Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Via Kamera Express kan je er ook nog eentje vinden, maar dan moet je de L-grip er wel bij pakken.Na meer dan een jaar zoeken eindelijk een Fuijifilm X100VI (zilver) kunnen scoren via Coolblue.
Zie dat ze ondertussen al terug uitverkocht zijn.
Enjoy, pokkeduur maar elke euro meer dan waard.Na meer dan een jaar zoeken eindelijk een Fuijifilm X100VI (zilver) kunnen scoren via Coolblue.
Zie dat ze ondertussen al terug uitverkocht zijn.

catalogus lokaal, actieve albums lokaal, archief op NAS/externe HDD. Catalog neemt niet veel HDD space in beslag normaal.Gebruiken jullie een externe harde schijf om in Lightroom te werken? Ik zet mijn catalogus op een 2TB SSD schijf (Samsung T7 Shield) zodat ik de harde schijf van mijn laptop niet vroeg of laat vol heb, maar ik heb die niet altijd gekoppeld en dan moet ik Lightroom altijd herstarten als ik die opnieuw aansluit. En soms is die niet goed gekoppeld en valt Lightroom weer uit omdat die de catalogus niet kan vinden. Ik vind dat toch allemaal wat omslachtig, omdat die harde schijf niet altijd per direct beschikbaar is.
Dus ik ben aan het twijfelen om toch terug een catalogus op mijn harde schijf te zetten en die ieder jaar te archiveren op de SSD-schijf (later misschien een ander systeem als die snel vol geraakt). Ik werk met een laptop (MBP M3 max), met een desktop is dat probleem geen issue.
Maar ik zou alleszins alle foto's op een eenvoudige wijze willen bijhouden zonder teveel moeten herstarten en zoeken wat waar staat.
Recente catalogus staat op externe SSD (T7 1TB), oudere catalogus op externe HDD.Gebruiken jullie een externe harde schijf om in Lightroom te werken? Ik zet mijn catalogus op een 2TB SSD schijf (Samsung T7 Shield) zodat ik de harde schijf van mijn laptop niet vroeg of laat vol heb, maar ik heb die niet altijd gekoppeld en dan moet ik Lightroom altijd herstarten als ik die opnieuw aansluit. En soms is die niet goed gekoppeld en valt Lightroom weer uit omdat die de catalogus niet kan vinden. Ik vind dat toch allemaal wat omslachtig, omdat die harde schijf niet altijd per direct beschikbaar is.
Dus ik ben aan het twijfelen om toch terug een catalogus op mijn harde schijf te zetten en die ieder jaar te archiveren op de SSD-schijf (later misschien een ander systeem als die snel vol geraakt). Ik werk met een laptop (MBP M3 max), met een desktop is dat probleem geen issue.
Maar ik zou alleszins alle foto's op een eenvoudige wijze willen bijhouden zonder teveel moeten herstarten en zoeken wat waar staat.
Idem, in de PC 2TB voor OS + 1TB SSD voor catalog/editing. Intussen 5 x 20 TB in de Synology DS1520+ NAS, niet alleen voor foto's. 'k Wacht op de nieuwe Synology DS1825+ die binnenkort uitkomt om de 3 andere schijven toe te voegen.catalogus lokaal, actieve albums lokaal, archief op NAS/externe HDD. Catalog neemt niet veel HDD space in beslag normaal.
Ik heb die lens ook voor mijn x-e2, ik zet hem meestal op f5.6, dan heb je geen last van vignetting.Vandaag ttartisan 27mm f2.8 voor fuji ontvangen. 120 euro op ali.
De vignetting nemen we er maar bij, al is die makkelijk weg te werken in LR.
Heerlijk licht en snel genoeg om mee te nemen op citytrip(volgende week Lissabon)
Mijn volledige kit: https://kit.co/BaconFish/photography
Afgelopen weekend wat gaan wandelen aan de polder.

Klopt. Al vond ik het in deze foto nog wel passen. Staan nog wel een paar leuke shots, moet me er eens aanzetten. Dat is wat anders. Wel leuke omgeving daar.Ha deze is op Guustje Pluimdijk genomen
Fotogeniek onze Kruibeekse polder, jammer van de Umicore aan de overkant van 't water![]()
Wat is de meerwaarde als ge de 23mm f2 al hebt?Vandaag ttartisan 27mm f2.8 voor fuji ontvangen. 120 euro op ali.
De vignetting nemen we er maar bij, al is die makkelijk weg te werken in LR.
Heerlijk licht en snel genoeg om mee te nemen op citytrip(volgende week Lissabon)
Mijn volledige kit: https://kit.co/BaconFish/photography
Inderdaad, compacter en draagbaarder zonder hard in te boeten aan kwaliteit.Wat is de meerwaarde als ge de 23mm f2 al hebt?