Verschil is natuurlijk wel dat Willy Claes effectief schuldig was.
Frank Vandenbroeke was voorzitter van een partij in dewelke corrupte politici zaten & is onschuldig bevonden.
Dan zouden we nu eigenlijk Egbert Lachaert ook moeten schorsen naar aanleiding van Sihame-gate (waar zoveel rook is...) of Bart De Wever na de Kuçam-affaire (effectief schuldig bevonden intussen dacht ik).
Je kan hem (FVB) wel verwijten dat hij had moeten weten dat het verbranden van geld illegaal is, maar ik heb liever iemand die opdracht geeft tot het verbranden van zwart geld dan een politicus die dat schaamteloos uitgeeft.
Noem me gerust een fan, liever iemand die (ondanks vanuit vrij extreem-linkse hoek te komen oorspronkelijk) zijn strepen verdiend heeft en competent is, dan een omhooggevallen fils-à-papa waarmee de liberalen afkomen, De Croo junior, premier van de/het zevende partij en/of knoopsgat of Michel junior-bis, staatssecretaris van digitalisering met een website uit het stenen tijdperk

.
Nu los van deze discussie, eigenlijk zouden er zo snel mogelijk na deze corona-crisis nieuwe verkiezingen moeten komen wat mij betreft.
Maar dat is niet het onderwerp van deze thread.