Welke primes heb je gekocht?
Ik ruil mijn 35 f/1.4 Sigma Art DG HSM binnenkort wellicht in voor de 35 f/1.4 Sony GM. Pak lichter en kleiner, snellere AF, glorieuze bokeh, ragscherp, amper afwijkingen en als ik op de reviews mag afgaan is dat een van de beste 35's op het moment. Dan kan ik mijn bons van Kamera Express aanspreken (en een stuk van mijn dertiende maand).
Heb nog niet afgerekend, ben nog wat aant twijfelen.

Maar het gaat om de Fuji 35mm F2 (nieuwer), Fuji 35mm f1.4 (stok oud) of Fuji 33mm F1.4 (nieuw), allemaal in stijgende lijn van prijs natuurlijk. Meestal ben ik van het principe buy once, cry once maar de reviews van de F2 zijn zeer goed dus geen idee of ik m'n geld aan de 1.4 wil geven.
Mijn huidige 16-80mm F4 is echt een merde om binnenshuis foto's mee te trekken, we hebben een vrij donker huis en een dochter die natuurlijk niet stil staat, wat dus een recipe for dissaster is.
).

Maar ik kom inderdaad net terug van 3 weken in een put kakken bij min 20 in kirgizië en dat was een hele ervaring. Qua bijleren valt het mee, vind ik. Allez, als ge een tijd heel intensief alleen maar met fotografie bezig zijt verlegt ge altijd de lat voor uzelf een beetje, en door er over te praten met andere mensen en vooral door naar andere mensen hun foto's te kijken leert ge altijd super veel bij. Maar het blijft natuurljik wel een heel rurale setting om in te fotograferen, dus het is wel veel landschap/herder/paard/schaap-foto's en ik kan ondertussen wel redelijk goed van mezelf inschatten wat ik wel/niet vind werken in de foto's die ik maak.