Avondland
Well-known member
Knap werk! Mistig weer is nog altijd een sfeermaker, met eentonig vlak grijs weer zonder enige contrasten in de lucht is dat moeilijker om mooie foto's te maken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Knap werk! Mistig weer is nog altijd een sfeermaker, met eentonig vlak grijs weer zonder enige contrasten in de lucht is dat moeilijker om mooie foto's te maken.
Merci!Knap werk! Mistig weer is nog altijd een sfeermaker, met eentonig vlak grijs weer zonder enige contrasten in de lucht is dat moeilijker om mooie foto's te maken.
Ik ben echt wel heel content van mijn 35 1.4 (oude versie). Het is een "eigenzinnige" lens maar heeft enorm veel karakter. De nieuwe zou ook heel goed zijn en vooral sneller/consistenter van autofocus, maar de prijs hé..Heb nog niet afgerekend, ben nog wat aant twijfelen.
Maar het gaat om de Fuji 35mm F2 (nieuwer), Fuji 35mm f1.4 (stok oud) of Fuji 33mm F1.4 (nieuw), allemaal in stijgende lijn van prijs natuurlijk. Meestal ben ik van het principe buy once, cry once maar de reviews van de F2 zijn zeer goed dus geen idee of ik m'n geld aan de 1.4 wil geven.
Te laat de f2 is op komstIk ben echt wel heel content van mijn 35 1.4 (oude versie). Het is een "eigenzinnige" lens maar heeft enorm veel karakter.

Voor iets meer budget kan je de Sony 35 f/1.8 kopen, die is ook erg compact en licht en krijgt zéér lovende reviews. En nog een stuk meer lichtsterkte dan de Tamron. Je zou die wel eens kunnen lenen om de "feel" van een prime aan te voelen. Of je kan een zoomlens vastklikken op een brandpunt en zien of je dat bevalt.Iemand ervaring met de Tamron 35 F/2.8 voor Sony FE? Ik heb nog nooit primes actief gebruikt en deze is goedkoop en krijgt best OK reviews. Zou een goedkope manier zijn om eens aan de slag te gaan met primes.

Om @shiftyke te citeren: buy once, cry once.Ik ben wel bekend met Tamron, heb ook al de 28-200 waar ik kheel tevreden over ben.
Het is dat ik deze onder de €200 kan kopen. Als ik kijk naar de Sony 35 F/1.8 zit die toch al direct boven de €550, wat ik best een groot verschil vind. Niet dat dat op zich niet binnen budget ligt, maar ik wil het eerst wat laagdrempelig houden.![]()
De ultieme 35 voor Sony is de GM, maar die is ehm ... duur. Het fijne aan het lenzengamma van Sony is dat het voor ieder budget is. Je hebt absolute toplenzen met bijhorende prijzen, maar de alternatieven zijn talrijk aanwezig én goed van kwaliteit.

Rare snuiters die vogelspotters, ook zo eens horde tegengekomen in Zeebrugge, zaten ze daar op een parking met een fortuin aan telelenzen één of het andere mini vogeltje te fotograferenBleek dat de zeldzame "Ross meeuw" gespot was. Ik als niet ervaren wildlifefotograaf me toch tussen de horde gemengd en wat beelden gemaakt.

Al eens uitgeprobeerd thuis?De 35 f2 is gearriveerd, wat een mini lensje is me dat.
Met de zware 16-80mm was het verschil tussen m'n oude dslr en de X-S10 niet zo groot maar nu merk ik pas echt wat een compacte setup echt is.
Tijd om nog eens op stap te gaan...
Rare snuiters die vogelspotters, ook zo eens horde tegengekomen in Zeebrugge, zaten ze daar op een parking met een fortuin aan telelenzen één of het andere mini vogeltje te fotograferen![]()

Nog niet, vanaf vrijdag twee weken verlof! Gisteren en deze ochtend voor de challenge op stap geweest en daar had ik wat tele-bereik voor nodig.Al eens uitgeprobeerd thuis?
Zalig toch, vaak zijn dat ook jong gepensioneerden die gewoon niks anders te doen hebben dan waarnemingen te scoren![]()

Vliegtuigspotters zijn ook een ras apart. Veel plezier met die lens! Bij mij lonkt de 35 Sony GM in de verte, maar ik moet me nog mentaal voorbereiden op de financiële impact. Mogelijk verkoop ik nog een extra lens om het minder pijnlijk te doen aankomen.Nog niet, vanaf vrijdag twee weken verlof! Gisteren en deze ochtend voor de challenge op stap geweest en daar had ik wat tele-bereik voor nodig.
Haha het zal wel zijn, is ongeveer hetzelfde publiek als astrophotography, je hebt er veel tijd, poen en geduld voor nodig![]()
Vliegtuigspotters zijn ook een ras apart. Veel plezier met die lens! Bij mij lonkt de 35 Sony GM in de verte, maar ik moet me nog mentaal voorbereiden op de financiële impact. Mogelijk verkoop ik nog een extra lens om het minder pijnlijk te doen aankomen.