Fraude El Kaouakibi

Of dat haar kop echt moet vallen.
Sinds dag 1 afgeschilderd als een grote fraudeur, niet veroordeeld.

De dingen die als feiten naar boven komen zijn toch vaak vrij miniem en lijken mijn inziens meer op administratieve onkunde.
Ik ben zelf zelfstandige met een makkelijk vrij beroep en zelfs voor mij lijken vele regeltjes echt chinees.
Niet veroordeeld? Omdat de instanties die totnutoe met rapporten naar buiten zijn gekomen, haar niet kunnen veroordelen, dat zijn gewoon interne audits hé. Het gerecht moet nog komen.

Trouwens. Het is niet dat iedereen hier zit te wachten op (enkel) SEK haar hoofd hé. Sven Gatz mag het ook gaan uitleggen, die schepen in Antwerpen idem. Geen idee wie nog zo geld heeft toegestopt maar zeker nog een paar NVA en OVLD kopstukken.

In Mechelen heb ik afgelopen zomaar een gemeenteraad is bijgewoond en daar leken de projecten die ze had opgezet toch van dien aard dat haar verloning "gelijkaardig was met andere spelers in de markt" en dat er wel degelijk een product is afgeleverd dat toch binnen de verwachtingen was. Enfin... de redenering was ook vooral "een optreden of een cultuurstuk kan je niet altijd quantificeren volgens één of ander sjabloon".

Dus bon, daar heeft ze toch voordeel van de twijfel (en dan mag dat ook gewoon gezegd worden hé)

Een meubel voor thuis betalen met bedrijfsgeld. Gaan we elke dokter die dat doet arresteren?
Zichzelf een goed loon uitkeren? hold the presses, de ceo wil goed betaald worden schande!
valse kilometers? voor welke bedragen?
Een venootschap laten failliet gaan is nu ook geen wereldnieuws hoor dat doen grotere spelers wel vaker.

Verdwenen geld ok, maar dat mag dan wel eerst bewezen worden voor we ze verketteren.

Mij lijkt het alsof ze de verkeerde mensen vertrouwd heeft en zichzelf te naief heeft opgesteld naar boekhouding toe als eindverantwoordelijke.*
Ik kijk in ieder geval uit naar haar verdediging. Ik neem aan dat iedereen het eens is dat ze recht heeft op wat fatsoen en een verdediging voor we haar uitspugen?
Er is echt wel een heel belangrijke nuance hé: het gaat om subsidies en dus belastinggeld. Geld van de overheid en dus van het volk die ze voor eigen privédoeleinden heeft gebruikt. Hopelijk zie je toch dat verschil?

Niet heeft gebruikt maar zou gebruikt hebben.
Nogmaals, nog altijd niet schuldig bevonden.

Ik ben absoluut geen open vlder, geen enkel belangenconflict.

Er is enkel spraken van empathie. Moest ik in Sihame haar schoenen staan zou ik willen dat het oordeel valt na de rechtsgang en niet ervoor.
En hopelijk gaat dat oordeel dan over honderdduizende euros en niet over wat kilometers hier en een kast daar.

I do agree dat fraude met subsidiegeld een mogelijk verzwarende factor kan zijn.

Een meubel voor thuis betalen met bedrijfsgeld. Gaan we elke dokter die dat doet arresteren?
Zichzelf een goed loon uitkeren? hold the presses, de ceo wil goed betaald worden schande!
Een CEO die zich loon uitkeert niet, een CEO die subsidies aanvraagt en ze dan gebruikt voor een kast in zijn privéwoning wel.

Mij lijkt het alsof ze de verkeerde mensen vertrouwd heeft en zichzelf te naief heeft opgesteld naar boekhouding toe als eindverantwoordelijke.*
Neen, ze heeft zelf geknoeid langs alle kanten (geld dat voor subsidies bedoeld was gebruikt voor haar eigen verrijking, allerlei vrienden en familieleden overal benoemd, kasstromen laten plaatsvinden tussen entiteiten die los stonden van elkaar, ...). Ze is hier geen slachtoffer, maar de dader.

Niet heeft gebruikt maar zou gebruikt hebben.
Nogmaals, nog altijd niet schuldig bevonden.

Ik ben absoluut geen open vlder, geen enkel belangenconflict.

Er is enkel spraken van empathie. Moest ik in Sihame haar schoenen staan zou ik willen dat het oordeel valt na de rechtsgang en niet ervoor.
En hopelijk gaat dat oordeel dan over honderdduizende euros en niet over wat kilometers hier en een kast daar.

I do agree dat fraude met subsidiegeld een mogelijk verzwarende factor kan zijn.
Neen. Heeft gebruikt. Dit zijn geen gerechterlijke instanties hé. Dit zijn de audit diensten. Die kunnen geen rechtspraak leveren.

valse kilometers? voor welke bedragen?
Een venootschap laten failliet gaan is nu ook geen wereldnieuws hoor dat doen grotere spelers wel vaker.

Verdwenen geld ok, maar dat mag dan wel eerst bewezen worden voor we ze verketteren.

Ik kijk in ieder geval uit naar haar verdediging. Ik neem aan dat iedereen het eens is dat ze recht heeft op wat fatsoen en een verdediging voor we haar uitspugen?

Sihame, is that you?

Ik zou ze ook nog straffen voor onkunde, domheid en luiheid want die dokter zal een kast van 3000 € voor zijn praktijk laten factureren aan 10000 € en in zijne living die niet vermelde kast van 7000 € plaatsen. Maar zelfs dat was te moeilijk blijkbaar. ;)

Welke dokter zou er die ziektebriefjes voor al die maanden aan Sihame zitten geven?

Daar wil je toch ook je naam niet aan verbinden?

Beetje absurd natuurlijk, de kiezer is zogezegd hun werkgever waardoor het parlement geen controlearts kan sturen...

Beslist de werkgever doorgaans ook niet over het loon, al dan niet in overleg met het personeel, maar zeker met de doorslaggevende beslissing?
Ik stel voor dat we bij de volgende verkiezingen een extra papiertje toevoegen waarbij de kiezer mag inkleuren:

Hoeveel mag een parlementslid volgens u maximaal verdienen?
  • € 1000 bruto per maand (gerechtvaardigd want in de praktijk vaak slechts een deeltijdse job of toch zeker geen voltijdse)
  • € 2000 bruto
  • € 3000 bruto
    etc.
Eens benieuwd hoeveel daar uiteindelijk het bolletje van € 7000 plus riante onkostenvergoeding à rato van ruim een kwart van dat bedrag (erbovenop dus) gaan inkleuren.

Ik alvast niet. Dan zwijgen we nog voor de extra vergoedingen voor fractieleiders, etc.

Ik vind het loon voor een parlementair nu niet overdreven hoog. Het equivalent van 10k/maand binnenharken voor al de shit die ze moeten ondergaan, i'll pass.

Het probleem is dat er veel te veel parlementairen zijn die geen fluit doen. Er zijn waarschijnlijk meer dan 500 parlementairen in alle parlementen samen. Die kunnen theoretisch niet allemaal deftig werk doen, zoveel is er nu ook weer niet te doen. 75 Franse en 100 Waalse parlementairen en dan nog 25 Duitse parlementairen. 25 voor 80k mensen. Daar kan wel wat gesnoeid worden.

We subsidieren voetballers soms 10-20k/maand door een habbekrats RSZ te vragen ipv de standaard tarieven. En dat hervormen, dat is ook weer afgeblokt... Mignolet, wat was het 300 euro RSZ op een loon van 280k PER MAAND ! Hoeveel RSZ betaalt een standaard werknemer met dat loon...

Ik vind het loon voor een parlementair nu niet overdreven hoog. Het equivalent van 10k/maand binnenharken voor al de shit die ze moeten ondergaan, i'll pass.
welke shit is dat juist? Rustig uw mond dicht houden, niet opvallen en je zit safe voor de 4 of 5 jaar.

Het probleem is dat er veel te veel parlementairen zijn die geen fluit doen. Er zijn waarschijnlijk meer dan 500 parlementairen in alle parlementen samen. Die kunnen theoretisch niet allemaal deftig werk doen, zoveel is er nu ook weer niet te doen. 75 Franse en 100 Waalse parlementairen en dan nog 25 Duitse parlementairen. 25 voor 80k mensen. Daar kan wel wat gesnoeid worden.

We subsidieren voetballers soms 10-20k/maand door een habbekrats RSZ te vragen ipv de standaard tarieven. En dat hervormen, dat is ook weer afgeblokt... Mignolet, wat was het 300 euro RSZ op een loon van 280k PER MAAND ! Hoeveel RSZ betaalt een standaard werknemer met dat loon...

Tja, maar jij hebt daar een ander perspectief op natuurlijk, jij trekt waarschijnlijk zelf ook al een vergelijkbaar loon binnen, ik zou al blij zijn met een sprongetje van 3.3k bruto naar 4k bruto (zonder extralegale voordelen, die ik nauwelijks heb).

Voor mijn part mag een parlementslid gerust een deftig loon krijgen, maar ik deel je kritiek dat er teveel van zijn in dit land én bovendien: ze moeten maar consequent zijn in hun logica: is de kiezer hun werkgever? Laat de kiezer dan maar mee inspraak krijgen in hun loon.
Voor mijn part halveren we het aantal parlementsleden maar verdubbelen we hun salaris als ons dat een betere politiek oplevert.

welke shit is dat juist? Rustig uw mond dicht houden, niet opvallen en je zit safe voor de 4 of 5 jaar.

Dit dus, en dan zwijgen we nog over de vele kleinere postjes achter de schermen. Vergelijk onze royale ministeriële kabinetten maar eens met hoe de ministeries in Nederland gerund worden.

Terug
Bovenaan