Fraude El Kaouakibi

Goh, ik vind die zaak van SEK echt laag bij de grond en crimineel maar er is toch geen reden om het gesjoemel van bedrijfsleiders te minimaliseren? Waarom gaan we anders niet allemaal gewoon in het zwart werken en stoppen met belastingen te betalen... Sorry maar die Supra Bazaar mannen zijn langs de kassa gepasseerd voor overheidssteun (oa. sluitingspremie voor Corona) terwijl ze wel jarenlang bewust geld verduisterden om minder belasting te betalen. Aan de ene kant niks bijdragen maar wel ontvangen. Maar dat moeten we niet erg vinden want ze hebben het niet van kansarmen genomen. Euh??? We spreken over 250 miljoen euro waar geen zinnige uitleg over kan worden gegeven... Ook dat is een andere grootorde als SEK haar gefoefel.
Er is toch wel een serieus verschil. Als ik bij de supra bazar ga winkelen krijg ik spullen voor het geld dat ik betaal.
SEK daarentegen heeft enkel maar geld weggesluisd zonder daar iets voor terug te geven.

Beiden zijn in fout en moeten gestraft worden. Maar het kan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn dat wat SEK gedaan is, ethisch veel erger is?

Beiden zijn in fout en moeten gestraft worden. Maar het kan toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn dat wat SEK gedaan is, ethisch veel erger is?
Ik dacht dat dit als een paal boven water stond. Raar dat mensen dit in twijfel trekken.
Het geval supra bazar hebben zelfs niks met elkaar te maken.

Er is toch wel een serieus verschil. Als ik bij de supra bazar ga winkelen krijg ik spullen voor het geld dat ik betaal.
SEK daarentegen heeft enkel maar geld weggesluisd zonder daar iets voor terug te geven.

Als jij bij Supra Bazar cash betaalt dan ging dat bedrag vaak naar de zwarte kassa waardoor je 21% BTW (die de consument betaalt) in de zakken van de eigenaars belandde en niet in de staatskas. Dat is evengoed diefstal... SEK of Supra Bazar, allebei verwerpelijk, illegaal en gedreven door hebzucht. Ethisch hetzelfde... Zouden ze je die 21% BTW niet aanrekenen dan had je nog kunnen spreken van een gedeelde verantwoordelijkheid. Nu stelen ze dat bedrag van jou. Subsidies pikken of van je klanten pikken... het blijft allebei diefstal. En akkoord dat stelen van een kwetsbare groep een verzwarende omstandigheid is maar (en hier gok ik) onder het cliënteel van Supra Bazar zullen ook wel kansarmen zitten.

Als jij bij Supra Bazar cash betaalt dan ging dat bedrag vaak naar de zwarte kassa waardoor je 21% BTW (die de consument betaalt) in de zakken van de eigenaars belandde en niet in de staatskas. Dat is evengoed diefstal... SEK of Supra Bazar, allebei verwerpelijk, illegaal en gedreven door hebzucht. Ethisch hetzelfde... Zouden ze je die 21% BTW niet aanrekenen dan had je nog kunnen spreken van een gedeelde verantwoordelijkheid. Nu stelen ze dat bedrag van jou. Subsidies pikken of van je klanten pikken... het blijft allebei diefstal. En akkoord dat stelen van een kwetsbare groep een verzwarende omstandigheid is maar (en hier gok ik) onder het cliënteel van Supra Bazar zullen ook wel kansarmen zitten.
Hoe is dit etisch hetzelfde? SEK krijgt een pot geld van de overheid om arme en kansarme jongeren te ondersteunen en steekt daarvan in haar eigen zakken.

Supra Bazar krijgt niets van de overheid voor kansarme mensen te helpen, maar geeft een deel inkomsten niet aan waardoor er minder geld naar de staatskas vloeit.

Dit is voor u ethisch hetzelfde? Stelen van kansarme mensen is hetzelfde als geen BTW betalen voor u?

Hoe is dit etisch hetzelfde? SEK krijgt een pot geld van de overheid om arme en kansarme jongeren te ondersteunen en steekt daarvan in haar eigen zakken.

Supra Bazar krijgt niets van de overheid voor kansarme mensen te helpen, maar geeft een deel inkomsten niet aan waardoor er minder geld naar de staatskas vloeit.

Dit is voor u ethisch hetzelfde? Stelen van kansarme mensen is hetzelfde als geen BTW betalen voor u?
Natuurlijk is dat ethisch hetzelfde, of maken kansarme jongeren dan geen gebruik van overheidsdiensten? Er kan best iets gezegd worden over de hoge belastingdruk in Belgie maar het is niet omdat je ondernemer bent dat dat een excuus is voor grootschalige belastingontduiking.. .

Natuurlijk is dat ethisch hetzelfde, of maken kansarme jongeren dan geen gebruik van overheidsdiensten? Er kan best iets gezegd worden over de hoge belastingdruk in Belgie maar het is niet omdat je ondernemer bent dat dat een excuus is voor grootschalige belastingontduiking.. .
Het is zoals het verschil tussen binnenglippen in een filmzaal zonder te betalen en geld uit de kassa van de cinema pakken, het is niet omdat het bedrag en de gevolgen dezelfde zijn dat mensen dat moreel equivalent zouden vinden. Bij de BTW is het er wat tussen. De betalers van die BTW, de klanten, gingen dat geld hoe dan ook kwijt zijn maar het is ook geen geld van de winkelier zelf dat hij niet betaald zoals typisch bij belastingen, hij moet andersmans geld doorstorten maar houdt het zelf, de benadeelde partij is degene die het geld uiteindelijk moest krijgen, hier de staat.

Laatst bewerkt:
Uw inschatting over de ernst van zaken zit er toch serieus naast hoor.
Dat zijn ethisch niet dezelfde zaken. Uw eigen verrijken met geld dat voor kansarme kinderen is, dat is moreel verwerpelijk. Uw BTW-aangifte niet correct indienen is crimineel. Niet van dezelfde orde dus.

Nu ook weer een aantal jaren de mooie som van 500,000€/jaar dat van de voorzorg richting SEK vloeide.

Geregeld door Tony Coonen, die blijkbaar graag had gehad dat ze op een SP lijst zou komen.
Toen het Open VLD werd, was het ook gedaan met dat half miljoen...

Meneer Coonen die blijkbaar ook ettelijke miljoentjes afgeroomd heeft, en al enkele maanden voorarrest achter de rug heeft (wel vrij onder voorwaarden nu), Tony heeft die parlementaire beschermingsparaplu natuurlijk niet!

Ook weer vreemd dat het eigenlijk een opdracht voor LGU was, maar het geld terechtkwam op vennootschappen van SEK en niet LGU...Voornamelijk A women's vieuw, een VOF waar SEK zaakvoerder is...

Ja... nu is het eigenlijk gewoon wachten op een link met het koningshuis. Dàt hebben we nog niet gehad precies.

Niets speciaals, gewoon dat de huiszoeking ondertussen is doorgegaan.

Gazet van Antwerpen: Huiszoekingen in fraudeonderzoek naar Sihame El Kaouakibi (Antwerpen).

Ik vraag me af hoeveel nut huiszoekingen hebben zo lang na de eerste beschuldigingen.
Wat verwachten ze nog tegen te komen dat ze zelf niet al lang zou weggehaald hebben in al die tijd?

Toch gek dat die van de Voorzorg direct in de bak worden gestoken voor een aantal maanden en hier gaan ze na enkele maanden eens een huiszoeking doen.

Toch gek dat die van de Voorzorg direct in de bak worden gestoken voor een aantal maanden en hier gaan ze na enkele maanden eens een huiszoeking doen.
Staat er toch in ?

Omdat El Kaouakibi parlementslid is en onschendbaarheid geniet, moest de Eerste Voorzitter van het hof van beroep toestemming geven voor de huiszoekingen. “De voorzitter van het Vlaams Parlement (Liesbeth Homans, N-VA, red.) was bij de huiszoekingen aanwezig”, zegt het parket.

Als ge een keuken wilt, 't is de moment!
Hoeveel man zou er al gevraagd hebben of die ook in 't zwart kan?

Nog juist op tijd de tesla kunnen aanslaan.
De Tesla van 30k€. De goeikoopste 2e hands Tesla in België staat te koop voor 36k€ en is 7 jaar oud. Ik vraag me af welke garagist die voor 30k ging verkopen...

Terug
Bovenaan