Fraude El Kaouakibi

Om op 10 jaar tijd (El Kaouakibi is van 2009 bezig, maar 't geld zal niet van dag 1 zijn beginnen binnenrollen en in 2013 heeft ze nog ne master behaald) een spaarpot van 2.5 miljoen bijeen te krijgen moet ge als koppel toch pakweg tegen de 300,000 netto/jaar binnenrijven.
Gemiddeld hé, 10 jaar aan een stuk!

Ze had haar loon als CEO van LGU al verhoogd naar 100.000/jaar, dus daar heb je al een deel van het antwoord.
Goh, wat is dat netto, als werknemer 45,000€? 55,000 of 60,000€ met alle mogelijk optimalisaties als je via een managementsvennootschap werkt? En die centen krijg je er pas een paar jaar later uit...
Da's minder dan wat ze als parlementariër trekt.

ah ist? waar staat dat ?
De vrt link die ik gepost had stond dat in.

Nu bon, als ze van elk haar managementvenootschappen de tactiek toepaste om haar een loon in die categorie uit te vaardigen (geoptimaliseerd natuurlijk). Dan zie ik echt niet in wat daar sociaal ondernemen aan is. Maar dan is dat vermogen van 2.5 miljoen verklaard natuurlijk...

al blijf ik het ook enorm vinden dat ze zo een vermogen heeft vergaard. Of er moet veel onder tafel gegaan zijn met giften of dergelijke...

De vrt link die ik gepost had stond dat in.

Nu bon, als ze van elk haar managementvenootschappen de tactiek toepaste om haar een loon in die categorie uit te vaardigen (geoptimaliseerd natuurlijk). Dan zie ik echt niet in wat daar sociaal ondernemen aan is. Maar dan is dat vermogen van 2.5 miljoen verklaard natuurlijk...

al blijf ik het ook enorm vinden dat ze zo een vermogen heeft vergaard. Of er moet veel onder tafel gegaan zijn met giften of dergelijke...
Ik denk eerlijk gezegd dat ge er nog niet komt dan. Zelfs niet bijna.

Dat is tien jaar aan een stuk 25,000€ netto per maand dat ze nodig had. Zelfs geoptimaliseerd is dat een half miljoen bruto per jaar hé, er zijn geen 5 LGU's die haar 100,000/jaar uitbetalen, dat zal wel de uitzonderlijke topper zijn, ze is ook niet overal CEO...

En ik ken de allochtone gemeenschap een beetje, zijt maar zeker dat er een percentage van haar inkomen naar haar familie is gegaan, en nog een percentage al lang weg is uit België naar Noord-Afrikaanse contreien...

En haar inkomen zal ook tijd hebben nodig gehad om tot die hogere bedragen te groeien, hé, bij LGU was het eerst 60,000€, pas later (is niet duidelijk wanneer) heeft ze dat opgekrikt.

Als ze die eerste jaren "maar" 10,000€ netto per maand binnenrijfde, zou ze de laatste jaren eerder aan 40,000 à 50,000€ netto per maand hebben moeten binnentrekken...

Het zijn gewoonweg extreme bedragen, zelfs voor corrupte politici.

Ik denk eerlijk gezegd dat ge er nog niet komt dan. Zelfs niet bijna.

Dat is tien jaar aan een stuk 25,000€ netto per maand dat ze nodig had. Zelfs geoptimaliseerd is dat een half miljoen bruto per jaar hé, er zijn geen 5 LGU's die haar 100,000/jaar uitbetalen, dat zal wel de uitzonderlijke topper zijn, ze is ook niet overal CEO...

En ik ken de allochtone gemeenschap een beetje, zijt maar zeker dat er een percentage van haar inkomen naar haar familie is gegaan, en nog een percentage al lang weg is uit België naar Noord-Afrikaanse contreien...

En haar inkomen zal ook tijd hebben nodig gehad om tot die hogere bedragen te groeien, hé, bij LGU was het eerst 60,000€, pas later (is niet duidelijk wanneer) heeft ze dat opgekrikt.

Als ze die eerste jaren "maar" 10,000€ netto per maand binnenrijfde, zou ze de laatste jaren eerder aan 40,000 à 50,000€ netto per maand hebben moeten binnentrekken...

Het zijn gewoonweg extreme bedragen, zelfs voor corrupte politici.
Is mogelijk hé. Maar aan de andere kant, als je 500k kunt losweken bij captains of industry. Dan verwacht ik dat er ook wel wat zwart geld zal losgeweekt geweest zijn...

Daarnaast is de reden voor die andere satelietnv's misschien eerder eigen verrijking geweest. Om zoveel mogelijk ervan te herleiden naar haar eigen zak. Maar ik geef grif toe, het is niet evident. Maar er is veel mogelijk in de bedrijfswereld. Vooral wanneer je goed bent in het bespelen en overtuigen van mensen.

Niet de eerste zelfstandige die enkel wind verkoopt en daar rijkelijk van blijft leven.

Vld blaast in de zeilen van het belang.

Ik zie belang al campagne maken binnenkort. "De allochtonen lichten zichzelf op". "Sociaal ondernemen is zakkenvullen" etc. Dat zal er bij het kiesvee als zoete broodjes ingaan.

Rechts krijgt in Antwerpen de rode loper uitgerold. Toch ongelooflijk eigenlijk. Ze kakken altijd op rechts maar smijten telkens hun eigen ruiten in... :ROFLMAO:

Geldt dat dan evengoed voor De Croo junior die ook probleemloos een blanco cheque aan El Kaouakibi gegeven heeft? Of gaan we enkel naar het Antwerps stadsbestuur kijken? Jan Jambon heeft ook nog een quasi blanco cheque gegeven voor in Molenbeek nog wat geld te gaan verkwisten, benieuwd wat Sihame daarmee gedaan heeft.

Fraude kan je natuurlijk niet altijd voorkomen, "intelligente" fraudeurs zullen altijd wel loopholes vinden, maar hier schoot de controle inderdaad wel schromelijk tekort. Combineer dit met een doorgeschoten subsidiecultuur en de klucht van het zogenaamde "sociaal ondernemerschap" - haha, ondernemen met subsidies - en je krijgt dit resultaat.
iedereen gelijk voor de wet, als dat wil zeggen dat we 50% van de regering kwijt zijn is dat maar zo, geen genade, de botte bijl en de zware hamer en alles meesleuren wat enigszins betrokken is. Het is beschamend welke argumenten onze politici presenteren om als excuus te gebruiken, moeten we straks nog medelijden hebben dan?

Eens een voorbeeld zonder weerga stellen en breed uitsmeren in de pers gedurende ettelijke maanden met alle details, zowel mentaal als financieel tot in de grond gelijk maken.

Maar nu overdrijf ik, niet de bedoeling dat er zelfmoorden aan te pas komen maar eens een echt zware sanctie en opkuis zou niet slecht zijn.

Laatst bewerkt:
Is mogelijk hé. Maar aan de andere kant, als je 500k kunt losweken bij captains of industry. Dan verwacht ik dat er ook wel wat zwart geld zal losgeweekt geweest zijn...
Wat zouden ze te winnen hebben bij zwart geld geven aan haar? Sponsoring kan je nog mooi fiscaal afschrijven, maar dan moet het wel wit zijn.

Zou het niet een mooi statement zijn om die op te pakken en vast te zetten?
De kans op wegmoffelen van geld en andere foefelarij is toch enorm groot door die vrij rond te laten lopen.

Los van de de sommen die via allerhande constructies naar haar vennootschappen zijn gevloeid en het feit dat ze op vrij kort tijd voor dergelijke som vastgoed heeft gekocht, maar een CEO bruto verloning (op zelfstandige basis) van 100k per jaar (+-8.000/maand) is echt niet zo speciaal of uitzonderlijk hoor.

Enfin, ik ken de verloningen nu niet meteen in die sector noch de "omzet" van die LGU, maar dit vind ik nu niet zo spectaculair eerlijk gezegd.

Wat zouden ze te winnen hebben bij zwart geld geven aan haar? Sponsoring kan je nog mooi fiscaal afschrijven, maar dan moet het wel wit zijn.
goh, ja daarom dat bij al die provinciale ploegen nog veel zwart geld rondgaat hé, om dan vip plaatsen te hebben etc.... ge kunt shit in natura wel nog altijd laten rondgaan hé.

Los van de de sommen die via allerhande constructies naar haar vennootschappen zijn gevloeid en het feit dat ze op vrij kort tijd voor dergelijke som vastgoed heeft gekocht, maar een CEO bruto verloning (op zelfstandige basis) van 100k per jaar (+-8.000/maand) is echt niet zo speciaal of uitzonderlijk hoor.

Enfin, ik ken de verloningen nu niet meteen in die sector noch de "omzet" van die LGU, maar dit vind ik nu niet zo spectaculair eerlijk gezegd.
Inderdaad.

Daar wordt ook niet echt over gediscussieerd....

Wel dat ze 5 of 6 zulke verloningen simultaan, jaren en jaren aan een stuk, zou moeten gehad hebben om de aankoop van 2,46 miljoen euro vast goed, zonder tussenkomst van banken, te kunnen verantwoorden....

Dus wanneer je weet, zeker de laatste jaren met haar politieke activiteiten en meerdere van die vzw's en vennootschappen onder haar bewind, ze verre van (héél ver zelfs) full time met die job bezig had kunnen geweest zijn, dan is het wel spectaculair overbetaald hé...

Nee, op zich is dat niet zo'n hoog bedrag... maar als "bazin van een dansschool" (want dat is het eigenlijk)...
Maakt in principe niet uit hé. Als die dansschool goed trekt, en daar komt graag en veel volk. Dan doet ze iets goed en mag ze ook goed verdienen.

Het probleem is dan ook niet dat het over een dansschool gaat, het probleem is dat het niet de doelstelling is om de grote jan uit te hangen met subsidies.

Als je dan ook subsidies nodig hebt om te overleven / leven dan had het beter niet bestaan of door de overheid zelf ingericht met een correcte maar goede verloning of desnoods via een aanbesteding. Dat is juist het sociale erachter.

Sociaal ondernemen is niet ondernemen wanneer al uw kosten betaald worden door de overheid. Al kan ik gerust begrijpen dat sihame zo begonnen is. Noch heb ik er een probleem mee dat ze ondersteund werd. En dan doel ik eerder in de richting van terbeschikkingstelling van de infrastructuur. En als er mensen zijn die duurzaam willen investeren in een vergoeding voor de lesgevers. Fijn. Maar dat hoeft in principe niet.

Er zijn nu eenmaal een plethora aan "clubs" die het op hun eentje moeten redden... zonder subsidies. En die doen het ook. Maar dan verdienen ze natuurlijk wel geen 100k€ en draaien ze veeleer op vrijwilligers. En als ze het verdienen dan hebben ze een volledig commercieel oogpunt. En dan kiezen jij en ik nog altijd of wij daar onze centen aan geven.

Terug
Bovenaan