Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
400 foto's zegtem![]()
Zalig moment moet dat geweest zijn!Deze zomer met de camionette aan een rivier geparkeerd, overdag tof bezoek gehad. Ze was daar de hele tijd aan het rondsnuffelen en heeft een paar rivierkreeftjes gevangen, vond het verder niet erg dat ik er op stond te kijken. Is wel op 400mm (met 1.4TC) dus ik stond er wel een stuk vanaf.
,![]()
![]()
![]()
Deze zomer met de camionette aan een rivier geparkeerd, overdag tof bezoek gehad. Ze was daar de hele tijd aan het rondsnuffelen en heeft een paar rivierkreeftjes gevangen, vond het verder niet erg dat ik er op stond te kijken. Is wel op 400mm (met 1.4TC) dus ik stond er wel een stuk vanaf.
,![]()
![]()
![]()

Ah, interessant want eigenlijk is dat bijna een lichtsterke 24-70 en een 70-200 in één lens. Minder breed en minder tele, maar je hebt er wél de sweet spot mee. Wel ernstige flares, heb ik al opgemerkt. Zou alleszins een ideale reislens zijn om mee te nemen, want als ik nu op reis zou gaan zit ik met een rugzak vol lenzen.Toevallig al eens gekeken naar de nieuwe Tamron 35-150 f/2-2.8?

een manuele 35mm lens spreekt me wel aan (stukken compacter), maar dat is toch een heuse drempel.

(ok, daar moest het onderwerp nu net niet scherp zijn
)De GM-versie van de 24-70 zal inderdaad nog worden vernieuwd, wat volgens gebruikers echt wel nodig is omdat die niet meer meekan met de (véél) goedkopere third party lenzen van o.a. Tamron en Sigma. Dat in combinatie met de 70-200 (GM is recent ook vernieuwd) vormt de klassieke set-up voor pakweg een trouwfotograaf, met eventueel nog een lichtsterke prime. Ik denk dat ik met twee body's met een 35 f/1.4 op de ene en een 85 f/1.8 op de andere toch ook genoeg flexibiliteit kan hebben. Al denk ik dat een 24-70 op sommige momenten behoorlijk handig kan zijn.Als ge van plan zijt om meer betaalde shoots te doen kunt ge imo er niet onderuit dat ge een 24-70/2.8 moet hebben. Die van Sony zal wel binnen afzienbare tijd een upgrade krijgen dus dan gaan ze u doodsmijten op de 2ehands markt met de huidige generatie (prima) zooms. Hoewel, als ge ook al een 35mm 1.4 hebt dan is een tweede body misschien op korte termijn een betere investering...
Als ik uw werk bekijk en uw voorliefde voor shallow dof zou ik mij ook niet direct aan manuele focus primes gaan wagen?
Leuke kleuren. Mijn aandacht glijdt wel nogal af naar die nummerplaat ipv de auto.
Leuke kleuren. Mijn aandacht glijdt wel nogal af naar die nummerplaat ipv de auto.
Een shot met de auto in profiel lijkt mij daarom mooier.
Elk landschap heeft natuurlijk wel zijn charmes, maar de Ardennen is inderdaad wel een heel dankbaar gebied om foto's te nemen.Fraai licht! Ik wil ook al lang nog eens naar die kanten gaan, want landschapsfotografie in het platte Vlaanderen is niet zo spectaculair.
Enkel een probleem als er niet genoeg geld op de rekening staatIk was aan het winkelen voor een polsriem en een tas, zitten er plots twee primes in m'n winkelmandje. Hebben jullie dat soms ook![]()

Welke primes heb je gekocht?Ik was aan het winkelen voor een polsriem en een tas, zitten er plots twee primes in m'n winkelmandje. Hebben jullie dat soms ook![]()
).