Fotografiethread

Wow dat moet fenomenaal zijn :love:

Allesbehalve een goedkope reis, maar echt wel een unieke reiservaring. Veel ongerepter dan dit zal je het niet krijgen, hoewel het toerisme Antarctica ook wel heeft ontdekt. Daar was ook een Belgische fotograaf bij de crew (Yves Adams) die in 2019 een gele pinguïn heeft gefotografeerd . Voor het nemen van foto's is dat trouwens een geweldige locatie, hoewel het na verloop van tijd ietwat monotoon is.

Enkele foto's die ik heb genomen:

Ant1.jpg

Ant2.jpg

Ant3.jpg

Ant4.jpg

Ant5.jpg

Ant6.jpg

Heerlijke trip, ogen te kort! Me, my fuji en een paar maten. Meer moet dat niet zijn. :love2:

H10NkhN.jpg
r5waY9w.jpg
ZcGJTPH.jpg
NEKtTo5.jpg
Kt2PMsZ.jpg
TmsXzFp.jpg
HwdJUMH.jpg
SvVd9rq.jpg
sLAGfzG.jpg

cTEOp43.jpg
GDusePF.jpg

7k6VAcd.jpg
zGMjiey.jpg
JnJOOAJ.jpg
Noorwegen is dan ook fokking fotogeniek in vergelijking met het volgebouwde Vlaanderen. En weinig volk op de Preikestolen, dat had ik ook toen ik er eens in april was. In de zomer is het koppenlopen daar, maar in april was het nog spekglad op weg naar boven maar de verzichten waren fenomenaal.

Vandaag eens in het bos in de buurt een wandeling gemaakt met de nieuwste aanwinst: Sigma 85mm 1.4. Toch wel even wennen aan de vaste brandpuntsafstand. Soms te kort, soms te lang.
pexels-photo-9712684.jpeg

pexels-photo-9712685.jpeg

pexels-photo-9712683.jpeg

Vandaag eens in het bos in de buurt een wandeling gemaakt met de nieuwste aanwinst: Sigma 85mm 1.4. Toch wel even wennen aan de vaste brandpuntsafstand. Soms te kort, soms te lang.
pexels-photo-9712684.jpeg

pexels-photo-9712685.jpeg

pexels-photo-9712683.jpeg
Even wennen en zoomen met je voeten. ;) Maar 't is mijn favoriete brandpuntsafstand, ik zou die meer missen dan mijn 35 mm.

EDIT: nu schilderachtig mooi spel van zonlicht en dreigende lucht, maar geen tijd om er foto's van te nemen.

Laatst bewerkt:
Vraagje voor de Fuji boys hier, welke reserve batterijen gebruiken jullie? De originele kost €50 wat ik wat veel van het goeie vind…

ominoussky.jpg

Wat aan het spelen met extreme settings in Capture One. Vanochtend wat rozige wolkensluiers boven mijn hoofd getrokken met een kleine maansikkel (want met breedhoek 35 mm getrokken). Het origineel ziet er totaal anders uit, maar hier lijk ik een kosmisch spektakel te hebben vastgelegd.

Vraagje voor de Fuji boys hier, welke reserve batterijen gebruiken jullie? De originele kost €50 wat ik wat veel van het goeie vind…
Ik heb gewoon de volle pot betaald voor de 2 extra batterijen in de verticale grip. Even door de zure appel bijten, maar ik durf het risico niet nemen met 3rd party batterijen.

ominoussky.jpg

Wat aan het spelen met extreme settings in Capture One. Vanochtend wat rozige wolkensluiers boven mijn hoofd getrokken met een kleine maansikkel (want met breedhoek 35 mm getrokken). Het origineel ziet er totaal anders uit, maar hier lijk ik een kosmisch spektakel te hebben vastgelegd.

Deed me in de vlucht denken aan NGC 1499. Waar de maan dan Xi Persei voorstelt.

Ik heb gewoon de volle pot betaald voor de 2 extra batterijen in de verticale grip. Even door de zure appel bijten, maar ik durf het risico niet nemen met 3rd party batterijen.
:headshake:

Ik weet ook niet hoe het bij Fuji zit maar als ik off brand batterijen in mij Sony steek krijg ik de hele tijd irritante meldingen dat er mogelijks risico's verbonden zijn met het gebruik van off-brand batterijen etc etc, en bij een update van mijn camera zijn ze helemaal gestopt met werken.

Ik heb voorlopig geen nood aan reservebatterijen. Met een volle batterij op mijn A7III kan ik een héél eind verder. Over twee weken een trouwshoot tot en met de receptie en ik denk dat ik daar ruimschoots ga toekomen met een halve batterij.

Schieten in burstmode of vertraagde sluitertijd vraagt wel meer van de batterij, maar de eerste ga ik sporadisch nodig hebben en de tweede op een trouw eigenlijk niet.

X-T4 heeft in feite ook geen reservebatterijen nodig met de "normale" lenzen, alleen die 200 f/2 met enkele kilo's gestabiliseerd glas verbruikt toch echt significant meer... :D Op 3 uur libellen fotograferen was mijn eerste batterij helemaal leeg. Met de extra grip en batterijen kan je ook constant in "boost" werken, dat is ook wel fijn.

Oktober staat in brand. A7III met de Laowa 100 mm f/2.8 getrokken. Even snel naar buiten gehuppeld toen ik zag dat een struik in de tuin opvallend rood uitsloeg.

gir5znroiuq71.jpg

In het verre Oosten te Mol is de herfst vroeg begonnen, alles ziet hier nog groen verdikke
Het is al 1 oktober, het mag hier wel eens vollen bak beginnen. Met die Laowa heb ik de kans om eens wat andere foto's te nemen en ik ga echt gebruik maken van mijn flexibele uren om bij het nevelige, gouden ochtendgloren een uur of twee te verdwalen in de bossen in de buurt. :love:

Hebben jullie misschien nog aanraders voor fotoboeken? Mijn verjaardag komt er aan en ik zou er een paar mooie willen hebben. Het liefst wel met uitleg over de foto's er bij. Momenteel staan er bvb op het verlanglijstje :
Steve Mccurry - Life in Pictures
Steve Mccurry - Untold Stories
Magnum contact sheets

Ik heb zelf interesse in straat en reportage fotografie.

Terug
Bovenaan