Fotografiethread

Wat plaatjes van onlangs :). Het groene gebouw was echt groen belicht, er stond zo'n bewakingspaal met nachtlamp op gericht. Opvallende kleur samen met de natriumlampen van de straat.

JruiKbW.jpeg

jLx6k5z.jpeg

TtrUfi0.jpeg

XpDQgUc.jpeg

Het hek is van de dam collega's, Carl De Keyzer gebruikt AI!

Ik was al geen fan en dit heeft alleszins niet geholpen :P
Maar ik ben niet overtuigd dat hij de controverse snapt. Zoals veel mensen denkt hij dat er weerstand is omdat het iets nieuw is, maar voor velen is het probleem niet de tool zelf maar de manier waarop die tot stand is gekomen. Dat hij nu geld verdient met een boek niet door hem gemaakt (het kan mij niet schelen wat iedereen denkt, voor mij is een "prompt artist" geen ding) maar door AI, die getraind werd op ontelbaar veel beelden waarvoor geen toestemming is gegeven, dat is het probleem. Ik weet ook niet helemaal hoe dat in elkaar zit met copyright, ik dacht dat AI beelden geen auteursrechten konden hebben? Wel grappig dat Magnum hem op het matje hebben geroepen

Hij zou wel z’n eigen werk aan de AI gevoed hebben, hoeveel impact dat gehad heeft weet ik niet. Mocht het technische aspect gekoppeld worden aan dit boek, zou het me misschien meer kunnen boeien. Dat er sprake is van een soort digitale ambacht maar voor hetzelfde geld is dat er niet en is het effectief “spelen met prompts”.

Dat hij schrikt van de controverse is ook flauwekul volgens mij, Michael Christopher Brown deed vorig jaar iets gelijkaardigs en is hard aangepakt geweest.

Laatst bewerkt:
Hij zou wel z’n eigen werk aan de AI gevoed hebben, hoeveel impact dat gehad heeft weet ik niet. Mocht het technische aspect gekoppeld worden aan dit boek, zou het me misschien meer kunnen boeien. Dat er sprake is van een soort digitale ambacht maar voor hetzelfde geld is dat er niet en is het effectief “spelen met prompts”.
Tgoja, je kan geen volledige AI image generator opbouwen met enkele beelden/ je eigen beelden, dus of hij al dan niet z'n eigen beelden erbij heeft gesmeten maakt voor mij eigenlijk geen verschil. In mijn ogen is het enige wat hij gedaan heeft "Dag robot, genereer een hoop pixels met als onderwerp Putin met X en Y in omgeving Z en het moet op mijn foto's lijken" en dit dan tot er iets van ok resultaat is. Op z'n website staat er dan ook nog een tekstje die uitlegt waarom hij zogezegd wel de auteur en maker is van de beelden maar het klinkt toch gewoon als uitvluchten voor de controverse.

Nuja, zoals ik zei ik was al geen fan van hem en ook niet van AI dus het krijgt hier sowieso geen eerlijke kans haha (en ik ga al zeker geen 55+ euro geven voor van die lelijke rare wazige AI rotzooi 😬)

Ik heb een onnozel vraagje: ik ben onlangs overgestapt op een Sony a6400, en ben er al een weekje mee aan het experimenteren. En dus ook met die custom buttons.

Nu heb ik die AF/MF custom-knop ingesteld op left/right eye, en toen ik die probeerde, viel me ineens iets op: Die knop klikt niet. Dat is gewoon 'iets meer druk op uitoefenen' ipv inklikken echt. En ik weet bij God niet meer of dat al zo was toen ik hem uit de doos haalde :s Weet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?

Ik heb een onnozel vraagje: ik ben onlangs overgestapt op een Sony a6400, en ben er al een weekje mee aan het experimenteren. En dus ook met die custom buttons.

Nu heb ik die AF/MF custom-knop ingesteld op left/right eye, en toen ik die probeerde, viel me ineens iets op: Die knop klikt niet. Dat is gewoon 'iets meer druk op uitoefenen' ipv inklikken echt. En ik weet bij God niet meer of dat al zo was toen ik hem uit de doos haalde :S Weet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?
Je kan eens op Youtube kijken naar user reviews of dat hoort te klikken of niet? Ik heb een A7III en A7RV maar daar zien die knoppen er anders uit. En anders inderdaad eens naar de winkel gaan voor meer uitleg. Stoort het?

Je kan eens op Youtube kijken naar user reviews of dat hoort te klikken of niet? Ik heb een A7III en A7RV maar daar zien die knoppen er anders uit. En anders inderdaad eens naar de winkel gaan voor meer uitleg. Stoort het?
Stoort niet echt, nee... al zou ik een klikje (hoeft niet hoorbaar, mag voelbaar) wel intuïtiever vinden. Maar als het zo hoort te werken, is het allang goed voor mij. Ik zou gewoon niet graag willen dat de camera van 1 week oud een gebrekje heeft waar ik nu kan mee leven, maar waarmee de knop op een keer eraf valt, en dan waarschijnlijk nét buiten garantie :D

Stoort niet echt, nee... al zou ik een klikje (hoeft niet hoorbaar, mag voelbaar) wel intuïtiever vinden. Maar als het zo hoort te werken, is het allang goed voor mij. Ik zou gewoon niet graag willen dat de camera van 1 week oud een gebrekje heeft waar ik nu kan mee leven, maar waarmee de knop op een keer eraf valt, en dan waarschijnlijk nét buiten garantie :D
Mocht je op Reddit zitten, kan je het ook gewoon eens vragen op de Sony Alpha subreddit.

Nu heb ik die AF/MF custom-knop ingesteld op left/right eye, en toen ik die probeerde, viel me ineens iets op: Die knop klikt niet. Dat is gewoon 'iets meer druk op uitoefenen' ipv inklikken echt. En ik weet bij God niet meer of dat al zo was toen ik hem uit de doos haalde :S Weet er iemand of die ook echt hoort te klikken, of ga ik nog maar eens terug naar de fotowinkel?
Heb zelf de a6500, zal ook eens zien.

Generatief verwijderen mislukt telkens in Lightroom, ligt dit aan de versie van LR (nieuwe update?) of is er gewoon iets mis met die functie in het algemeen?

Kleine update, bedankt voor de hulp. Nadat @Strijkijzer ook eens heeft gekeken, toch tot de conclusie gekomen dat er iets scheelt. Vandaag dus maar naar Grobet, waar hij vandaan komt. Daar zeiden ze meteen: voelt niet helemaal oké, vrij zeker het veertje erachter dat scheef zit of kapot is. Toch minstens 3w kwijt. En da's ambetant, want over 2w had ik 'm net nodig... Dat was maar een woord, heb gewoon een nieuwe meegekregen.

Kan ik wel weer opnieuw beginnen met het menu in te stellen, had ik dat eindelijk in orde :D Maar dat is wel het allerminste, echt uitstekende service. Ik ben content!

Kleine update, bedankt voor de hulp. Nadat @Strijkijzer ook eens heeft gekeken, toch tot de conclusie gekomen dat er iets scheelt. Vandaag dus maar naar Grobet, waar hij vandaan komt. Daar zeiden ze meteen: voelt niet helemaal oké, vrij zeker het veertje erachter dat scheef zit of kapot is. Toch minstens 3w kwijt. En da's ambetant, want over 2w had ik 'm net nodig... Dat was maar een woord, heb gewoon een nieuwe meegekregen.

Kan ik wel weer opnieuw beginnen met het menu in te stellen, had ik dat eindelijk in orde :D Maar dat is wel het allerminste, echt uitstekende service. Ik ben content!
Grobet is inderdaad wel uitstekend van service en advies. Veel plezier ermee!
Ander probleem en inderdaad bij verschillende foto's. Zal nog eens verder zoeken.

Eens aan het kijken voor mijn 28-70 kitlens te vervangen want ik heb eigenlijk geen handige zoom buiten deze. Ik zag dat de nieuwe 28-70 F2 GM net uit is maar viel bijna op mijn gat: 3600 euro... Dat gaat'm dus niet worden.
In other news, mijn 20mm beplakt met een skin. Je ziet het niet echt als je er niet op let maar wel een tof effect als het licht goed zit.

wjzV8IV.jpeg

Terug
Bovenaan