Fraude El Kaouakibi

Vreemd genoeg biedt HLN wel meer info tegenover VRT. Vooral dit luik:

De reportage over de 35-jarige El Kaouakibi, die al maanden nergens meer opduikt, zal op Eén te zien zijn, maar een uitzenddatum is er nog niet. Goens kreeg sinds het uitbreken van de problemen met het stads-en dansproject ‘Let’s Go Urban’ als enige reportagemaker toestemming van de de onderneemster/politica om haar te volgen en haar te interviewen op belangrijke tijdstippen en gebeurtenissen.

Dit gaat de reportage van de politieke recuperatie zijn.
Ik denk dat ze bij de VLD daar al stilaan serieus aan het zweten zijn. En dan moet de affaire De Croo - DPG nog bloot gelegd worden.

Dit gaat de reportage van de politieke recuperatie zijn.
Ik denk dat ze bij de VLD daar al stilaan serieus aan het zweten zijn. En dan moet de affaire De Croo - DPG nog bloot gelegd worden.
Ik snap uw opmerking niet? Vermits ze vld was/is, zou politieke recuperatie dan toch eerder neigen dat het VLD uit de wind zou zetten?

Gans dat gezin dus achter de tralies
Topje van de ijsberg. Er is nog veel dat we niet weten.

Dat deel over telefoniekosten lmao.
enkele 10 tallen of honderden euro's.

Als ik dit soort dingen lees dan schreeuwen mijn gedachten heksenjacht.

Binnekort:
Sihame op heterdaad betrapt op film.
Neemt nespresso cup van LGU mee naar huis! belastingsgeld!!!!!!

Binnekort:
Mjaaaa het gaat toch ook om een pak meer hoor.

Ook niet vergeten dat die enkel de vlaamse overheid is hé. Dus niet antwerpen, brussel of andere projecten...

Binnekort:
Dat is het nadeel van subsidies te aanvaarden voor uw werking hé.

Dan moet je een heksenjacht doorstaan om te valideren dat je geen misbruik ervan gemaakt hebt.
Als je dit met uw eigen geld doet, dan doe je wat je wilt. Doe je dat met geld van een investeerder dan moet je rekenschap aan die investeerder afleggen.

Maar bij overheidsgeld moet je nu eenmaal kunnen uitleggen waarop die uitgave slaat. Is het niet nu, dan is het in de toekomst wanneer men er met een fijne kam doorgaat. En moet die uitleg aanvaardbaar lijken of zijn.

En dan komen we terug op de vermelding klungelig. Want het kan gerust zijn dat telefoonkosten door die subsidies betaald worden, maar normaal heb je dan een volledige uitleg voor de redenering achter de aangegeven kost.
Zomaar een paar bonnetjes zijn niet genoeg

Binnekort:

Dat heet een afleidingsmanoeuvre.

Binnekort:
Dat je die nu bagatelliseert wilt enkel maar zeggen dat je de ernst van deze zaak niet doorhebt.

Gans dat gezin dus achter de tralies

Das gebrek aan creativiteit hé, zo een onbetaalde werkstraf aangevuld met een financiële reset (dus alle schade terug betalen + alle kosten + nog eens dat bedrag (de schade + de kosten) als boete, dat laatste investeren we ten dienste van de bevolking). Indien de eigen middelen niet volstaan om dit te betalen wordt de onbetaalde werkstraf omgezet in een betaalde a rato van 20 €/h en mag men werken totdat de schuld is ingelost.

potje breken, potje betalen EN een dikke boete - liefst ook dat principe doortrekken naar anderen want alleen is ze zeker niet, en dan bedoel ik niet enkel politici.

Maar wellicht is bovenstaande in strijd met de wetgeving ... geen idee, ben geen jurist

Dat je die nu bagatelliseert wilt enkel maar zeggen dat je de ernst van deze zaak niet doorhebt.
Of dat haar kop echt moet vallen.
Sinds dag 1 afgeschilderd als een grote fraudeur, niet veroordeeld.

De dingen die als feiten naar boven komen zijn toch vaak vrij miniem en lijken mijn inziens meer op administratieve onkunde.
Ik ben zelf zelfstandige met een makkelijk vrij beroep en zelfs voor mij lijken vele regeltjes echt chinees.

De dingen die als feiten naar boven komen zijn toch vaak vrij miniem en lijken mijn inziens meer op administratieve onkunde.
Ik ben zelf zelfstandige met een makkelijk vrij beroep en zelfs voor mij lijken vele regeltjes echt chinees.
Die fraudeert voor miljoenen met subsidies die oorspronkelijk voor kansarmen waren, kan op korte termijn privé voor meer dan 2,5 mio€ vastgoed verkrijgen en dat is volgens u miniem...

Als de regeltjes als zelfstandige echt chinees zijn voor u, dan zijn de woorden "simpel" & "naïef" wel gepast.

Moest ze niet aan de politiek gelinkt zijn, en zaken weten had er veel meer informatie het daglicht gezien. Onwaarschijnlijk hoe zij uit de spotlights blijft en dat die nog niet in voorhechtenis zit.

Administratieve onkunde, lol. Een privékast in de slaapkamer thuis laten bestickeren en die factuur doorschuiven naar haar VZW.
Fraude met facturen, subsidies misbruiken, persoonlijke verrijking met subsidiegeld.
Geld dat verdwenen is uit vennootschappen, waardoor die failliet gaan.
Meubelen die 'geleend' worden.
Valse kilometers inbrengen
Zichzelf een rijkelijk loon uitbetalen terwijl haar vennootschappen geld bloeden

Het is maar wat je administratieve onkunde noemt he.

Een meubel voor thuis betalen met bedrijfsgeld. Gaan we elke dokter die dat doet arresteren?
Zichzelf een goed loon uitkeren? hold the presses, de ceo wil goed betaald worden schande!
valse kilometers? voor welke bedragen?
Een venootschap laten failliet gaan is nu ook geen wereldnieuws hoor dat doen grotere spelers wel vaker.

Verdwenen geld ok, maar dat mag dan wel eerst bewezen worden voor we ze verketteren.

Mij lijkt het alsof ze de verkeerde mensen vertrouwd heeft en zichzelf te naief heeft opgesteld naar boekhouding toe als eindverantwoordelijke.*
Ik kijk in ieder geval uit naar haar verdediging. Ik neem aan dat iedereen het eens is dat ze recht heeft op wat fatsoen en een verdediging voor we haar uitspugen?

Een meubel voor thuis betalen met bedrijfsgeld. Gaan we elke dokter die dat doet arresteren?
Zichzelf een goed loon uitkeren? hold the presses, de ceo wil goed betaald worden schande!
Een venootschap laten failliet gaan is nu ook geen wereldnieuws hoor dat doen grotere spelers wel vaker.

Verdwenen geld ok, maar dat mag dan wel eerst bewezen worden voor we ze verketteren.

Mij lijkt het alsof ze de verkeerde mensen vertrouwd heeft en zichzelf te naief heeft opgesteld naar boekhouding toe als eindverantwoordelijke.*
Ik kijk in ieder geval uit naar haar verdediging. Ik neem aan dat iedereen het eens is dat ze recht heeft op wat fatsoen en een verdediging voor we haar uitspugen?
Het gaat niet om een zelfstandige die om fiscale redenen de vage lijn tussen privé en beroep wat in zijn eigen voordeel interpreteert, het gaat om iemand die andermans geld verduistert. Pak dat jij nu personeel zou hebben als zelfstandige, en die persoon geld van jouw onderneming gebruikt op meubels te kopen voor hemzelf, da's een betere vergelijking.

Als je echt niet inziet hoe die zaken problematisch zijn... De bewindvoerder spreekt over honderdduizenden euro's die verduisterd zijn. Indienen van valse facturen, onterechte onkosten ingeven, familieleden geld toestoppen, gesjoemel met documenten en boekhouding die plots spoorloos blijkt.

Ben je Open VLD'er ofzo, julie? :D

Terug
Bovenaan