Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik was al geen fan en dit heeft alleszins niet geholpenHet hek is van de dam collega's, Carl De Keyzer gebruikt AI!
![]()
"Met een laptop vanuit de keuken": Magnumfotograaf Carl De Keyzer maakt met AI controversiële fotoreeks over Rusland | VRT NWS Nieuws
"Ik begrijp de controverse, maar de beelden liggen in lijn met wat ik altijd al heb gedaan". Dat zegt Magnumfotograaf Carl De Keyzer over de heisa rond zijn nieuwe boek "Putin's dream". Die fotoreeks maakte hij met artificiële intelligentie (AI).www.vrt.be

Tgoja, je kan geen volledige AI image generator opbouwen met enkele beelden/ je eigen beelden, dus of hij al dan niet z'n eigen beelden erbij heeft gesmeten maakt voor mij eigenlijk geen verschil. In mijn ogen is het enige wat hij gedaan heeft "Dag robot, genereer een hoop pixels met als onderwerp Putin met X en Y in omgeving Z en het moet op mijn foto's lijken" en dit dan tot er iets van ok resultaat is. Op z'n website staat er dan ook nog een tekstje die uitlegt waarom hij zogezegd wel de auteur en maker is van de beelden maar het klinkt toch gewoon als uitvluchten voor de controverse.Hij zou wel z’n eigen werk aan de AI gevoed hebben, hoeveel impact dat gehad heeft weet ik niet. Mocht het technische aspect gekoppeld worden aan dit boek, zou het me misschien meer kunnen boeien. Dat er sprake is van een soort digitale ambacht maar voor hetzelfde geld is dat er niet en is het effectief “spelen met prompts”.
)
Weet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?Je kan eens op Youtube kijken naar user reviews of dat hoort te klikken of niet? Ik heb een A7III en A7RV maar daar zien die knoppen er anders uit. En anders inderdaad eens naar de winkel gaan voor meer uitleg. Stoort het?Ik heb een onnozel vraagje: ik ben onlangs overgestapt op een Sony a6400, en ben er al een weekje mee aan het experimenteren. En dus ook met die custom buttons.
Nu heb ik die AF/MF custom-knop ingesteld op left/right eye, en toen ik die probeerde, viel me ineens iets op: Die knop klikt niet. Dat is gewoon 'iets meer druk op uitoefenen' ipv inklikken echt. En ik weet bij God niet meer of dat al zo was toen ik hem uit de doos haaldeWeet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?
Stoort niet echt, nee... al zou ik een klikje (hoeft niet hoorbaar, mag voelbaar) wel intuïtiever vinden. Maar als het zo hoort te werken, is het allang goed voor mij. Ik zou gewoon niet graag willen dat de camera van 1 week oud een gebrekje heeft waar ik nu kan mee leven, maar waarmee de knop op een keer eraf valt, en dan waarschijnlijk nét buiten garantieJe kan eens op Youtube kijken naar user reviews of dat hoort te klikken of niet? Ik heb een A7III en A7RV maar daar zien die knoppen er anders uit. En anders inderdaad eens naar de winkel gaan voor meer uitleg. Stoort het?

Mocht je op Reddit zitten, kan je het ook gewoon eens vragen op de Sony Alpha subreddit.Stoort niet echt, nee... al zou ik een klikje (hoeft niet hoorbaar, mag voelbaar) wel intuïtiever vinden. Maar als het zo hoort te werken, is het allang goed voor mij. Ik zou gewoon niet graag willen dat de camera van 1 week oud een gebrekje heeft waar ik nu kan mee leven, maar waarmee de knop op een keer eraf valt, en dan waarschijnlijk nét buiten garantie![]()
Heb zelf de a6500, zal ook eens zien.Ik heb een onnozel vraagje: ik ben onlangs overgestapt op een Sony a6400, en ben er al een weekje mee aan het experimenteren. En dus ook met die custom buttons.
Nu heb ik die AF/MF custom-knop ingesteld op left/right eye, en toen ik die probeerde, viel me ineens iets op: Die knop klikt niet. Dat is gewoon 'iets meer druk op uitoefenen' ipv inklikken echt. En ik weet bij God niet meer of dat al zo was toen ik hem uit de doos haaldeWeet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?
Wat gaat er mis? Is het een groot object dat wegmoet of?Generatief verwijderen mislukt telkens in Lightroom, ligt dit aan de versie van LR (nieuwe update?) of is er gewoon iets mis met die functie in het algemeen?
Er gaat niets meer weg, dat is het probleem.Wat gaat er mis? Is het een groot object dat wegmoet of?
Kleine update, bedankt voor de hulp. Nadat @Strijkijzer ook eens heeft gekeken, toch tot de conclusie gekomen dat er iets scheelt. Vandaag dus maar naar Grobet, waar hij vandaan komt. Daar zeiden ze meteen: voelt niet helemaal oké, vrij zeker het veertje erachter dat scheef zit of kapot is. Toch minstens 3w kwijt. En da's ambetant, want over 2w had ik 'm net nodig... Dat was maar een woord, heb gewoon een nieuwe meegekregen.Stoort niet echt, nee... al zou ik een klikje (hoeft niet hoorbaar, mag voelbaar) wel intuïtiever vinden. Maar als het zo hoort te werken, is het allang goed voor mij. Ik zou gewoon niet graag willen dat de camera van 1 week oud een gebrekje heeft waar ik nu kan mee leven, maar waarmee de knop op een keer eraf valt, en dan waarschijnlijk nét buiten garantie![]()
Maar dat is wel het allerminste, echt uitstekende service. Ik ben content!En geen enkele error ofzo?Er gaat niets meer weg, dat is het probleem.
Geprobeerd bij verschillende foto's?Generatief verwijderen mislukt telkens in Lightroom, ligt dit aan de versie van LR (nieuwe update?) of is er gewoon iets mis met die functie in het algemeen?
Grobet is inderdaad wel uitstekend van service en advies. Veel plezier ermee!Kleine update, bedankt voor de hulp. Nadat @Strijkijzer ook eens heeft gekeken, toch tot de conclusie gekomen dat er iets scheelt. Vandaag dus maar naar Grobet, waar hij vandaan komt. Daar zeiden ze meteen: voelt niet helemaal oké, vrij zeker het veertje erachter dat scheef zit of kapot is. Toch minstens 3w kwijt. En da's ambetant, want over 2w had ik 'm net nodig... Dat was maar een woord, heb gewoon een nieuwe meegekregen.
Kan ik wel weer opnieuw beginnen met het menu in te stellen, had ik dat eindelijk in ordeMaar dat is wel het allerminste, echt uitstekende service. Ik ben content!
Ander probleem en inderdaad bij verschillende foto's. Zal nog eens verder zoeken.Geprobeerd bij verschillende foto's?
Misschien dit?: https://community.adobe.com/t5/ligh...aware-remove-not-working-in-lrc/td-p/13588045
Is het probleem enkel bij jou of heb je het ook bij iemand anders met LR geprobeerd?Grobet is inderdaad wel uitstekend van service en advies. Veel plezier ermee!
Ander probleem en inderdaad bij verschillende foto's. Zal nog eens verder zoeken.