Fotografiethread

En ik wou net m’n beklag doen dat er enkel in peperdure flagships deftige camera’s zitten :laugh:
Tgoja, ik had ook wel zeeën van tijd, veel licht, en heb achteraf nog wat aan de kleurtjes geprutst. Ik vermoed dat het met een fancy iPhone newandexpensive misschien sneller was gegaan op het moment zelf, of out of camera al wat mooier was van kleuren of zelf in het donker deftige resultaten zou gehad hebben. Da's ook de automatische macrofunctie, portretten met die fake bokeh zijn me tot nu toe niet gelukt, er zit altijd zo'n mottige rand rond het onderwerp. Dusja, allemaal dikke korrels zout ;)

Hey analoge jongens en meisjes, wat zijn jullie favoriete films? Ik had nog een TX400, Portra 400 en een Ilford Delta 400 liggen maar dus vergeten thuis, typisch. 'k ga naar deze winkel en die hebben wel wat vanalles. Suggesties?

Edit: ahja, liefst geen dia film

Hey analoge jongens en meisjes, wat zijn jullie favoriete films? Ik had nog een TX400, Portra 400 en een Ilford Delta 400 liggen maar dus vergeten thuis, typisch. 'k ga naar deze winkel en die hebben wel wat vanalles. Suggesties?

Porta 400 & 800.
Fuji heeft ook een leuke maar kan niet op het type komen.

Ontwikkelen jullie jullie eigen foto's of gaan jullie daar gewoon mee naar ja weet ik veel waar je dat nog kan laten doen? :p

Zonet eens opgezocht hoe dat in z'n werk gaat, ben ik blij dat m'n camera gewoon SD kaartjes aanneemt :p

Ontwikkelen jullie jullie eigen foto's of gaan jullie daar gewoon mee naar ja weet ik veel waar je dat nog kan laten doen? :p

Zonet eens opgezocht hoe dat in z'n werk gaat, ben ik blij dat m'n camera gewoon SD kaartjes aanneemt :p

De dag dat digitaal mij niet meer uitdaagt, wil ik analoog leren werken. En dan vooral middenformaat (type Rolleiflex)
Je kan dat prefect zelf doen, maar lijkt mij niet zo simpel :p
En laten doen...geen idee, de betere fotoboer?

Volgende week dinsdag verlof "uit noodzaak" door ziekte van de grootouders die normaal op mijn dochter passen. Ik ga van de nood een deugd maken en met haar naar de Japanse Tuin gaan in Hasselt. Weer zal niet helemaal top zijn, maar het gaat een zeer fijn weerzien zijn met die prachtige herfstkleuren. Ik was vorig jaar aangenaam verrast door dat prachtige stukje Japan en op een weekdag zal het ook rustiger zijn dan in het weekend. Met wat geluk slaapt mijn dochter tijdens het wandelen zodat ik op mijn gemak nog eens wat met ND-filters kan experimenteren ... :unsure: :tongue:

Volgende week dinsdag verlof "uit noodzaak" door ziekte van de grootouders die normaal op mijn dochter passen. Ik ga van de nood een deugd maken en met haar naar de Japanse Tuin gaan in Hasselt. Weer zal niet helemaal top zijn, maar het gaat een zeer fijn weerzien zijn met die prachtige herfstkleuren. Ik was vorig jaar aangenaam verrast door dat prachtige stukje Japan en op een weekdag zal het ook rustiger zijn dan in het weekend. Met wat geluk slaapt mijn dochter tijdens het wandelen zodat ik op mijn gemak nog eens wat met ND-filters kan experimenteren ... :unsure: :tongue:

Ah, de Japanse tuin hier is inderdaad echt een aanrader :love:
Kunt eventueel erna ook door Kapermolenpark als ge dan toch uw ND filter mee hebt, ligt daartegen en de Demer stroomt daardoor

Ik ontwikkel mijn z/w films zelf ja, dat valt echt nog wel mee en ik vind het plezant om te doen! Kleur (of grotere hoeveelheden z/w film) laat ik wel ontwikkelen, ik heb een Paterson waar 2 rolletjes tegelijk in passen, en ge zijt er toch rap een uur mee bezig om die te ontwikkelen. Het handigste aan bij de fotograaf gaan is dat ge direct een geprint overzicht meekrijgt van de beelden op uw rolletje, dan weet ik direct welke foto's ik de moeite vind om achteraf in te scannen of niet (het is vooral dat wat lang duurt vind ik).

Z/W:

Tri-X 400 gepushed naar iso1600, mee begonnen nadat ik dit heb gezien:

Ilford HP5+

Kleur:

Eigenlijk enkel portra400.

Laatst bewerkt:
De authenticiteit dat die plek uitstraalt is echt fenomenaal, zéér mooie plek. Nog nooit met de camera geweest echter, misschien iets wanneer de kerselaren in bloei staan.
Vorig jaar was het bij mij de eerste keer, met vrouw en dochter. Deze keer enkel met de dochter. Afhankelijk van haar humeur en of ze slaapt kan ik véél foto's trekken of net weinig. :p

Vorig jaar deze getrokken met de 18mm. Maar daarvoor moet je op een rots staan en de buggy een heel eind verder parkeren. Dat wordt moeilijk.

Oh baby!! Welcome to the fam!! <3
1p9nvp.jpg

Terug
Bovenaan