Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je dan een lang contract met lange opzeg? Anders snap ik niet zo goed waarom ze u gewoon niet verlengen. En in zo'n bedrijf zou ik zelfs niet willen werken. Wie doet nu zoiets?Wat doen jullie met klanten die over alles negatief zijn en waar zelf effectief bewijs nu van is dat ze gewoon code manipuleren om fouten uit te lokken?
1) praten met de opdrachtgeverWat doen jullie met klanten die over alles negatief zijn en waar zelf effectief bewijs nu van is dat ze gewoon code manipuleren om fouten uit te lokken?

Is die manager op de hoogte van de situatie of althans uw interpretatie van de situatie?Het contact is met een tussenpartij en dat is jaarlijks, maar tussen hen en de klant is het tot 2024. Maar tot nu toe nooit van de project manager iets negatief gekregen.
Dat is uiteindelijk toch de vrijheid waarom je als freelancer/contractor gaat werken? Je geeft je een deel van je corporate voordelen op, om zelf te kunnen kiezen welke projecten je graag doet, zonder vast te hangen aan een werkgever, locatie,...Nee die is natuurlijk een week in vakantie.
Zelf ook wel al eerder gedacht aan weg te gaan bij die klant omdat het centrum Brussel is. Maar beetje schrik om als jobhopper gezien te worden omdat ik nog minder dan een jaar zit
Inderdaad, plus, je wil echt niet verschillende jaren achter elkaar een BTW klantenlisting met maar één en dezelfde klant indienen. Dan roep je om controle naar schijnzelfstandigheid. Dat is net hetgeen je ten alle tijden moet vermijden, dat men jou van schijnzelfstandige kan beschuldigen. Dus jobhopper is voor freelancer totaal niet meer van toepassing. Er wordt natuurlijk wel verwacht dat je uw project naar behoren doet en uw dienstverlening voldoet aan de verwachtingen.Dat is uiteindelijk toch de vrijheid waarom je als freelancer/contractor gaat werken? Je geeft je een deel van je corporate voordelen op, om zelf te kunnen kiezen welke projecten je graag doet, zonder vast te hangen aan een werkgever, locatie,...
Omgekeerd is het net zo dat recruteringsprocessen korter zijn omdat de opdrachtgever je op elk moment makkelijk kan buiten zetten wanneer het tegen valt zonder al te veel onrust te zaaien. Net zoals bij herstructureringen, besparingen of wat dan ook.
Als men iemand wil die op lange termijn blijft, moet daar maar een competitief loon, voordelen, carrièrepad,... tegenover staan.
Hangt er toch ook een beetje vanaf wat je doet.6 maanden of een jaar is perfect, nadien tijd voor iets anders !
Klopt, en het zet u ook helemaal niet op de radar voor schijnzelfstandigheid als je jarenlang maar 1 klant hebt. Schijnzelfstandigheid gaat over de omgekeerde richting, namelijk een werkgever die zijn werknemers dwingt om zelfstandige te worden.Hangt er toch ook een beetje vanaf wat je doet.
Inderdaad, plus, je wil echt niet verschillende jaren achter elkaar een BTW klantenlisting met maar één en dezelfde klant indienen. Dan roep je om controle naar schijnzelfstandigheid. Dat is net hetgeen je ten alle tijden moet vermijden, dat men jou van schijnzelfstandige kan beschuldigen.
En ja, dat gebeurt, ik heb het weten gebeuren bij JnJ. Ze hebben toen hun regels rond externen ook aangepast.Kan nochtans interessant zijn. Gepakt worden voor schijnzelfstandigheid kan rap enkele tienduizenden euros opleveren. De opdrachtgever moet je dertiende maand, enkel en dubbel vakantiegeld, maaltijdchecques, ziekteverlof, etc. van de voorgaande jaren betalen. Voor die jaren krijg je dan ook een werknemerspensioen en als de opdrachtgever de samenwerking stopgezet heeft moet hij een ontslagvergoeding betalen.
Voor de wet ben je als schijnzelfstandige het slachtoffer, het is je opdrachtgever die de dader is.
De boekhouder?Heeft er iemand een template voor financieel plan voor startende freelancer? Of misschien een app?

Ja maar dacht al om zelf voorbereidingen te doenDe boekhouder?![]()

Als je mij PB stuurt met je email wil ik mijn plan wel doorsturen;Ja maar dacht al om zelf voorbereidingen te doen![]()

Voor IT-freelance? Want dat is vrij simpel.Ja maar dacht al om zelf voorbereidingen te doen![]()