HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!
De film had helaas de pech dat de release min of meer samenviel met Ready or Not 2, dat trouwens de openingsfilm was van het bovengenoemde festival. Initieel kan je immers de indruk krijgen dat They Will Kill You de originele Ready or Not in een ander kleedje is. Gelukkig doet de film er nog enkele schepjes bovenop en gooit de film regelmatig een nieuwe plottwist naar je toe, zodat je als kijker steeds verrast blijft. Sokolov heeft zich duidelijk ook laten inspireren door enkele grote namen uit het genre, waardoor de film ook aanvoelt – in een positieve zin - als een mengelmoes van de stijl van Quentin Tarantino (Kill Bill), de bloederige en komische taferelen van Sam Raimi (The Evil Dead) en de actie van Gareth Evans (The Raid). Verder duiken ook heel wat bekende gezichten op in de film, waaronder Patricia Arquette, Heather Graham en Tom Felton, maar ik was toch het meest onder de indruk van Zazie Beetz dankzij haar energieke acteerprestatie.
De oplettende lezers zullen merken dat ik de show vorig jaar ook reeds aanprees. Dat doe ik echter graag opnieuw, want in tussentijd mochten we ook de nieuwere seizoenen verwelkomen. De ondertussen negen seizoenen tellende animatieserie is met andere woorden volledig te bekijken op HBO Max. En daar waar seizoen zeven een stuk minder goed scoorde, zitten de makers met seizoenen acht en negen weer helemaal op de rails. Want ondanks dat ze zichzelf nog steeds niet al te serieus nemen, blijft de show wat mij betreft een absolute aanrader!
Wanneer de dochter van een gezin wordt ontvoerd, proberen haar ouders en broer verder te leven en de verdwijning een plek te geven. Acht jaar later keert de vermiste dochter plotseling terug, maar dan blijkt er veel meer aan de hand te zijn. De film deed mij eerlijk gezegd meer denken aan The Exorcist dan aan de Mummy-films die ik ken. Waar Cronin in uitblinkt, zijn vooral de bloederige momenten. De extra verhaallijnen vond ik overbodig; ze maken de film langer en ingewikkelder dan nodig. Als horrorfilm vond ik The Mummy best geslaagd, maar ik miste te veel elementen die voor mij bij de Mummy-franchise horen. Het had wat mij betreft ook gewoon onder een andere naam kunnen verschijnen.
FreakyJP
They Will Kill You
Het Hollywood-debuut van Kirill Sokolov zou perfect geweest zijn voor op het BIFFF, maar vreemd genoeg verscheen de film in de bioscoop net voordat dit Brusselse festival zijn deuren opende. Intussen kan je They Will Kill You ontdekken op HBO Max en deze genrefilm pur sang toonde zich ideaal voor een luie filmavond. In de film volgen we een jongedame die een job vindt als huishoudhulp in een gerenommeerd hotel ergens in New York, maar ze ontdekt al snel dat ze zal worden gebruikt als offer voor een duivels ritueel, waardoor ze zal moeten vechten voor haar leven. Helaas hebben de inwoners voor haar nog enkele verrassingen in petto.De film had helaas de pech dat de release min of meer samenviel met Ready or Not 2, dat trouwens de openingsfilm was van het bovengenoemde festival. Initieel kan je immers de indruk krijgen dat They Will Kill You de originele Ready or Not in een ander kleedje is. Gelukkig doet de film er nog enkele schepjes bovenop en gooit de film regelmatig een nieuwe plottwist naar je toe, zodat je als kijker steeds verrast blijft. Sokolov heeft zich duidelijk ook laten inspireren door enkele grote namen uit het genre, waardoor de film ook aanvoelt – in een positieve zin - als een mengelmoes van de stijl van Quentin Tarantino (Kill Bill), de bloederige en komische taferelen van Sam Raimi (The Evil Dead) en de actie van Gareth Evans (The Raid). Verder duiken ook heel wat bekende gezichten op in de film, waaronder Patricia Arquette, Heather Graham en Tom Felton, maar ik was toch het meest onder de indruk van Zazie Beetz dankzij haar energieke acteerprestatie.
Sir. K
Rick and Morty
Zegt sci-fi, gecombineerd met absurde humor, jou ook wel iets? Dan is Rick and Morty ongetwijfeld iets voor jou! In deze Amerikaanse animatieserie, die gericht is op volwassenen, volgen we de avonturen van gestoorde wetenschapper Rick Sanchez en zijn kleinzoon Morty Smith. Hierbij worden parallelle universa en alternatieve dimensies gecombineerd met zwarte, satirische humor. Toegegeven, je moet wel tegen een stootje kunnen! Hoewel de show voor een groot stuk berust op de komische interacties tussen Rick en Morty, zal je merken dat er toch wel wat diepgang schuilt in de verschillende afleveringen. Van existentiële vragen en diep filosofische thema’s, tot intermenselijke relaties en dat allemaal terwijl de makers de show entertainend weten te houden! Neem daarbij het goede script en de leuke karakterontwikkeling door de verschillende seizoenen en je begrijpt waarom ik fan ben!De oplettende lezers zullen merken dat ik de show vorig jaar ook reeds aanprees. Dat doe ik echter graag opnieuw, want in tussentijd mochten we ook de nieuwere seizoenen verwelkomen. De ondertussen negen seizoenen tellende animatieserie is met andere woorden volledig te bekijken op HBO Max. En daar waar seizoen zeven een stuk minder goed scoorde, zitten de makers met seizoenen acht en negen weer helemaal op de rails. Want ondanks dat ze zichzelf nog steeds niet al te serieus nemen, blijft de show wat mij betreft een absolute aanrader!
Aeyenah
Lee Cronin's The Mummy
Een kleine uitzondering binnen ons maandoverzicht: deze titel verscheen net buiten juni op HBO Max. Toch neem ik hem graag mee, want sommige releases verdienen nu eenmaal wat extra aandacht. The Mummy is al vaak verfilmd. Oorspronkelijk draaide het verhaal vooral om mysterie, horror en een bovennatuurlijke vloek, maar ik denk toch vooral aan de actie-avonturenfilms met Brendan Fraser, of aan de versie met Tom Cruise die al wat meer de duistere kant opging. Lee Cronins The Mummy kiest echter voor een losstaande horror- en gorefilm.Wanneer de dochter van een gezin wordt ontvoerd, proberen haar ouders en broer verder te leven en de verdwijning een plek te geven. Acht jaar later keert de vermiste dochter plotseling terug, maar dan blijkt er veel meer aan de hand te zijn. De film deed mij eerlijk gezegd meer denken aan The Exorcist dan aan de Mummy-films die ik ken. Waar Cronin in uitblinkt, zijn vooral de bloederige momenten. De extra verhaallijnen vond ik overbodig; ze maken de film langer en ingewikkelder dan nodig. Als horrorfilm vond ik The Mummy best geslaagd, maar ik miste te veel elementen die voor mij bij de Mummy-franchise horen. Het had wat mij betreft ook gewoon onder een andere naam kunnen verschijnen.