Frans niveau

Assassino

Member
Hey iedereen!

Ik wil heel graag mijn niveau van Frans opkrikken.

Ik ben in het middelbaar altijd net geslaagd geweest voor Frans. Ik vond het geen leuk vak en stak er daarom geen moeite in. Ik merk nu wel dat Frans toch een belangrijke taal is, en zeker een meerwaarde kan bieden voor de arbeidsmarkt later.

Ik heb steeds moeite met de vervoegingen/betekenissen van verbs. Heeft iemand aan idee hoe deze het best te 'leren' zijn?

Ook belangrijk om te zeggen is dat ik het niet enkel wil leren voor de meerwaarde die het kan bieden, maar ook omdat ik begin in te zien dat het eigenlijk wel een mooie taal is!

Hoi assassino, ik zou persoonlijk beginnen met een basis te leggen met volgende twee boeken (mits je engels kan):
* Schaum's Outline of French Vocabulary (Schaum's Outlines)
* Schaum's Outline of French Grammar (Schaum's Outlines)

Deze twee boeken zijn zeer praktisch gemaakt, beide gaan ook uit van 0 voorkennis. Je begint echt bij het begin en er zijn echt ontelbaar veel oefeningen om je kennis te verwerken.

Lessen volgen in een CVO

Franstaligen zoeken om mee te praten/ mailen

Beste is, indien van toepassing, een Franstalig zoeken.

Werkwoorden is gewoon driloefening
Zoals je vroeger gedrild werd op dt-fouten, moet je ook de Franse werkwoorden zo leren.

Mijn Franse kennis is ook gelimiteerd. Ik probeer nu consistent 10-20 minuten per dag via de duolingo app te oefenen. Je gaat er geen C2 mee worden, maar je basiskennis zal opgekrikt worden :)

Fixed that for you

Een taal leer je vooral door te gebruiken en durven fouten te maken
Inderdaad, als je die taal in de praktijk nooit gebruikt dan zal die kennis die je hebt na verloop van tijd verloren gaan. En het is niet belangrijk dat het allemaal 100% juist is, het is belangrijker dat je je kan verstaanbaar maken.

Van mij zeggen ze soms dat mijn Frans goed is terwijl ik vind dat het op niks trekt :)

Laatst bewerkt:
De Radio in de auto op la une zetten. Doe ik al jaren en zo pik je tijdens de file toch steeds wat op.
Daarnaast een job in Brussel zoeken.

Ik kan je het CLT in Leuven aanraden. Ik heb daar vorig jaar niveau 8 gevolgd en dat viel heel goed mee. Enthousiaste leerkracht (native speaker) en goede cursus. Er zijn in totaal 10 niveaus van A1 tot C1 en je kan je ook inschrijven voor online les zodat je uzelf niet hoeft te verplaatsen.

Zo veel mogelijk conversaties starten met Franstaligen, films kijken, boeken lezen.

En geen schrik hebben om fouten te maken, de Fransen zelf(vooral de jongere generatie) maken ook fouten met hun vervoegingen.

Dan wel opletten dat je geen woorden oppikt die je best niet gebruikt in een professionele situatie (mec, meuf, bagnole,...)

Terug
Bovenaan