Fotografiethread

Ik had vrouw en kind bij, dus het was 1 lens - 1 shot en dan er terug wat sociaal doen. :p

Eentje van deze ochtend:
`
yu3z492uchs71.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie fotos’s hier weeral! Daarnet even op pad geweest maar hier is het op de moment te mistig, je ziet geen 10 meter ver :eek:

Heb wel weer een ik-heb-een-macrolens-nodig momentje gehad maar de Laowa’s voor X-mount zijn overal uitverkocht, gelukkig of ik had het thuis moeten gaan uitleggen :unsure:

Prachtige lichtharp, en dat tweede plaatje - zo sfeervol dat ik wou dat ik er bij was :D

Toen ik het bos verliet gisteren zag ik ook nog een mooi tafereel, alleen bedacht ik me dat het eigenlijk ook een lentefoto had kunnen zijn:

DSCF0427-X2.jpg

Een maand geleden was ik in de Ardennen en hier (zoniënwoud) zijn de blaadjes nu zoals het daar toen was, hier en daar beginnende verkleuringen.

Voor mij moeten het trouwens zeker niet altijd zwammen zijn, eigenlijk kom je zo veel mooie dingen tegen in en rond het bos...

DSCF0368-XL.jpg

DSCF0370-XL.jpg

DSCF0400-XL.jpg

Tot slot nog een bedenking over de 200 f/2, het is een serieuze kastaar, maar eigenlijk is het totale gewicht van mijn rugzak echt goed te doen. Het meest vervelende is eigenlijk dat je er wel wat bekijks mee hebt :unsure:

Het zijn dan ook opvallende lenzen. Maar in een bos heb je daarmee een ander bekijks dan in het station van Brussel-Noord.

De grote "expansie" van zwammen moet nog op gang komen denk ik. Maar ze is zeker begonnen.

Goed om te weten want ben net eens door m'n foto's gegaan en dat was gene vette, onder de bomen is F4 misschien iets te weinig voor de sluitertijd snel genoeg te krijgen. Moet echt leren om een hogere ISO te gebruiken, op m'n oude Nikon was 3200 onbruikbaar, bij de Fuji is dat verre van het geval.

Deze reflectie vond ik wel leuk, verder geen noemenswaardige zaken, kwartier staan wachten in de hoop er iemand op het steigertje kwam zitten maar helaas :p

1uIFjQM.jpg

20mm - f11 - 1/125 - 200

Mooie reflectie! En het is inderdaad soms ideaal wanneer iemand kan fungeren als subject in je foto. Ten eerste moet je al iemand in de buurt hebben en ten tweede moet je geluk hebben dat die iet of wat "pakt" op een foto zodat het subject interessant is.

Ik had dat met deze man die, ook al ken ik hem totaal niet, toch wel wat persoonlijkheid heeft en dat ook doet afstralen op de foto.

9pvrxpkv9os71.jpg

Dit weekend een van de laatste trouws van dit jaar gedaan.
De drukke 8 weken zit er (eindelijk) op. Nu wat rust en vooral veeel editen.

Heb me eens wat meer laten gaan. Wat denken jullie. Yay of nay?

Zeker een intrigerend beeld, waar je als buitenstaander wel graag wil weten wat het verhaal is, of zelf een verhaal kan verzinnen. Kan me zeker boeien, wel benieuwd wat de bruid er zelf van vindt? :)

Leuke shot, zonder context, krijg ik een soort run-away-bride gevoel, dolend door de straten omdat ze gaan lopen is in het stadhuis.

Kreeg net reclame voor "Photo Days", een fotografie expo in Brussel. Veel sprekers en merken, is daar al iemand ooit geweest? Heb nog nooit een fotografie beurs gedaan.

Zeker een intrigerend beeld, waar je als buitenstaander wel graag wil weten wat het verhaal is, of zelf een verhaal kan verzinnen. Kan me zeker boeien, wel benieuwd wat de bruid er zelf van vindt? :)

Ze was er wel wild van eigenlijk.
Het is nu ook niet om overal door te trekken, maar ik vind da zo wel leuk om (al is het voor mezelf) hier en daar wat artistieker te fotograferen.
Anders blijven beelden maar platte beelden he ;-)

Dit weekend last minute nog wat foto's gaan maken in 2 horeca zaken. Food foto's maar ook in de keuken.
Was wel leuk om te doen. Super hectisch zo een keuken, constant beweging, lawaai,...

Dit weekend last minute nog wat foto's gaan maken in 2 horeca zaken. Food foto's maar ook in de keuken.
Was wel leuk om te doen. Super hectisch zo een keuken, constant beweging, lawaai,...

Toffe beelden! Leuke stijl en edit! I like!
Misschien een kleine tip voor de echte foodphotography: gebruik eens een radiaalfilter die je omkeert. Exposure een beetje droppen en eventueel wat contrast bijsteken. Zo gaat uw focus nog meer naar uw eten gaan. Nu zou het oog wat durven afgeleid zijn door alles in de beelden.

Dit weekend een van de laatste trouws van dit jaar gedaan.
De drukke 8 weken zit er (eindelijk) op. Nu wat rust en vooral veeel editen.

Heb me eens wat meer laten gaan. Wat denken jullie. Yay of nay?

Door het bewogen beeld, z/w en sterke contrasten eerder de associatie dat er iets aan de hand is, dat de bruid wegwandelt uit een ruzie ofzo. Als een beeld in een grotere reeks waarbij een bepaald verhaal verteld wordt kan het voor mij wel werken maar als op zichzelf staand beeld in een dag die waarschijnlijk hoop en blijdschap moet vertolken snap ik het niet zo goed. Het kan volledig aan mij liggen hoor, ik zeg maar wat ik er bij voel! Ik begrijp verder wel echt dat ge bij het fotograferen van een bruiloft graag wat spanning en verschillende emoties wilt brengen en dat ge na een reeks van bruiloften te editen op zoek gaat naar iets anders.

Leuke shot, zonder context, krijg ik een soort run-away-bride gevoel, dolend door de straten omdat ze gaan lopen is in het stadhuis.

Kreeg net reclame voor "Photo Days", een fotografie expo in Brussel. Veel sprekers en merken, is daar al iemand ooit geweest? Heb nog nooit een fotografie beurs gedaan.

Dit dus! Die expo kan volgens mij wel tof zijn om eens te gaan ronddolen, lijkt mij voor een groot deel wel zo fotografen die gestuurd worden door fabrikanten om shit aan de man te brengen maar sommige van die sessies zullen wel interessant zijn.

Ik mis kritische scherpte bij de eerste beelden, de witbalans klopt (voor mij ook niet), neigt allemaal erg naar het oranje toe (behalve dat laatste beeld). 2 en 5 vind ik het beste.

Door het bewogen beeld, z/w en sterke contrasten eerder de associatie dat er iets aan de hand is, dat de bruid wegwandelt uit een ruzie ofzo. Als een beeld in een grotere reeks waarbij een bepaald verhaal verteld wordt kan het voor mij wel werken maar als op zichzelf staand beeld in een dag die waarschijnlijk hoop en blijdschap moet vertolken snap ik het niet zo goed. Het kan volledig aan mij liggen hoor, ik zeg maar wat ik er bij voel! Ik begrijp verder wel echt dat ge bij het fotograferen van een bruiloft graag wat spanning en verschillende emoties wilt brengen en dat ge na een reeks van bruiloften te editen op zoek gaat naar iets anders.
Noted voor de volgende trouw. Ik ga zorgen dat haar man ook in de foto zit. Maar zelfde stijl, zelfde soort beeld.
Thanks

Terug
Bovenaan