Fotografiethread

Vinden jullie 63000 clicks veel voor een 2dehands camera?
Sony a7iii gevonden voor €1100 maar met dat aantal. Opzich mooie prijs, dus ben wel geneigd te kopen.

Tgoh als we shutter count als de doorslaggevende factor bekijken lijkt het op zich wel een redelijke deal. Ik lees dat de A7iii een 200.000 clicks aan kan. De vraagprijs lijkt me dan wel die 63.000 clicks te reflecteren.

Ik zie wel dat er nu een gratis 50mm lens bij zit en €100 cashback te krijgen is bij aankoop van de nieuwe.

Vraag me af of bij shutter count ook de elektronische clicks meegerekend worden…

63k is wel veel maar als je zelf geen grote volumes gaat schieten lijkt me dat zeker te doen.

Tgoh als we shutter count als de doorslaggevende factor bekijken lijkt het op zich wel een redelijke deal. Ik lees dat de A7iii een 200.000 clicks aan kan. De vraagprijs lijkt me dan wel die 63.000 clicks te reflecteren.

Ik zie wel dat er nu een gratis 50mm lens bij zit en €100 cashback te krijgen is bij aankoop van de nieuwe.
Ja, door een deal bij photo days zou ik deze kunnen krijgen voor €1800 met 28-60mm en 50mm.
Maarja,die lenzen zou ik verkopen en zit je nog aan €1500

Dat is dan wel 400 euro meer voor een nieuw toestel met 2 jaar garantie natuurlijk.
Altijd een beetje dubbel. Garantie is eigenlijk om fabricage fouten te dekken. Neem maar aan dat de fabrikant vaak niet meer doet dan dat. Als je een camera laat vallen is het nog steeds jou fout 😅
En als er na die periode en dit gebruik (63k clicks) nog geen (fabricage) fouten zijn naar boven gekomen, lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk.
Plus met €400 heb ik toch wel weer extra budget om een mooie lens te kopen. Maarja, ik ben zelf ook weer aan het twijfelen hoor. Hangt vaak ook af hoe de camera is gebruikt. Laten rondhangen of veel zorg voor gedragen.
Vraag me af of bij shutter count ook de elektronische clicks meegerekend worden…

63k is wel veel maar als je zelf geen grote volumes gaat schieten lijkt me dat zeker te doen.
Dacht dat die niet mee telde, het is echt de fysieke beweging die beperkend is.
Qua zelf veel gaan schieten, dat gaat wel meer en meer worden.

Zou het uitmaken hoe lang de shutter open blijft? Mijn D5300 had slechts 6000 clicks toen ik hem verkocht maar dat waren er vooral van 30s tot 180s voor Astro te doen :D

Gratis online cursus Wild spotten in onze natuur.

Gratis online cursus Wild spotten in onze natuur.

Dat wordt interessant behalve zonnedauw en everzwijnen zit alles hier "in de achtertuin".

Nu nog die telelens of toch maar een mooie portret lens. The agony of choice :unsure:

@shiftyke waarom kiezen? Met een goeie tele kan je prachtige portretten maken :p

i-Bm8PFjf-X2.jpg

Een klein voederplekje gemaakt in de tuin, vogels moeten er nog wat aan wennen maar toch al een eerste moedige mees kunnen fotograferen. Moet mij wat verder zetten want dit is te dicht voor deftig compositie te maken, en ook qua DOF is het te nipt (al zat ik hier wel op alle limieten omdat het nogal donker was).

i-NT8WStV-X2.jpg

DSCF4420-bewerkt-XL.jpg

Ik stond net door de raam te kijken, te genieten van het schouwspel en dacht misschien moet ik er maar eens wat foto’s van nemen maar tis zo lekker droog en warm in mijne zetel :unsure:

Ook geprobeerd om foto's te nemen maar ik woon niet op den boerenbuiten dus m'n uitzicht is beperkt en 't draaide te rap de verkeerde kant uit. Wel leuk spektakel :)

Terug
Bovenaan