Fraude El Kaouakibi

Loze beschuldigingen van racisme helpen de discussie niet vooruit
Karel Pinxten heeft de EU opgelicht voor honderdduizenden euro's en komt er van af met een boete en een uitbrander. El Kaouakibi doet hetzelfde en ontketent een mediastorm en een hoop racistische bagger erbovenop.

Ik keur haar gedrag uiteraard niet goed, maar heb de indruk dat er hier met twee maten en gewichten wordt gewerkt. Het is nu eenmaal gemakkelijker om een voorbeeld te maken van een jonge 'Marokkaanse' vrouw zonder al te veel politieke vriendjes... .

Karel Pinxten heeft de EU opgelicht voor honderdduizenden euro's en komt er van af met een boete en een uitbrander. El Kaouakibi doet hetzelfde en ontketent een mediastorm en een hoop racistische bagger erbovenop.

Ik keur haar gedrag uiteraard niet goed, maar heb de indruk dat er hier met twee maten en gewichten wordt gewerkt. Het is nu eenmaal gemakkelijker om een voorbeeld te maken van een jonge 'Marokkaanse' vrouw zonder al te veel politieke vriendjes... .

Karel Pinxten's fraude valt ook niet goed te keuren en ik heb die ook al vermeld in deze thread(s). Hij stond echter niet meer op het voorplan van de OpenVLD en was EU-ambtenaar wiens ambt niet verlengd werd wegens dat nakend onderzoek... El Kaouakibi is Vlaams Parlementslid en zal dat ambt waarschijnlijk nog uitdoen, plus ze stond nog regelmatig op de voorgrond als prominent, veelbelovend politica.

Ik heb hier echter geen racisme gezien, hooguit wat gespot met een moeilijk te spellen naam en wat "woke" uitspraken over witte mannen en haar social media optredens.

Van zodra Karel Pinxten gelijkaardige zielige filmpjes op social media zet waarin die in alle toonaarden ontkent zichzelf of zijn vennootschappen verrijkt te hebben, dan babbelen we verder.

Wat KnightOfCydonia zegt, en ook, Pinxten heeft ook niet van kansarmen gestolen. Dat is toch nog die extra schep er bovenop.

Citaat, niet uit de kwaliteitspers - dus sta niet in voor de correctheid

Zo beschrijft Sihame (34) zichzelf. Als Open Vld-politica strijdt ze voor een all-inmaatschappij. Het geheim voor haar vechtlust? Boksen en licht eten. “Plus, om de twee weken ga ik naar een psychiater. Dan overleggen we wat er in mijn leven is gebeurd, hoe ik erop reageerde, waar ik tegenaan liep. Het helpt om zo’n klankbord te hebben. Het geeft zuurstof om betere keuzes te maken.”

Voer voor stand -up comedy: hier kan een parodie op gemaakt worden waarbij iedereen een pamper gaat nodig hebben, er lijkt ook een woord te ontbreken: all-inmaatschappij moet vermoedelijk all-in-my-pocket-maatschappij worden, kweet het - flauw maar kon het niet laten, slapstick

Om de twee weken naar een psychiater lijkt me straf. Ik vermoed dat het om een psycholoog gaat

Om de twee weken naar een psychiater lijkt me straf. Ik vermoed dat het om een psycholoog gaat

Ik ben er vrij zeker van dat het wel degelijk een psychiater is. Psycholoog zou ze (grotendeels) uit eigen zak moeten betalen, consultaties bij psychiater worden onbeperkt terugbetaald via het ziekenfonds. :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Mss via subsidies om het mentaal welzijn van politici te ondersteunen - ik wil ook niet te vroeg oordelen want de rechtsgang moet gerespecteerd worden maar er liggen toch een aantal stukken op tafel waar geen weg terug meer is, bijkomend is de verdediging/verantwoording via de betrokkene een bevestiging dat ze hulp nodig heeft want er wordt een zelden geziene wereldvreemdheid te tonele gespreid. Er is véél werk in de bovenkamer .....

Allee, het heeft nog lang geduurd voor de racisme en seksisme kaart daar was.

Bagger tav politici in de HLN-comments is dagelijkse kost, niet nieuws onder de zon. Dat het zo gemediatiseerd werd is Sihame haar eigen fout.

2,5 miljoen aan vastgoed op eigen naam gekocht die ze nu probeert te verkopen in alle haast. Ze zit met de poepers, hopelijk gaan ze alles tot de laatste cent met intrest terug verhalen op haar.

Hoe komt iemand die geen winstgevende onderneming kan oprichten aan vastgoed ter waarde van 2,5 miljoen? :wtf:

De standaard heeft een soort grove reconstructie proberen maken van de geldstromen. Financiering/subsidies loopt in de miljoenen en komen van: Stad Antwerpen/Provincie Antwerpen/Vlaanderen/minister Alexander De Croo/Binnenlandse zaken. Veder ook sponsoring van o.a. Bpost, Degroof Petercam, Luc Tuymans etc. En een half miljoen startkapitaal van 'enkele captains of industry'.

Ik heb VZW's die fantastisch werk verichtten zien opgedoekt worden omdat ze niet een paar tienduizend euro werkingsmiddelen per jaar konden bijeenkrijgen, omdat vrijwilligers uren en uren van hun tijd staken in een subsidieaanvraag om dan simpelweg een njet te krijgen.
Maar voor subsidies is wie je bent en wie je kent nog steeds belangrijker dan wat je doet.

Hoe komt iemand die geen winstgevende onderneming kan oprichten aan vastgoed ter waarde van 2,5 miljoen? :wtf:
Als je de bedragen hoort wat zij al qua subsidies heeft binnen gehaald denk ik dat we het niet te ver gaan moeten zoeken. Zeker aangezien ze in alle paniek nu dat vastgoed van de hand wilt doen. Volgens mij gaat ze nog met heimwee denken aan de tijd dat een op maat gemaakte kast haar grootste probleem was.

Oew...

Damn...het wordt nog erger.. die wou er nog proberen onderuit muizen..

Wel straf dat ze in de video openlijk adressen geven waar ze gekocht heeft en nu woont.

Als je de bedragen hoort wat zij al qua subsidies heeft binnen gehaald denk ik dat we het niet te ver gaan moeten zoeken. Zeker aangezien ze in alle paniek nu dat vastgoed van de hand wilt doen. Volgens mij gaat ze nog met heimwee denken aan de tijd dat een op maat gemaakte kast haar grootste probleem was.
Als dat vastgoed privé op haar naam staat (?), zijn die subsidies geen verklaring hoor. Is een stuk moeilijker om in 't geniep te factureren dan een kast hé.

Oew...
Damn...het wordt nog erger.. die wou er nog proberen onderuit muizen..
Wel straf dat ze in de video openlijk adressen geven waar ze gekocht heeft en nu woont.
Ik ben nu wel curieus naar die villa van 400k in edegem... prijs lijkt mij serieus mee te vallen indien je de prijzen in de huiskopen thread bekijkt... en het feit dat de landbouwgronden ernaast aan 500k weggingen gezamenlijk...

Ik kan geloven dat ze overkomt als een successvolle ondernemer als ze daar eventjes op 4 - 5 jaar tijd 1.6+ miljoen aan vastgoed kan kopen...

Als dat vastgoed privé op haar naam staat (?), zijn die subsidies geen verklaring hoor. Is een stuk moeilijker om in 't geniep te factureren dan een kast hé.
Er zal ergens wel iets niet pluis zijn aangezien ze ze nu plots wilt verkopen. En dat geld moet nu eenmaal van ergens komen.

Waarom niet? Als ze een heel deel subsidies via allerhande constructies naar haar vennootschappen heeft versluisd, en daaruit keert ze zich loon en dividenden uit? Voor aankoop privé vastgoed kan je bv ook je IPT en VAPZ uit je verschillend vennootschappn aanspreken.

Nu, dat vastgoedvermogen klinkt wel heel indrukwekkend, maar er wordt nergens vermeld hoe ze die heeft gefinancierd, voor hetzelfde geld heeft ze gigantische financieringen lopen daarvoor. Dus of dit echt haar "vermogen" is weten we bij mijn weten (nog) niet.

Ik ben nu wel curieus naar die villa van 400k in edegem... prijs lijkt mij serieus mee te vallen indien je de prijzen in de huiskopen thread bekijkt... en het feit dat de landbouwgronden ernaast aan 500k weggingen gezamenlijk...

Ik kan geloven dat ze overkomt als een successvolle ondernemer als ze daar eventjes op 4 - 5 jaar tijd 1.6+ miljoen aan vastgoed kan kopen...
Bouwgronden :)

Straf dat iemand van 35 zoveel geld heeft..
Voor de villa in Edegem kan je in de video daaronder ook bekijken. Villa werd jaar ervoor voor +700k verkocht..en jaar later voor maar 400k aangekocht. Wss 300k int zwart om notariskosten te omzeilen.

Was ook mijn eerste gedacht, 400k voor die villa, dat is echt een koopje. Zal ook wel ergens een reukje aan zitten, dat ze eerst die 2 gronden ernaast aankoopt en dan voor een appel en een ei die villa.

Nu, pakt dat zij en haar partner samen een privé netto inkomen hebben van +10k per maand (uit haar vennootschappen, vergoeding uit VZW + haar parlementaire wedde), daar kan je wel al eens en paar 1000€ van uitgeven aan financiering voor vastgoed natuurlijk.

Terug
Bovenaan