tijd toch wat hoog lagen eens de telsom voor dit jaar al eens gemaakt. Correct me if I'm wrong, maar in vergelijking met de bedragen op jaarbasis die ik hier soms zie passeren lijken deze mij toch hoog te liggen.

Bedragen excl. btw:
Totaal 01/01-31/07: €3600 dus een €520 per maand

Enkele tarieven die ik kan afleiden:
BTW aangifte: €95
Opmaak balans: €500
Bespreking balans: €200
Opmaken jaarrekening & verslag AV RvB: €375
Neerlegging jaarrekening: €110
Personenbelasting: €275
Vennootschapsbelasting: €375
Loonadministratie bedrijfsleider: €75

Opzich kan ik deze bedragen nog begrijpen, maar zouden deze alleen al op jaarbasis dus een +- €2500 kosten. Dit bedrag komt mooi overeen met totalen die ik in dit topic zie passeren.

Helaas stoppen de kosten niet daar, maar komt daar maandelijks nog eens €40 voor hun digitaal platform bij. Maar waar ik mij het meeste aan stoor is de kosten voor inboeken documenten. Per kwartaal is dat €187.50 (dus 3 uur aan €62.5?) voor +-10 aankoopfacturen en 1 verkoopfactuur per maand. Dus 5 minuten per factuur, terwijl hun digitaal platform alles al ingelezen heeft.

Wordt ik er dik opgelegd, of zijn dit tegenwoordig de courante prijzen?

Omdat ik vond dat de facturen van mijn boekhouder de laatste tijd toch wat hoog lagen eens de telsom voor dit jaar al eens gemaakt. Correct me if I'm wrong, maar in vergelijking met de bedragen op jaarbasis die ik hier soms zie passeren lijken deze mij toch hoog te liggen.

Bedragen excl. btw:

Opzich kan ik deze bedragen nog begrijpen, maar zouden deze alleen al op jaarbasis dus een +- €2500 kosten. Dit bedrag komt mooi overeen met totalen die ik in dit topic zie passeren.

Helaas stoppen de kosten niet daar, maar komt daar maandelijks nog eens €40 voor hun digitaal platform bij. Maar waar ik mij het meeste aan stoor is de kosten voor inboeken documenten. Per kwartaal is dat €187.50 (dus 3 uur aan €62.5?) voor +-10 aankoopfacturen en 1 verkoopfactuur per maand. Dus 5 minuten per factuur, terwijl hun digitaal platform alles al ingelezen heeft.

Dat is louter de spreiding van de kost voor uw balans over het jaar. 500€ voor uw balans? Dat is een lachertje. Wetende dat bij opmaak balans de effectieve optimalisatie van uw dossier gebeurt (bij ons wordt zelf elke balans door tax nagekeken op verdere optimalisatie, die hun review zijn vaker hogere tarieven per uur dan de accountants zelf).
Ik vermoed dat ze dus terecht minstens op kwartaalbasis uw balans bijwerken, optimaliseren en grondig de voorafbetalingen nakijken :).

Bedragen excl. btw:

Alles meer dan 3000-4000 is "diefstal".

Ons digitaal platform zou je ook 40 euro kosten, maar wel op jaarbasis.

Vorige maand heb ik zo'n 200 aangiftes personenbelasting gedaan, zou goed verdiend zijn aan 275 per.

Jaarrekening en verslagen is 30 minuten met software.
Neerleggen jaarrekening inclusief kost nationale bank dan? Je verstuurt die in bulk van 50 aangiftes dus duurt letterlijk 10 seconden per dossier...

Terug
Bovenaan