Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind het leuk dat je uw teksten casual en met een vleugje humor hebt aangepakt, in een wereld waar alles zo stijf en droog is kan dit alvast de drempel wat verlagen voor potentiële klanten.'t Is gebeurd, hij staat online. En nu zien of het iets gaat worden.![]()

Ik denk dat je met elk van de modernere camera’s zoizo niet slecht uit bent. Zelf ook een gebruiker van een a7III en zeer tevreden van. Maar ik zou aanraden eens naar een winkel te gaan en ze in je handen vast te nemen en wat te proberen. Veel gaat ook op het gevoel.Welke systeemcamera zouden jullie aanraden? Ik heb in 2017 een canon 1300 D gekocht en die vooral op reis gebruikt. Altijd best tevreden van geweest zeker in combinatie met de zoom lens die erbij zat.
Nu woon ik in Zweden en wil ik in de natuur terug wat beginnen fotograferen. Daarom zou ik nu dus graag upgraden. Ook omdat de gewone lens bij mijn camera niet goed meer werkt.
Ik zou de camera vooral gebruik voor natuur en landschapsfotografie.
Zelf denk ik aan de sony A7 III of een canon EOS R8. Vooral een goede autofocus en een snelle shooting speed vind ik belangrijk. Ik zou er graag eens in slagen de elanden hier te fotograferen![]()
Die R8 is wel een pakske recenter (aka dit jaar vs 2018 voor de Sony) maar eigenlijk een klasse 'lager'. Die is echt gericht op instappers die met een FF willen werken en missen toch wel een paar belangrijke (vind ik) dingen zoals weather sealing, in-body stabilisatie en de batterij is niet van de sterkste en gaat dus relatief snel leeg.Welke systeemcamera zouden jullie aanraden? Ik heb in 2017 een canon 1300 D gekocht en die vooral op reis gebruikt. Altijd best tevreden van geweest zeker in combinatie met de zoom lens die erbij zat.
Nu woon ik in Zweden en wil ik in de natuur terug wat beginnen fotograferen. Daarom zou ik nu dus graag upgraden. Ook omdat de gewone lens bij mijn camera niet goed meer werkt.
Zelf denk ik aan de sony A7 III of een canon EOS R8. Vooral een goede autofocus en een snelle shooting speed vind ik belangrijk. Ik zou er graag eens in slagen de elanden hier te fotograferen![]()
Nog iets belangrijk vergeten te vragen. Wat is het budget?Welke systeemcamera zouden jullie aanraden? Ik heb in 2017 een canon 1300 D gekocht en die vooral op reis gebruikt. Altijd best tevreden van geweest zeker in combinatie met de zoom lens die erbij zat.

wat had je in gedachten qua budget ongeveer?Ik heb zelf ook de A7 III en ben er best tevreden van! Ik heb maar 1 lens, de Sony FE 55mm F. 1.8. Ben daar heel tevreden van voor mijn portretfotografie maar ik zoek een betere lens om wat meer aan landschappen en natuurfotografie te doen. Welkeen zouden jullie aanraden?
Budget maakt niet uit eigenlijk. Mijn 55mm kostte ook 800 euro destijds en was er heel blij mee.wat had je in gedachten qua budget ongeveer?
Je kan daarin gaan van ultrabreedhoeklenzen tot wildlifelenzen, dus wat heb je op het oog? Ook macro? Landschappen kan je ook maken met telelenzen, dat kan een interessant perspectief geven. Voor Sony (en andere merken) vind ik de reviews van Dustin Abott wel heel gedegen.Ik heb zelf ook de A7 III en ben er best tevreden van! Ik heb maar 1 lens, de Sony FE 55mm F. 1.8. Ben daar heel tevreden van voor mijn portretfotografie maar ik zoek een betere lens om wat meer aan landschappen en natuurfotografie te doen. Welkeen zouden jullie aanraden?
De 24mm of 35mm GM voor landschappen, zelf een 14mm GM en die is zalig voor stad en architectuur, en voor natuur, dus wildlife zou ik voor een 135mm GM gaan.Ik heb zelf ook de A7 III en ben er best tevreden van! Ik heb maar 1 lens, de Sony FE 55mm F. 1.8. Ben daar heel tevreden van voor mijn portretfotografie maar ik zoek een betere lens om wat meer aan landschappen en natuurfotografie te doen. Welkeen zouden jullie aanraden?
Je kan daarin gaan van ultrabreedhoeklenzen tot wildlifelenzen, dus wat heb je op het oog? Ook macro? Landschappen kan je ook maken met telelenzen, dat kan een interessant perspectief geven. Voor Sony (en andere merken) vind ik de reviews van Dustin Abott wel heel gedegen.
Mijn eerstvolgende aankoop is wellicht een extra body, maar ik ben er nog niet uit dewelke en ik moet eerst nog wat centjes verdienen.
De 24mm of 35mm GM voor landschappen, zelf een 14mm GM en die is zalig voor stad en architectuur, en voor natuur, dus wildlife zou ik voor een 135mm GM gaan.
Anders een 70-200mm, maar dan heb je wel wat extra gewicht en volume, en een diepere portefeuille nodig.
Als je wat meer 'vrijheid' wenst en eerst wat wil experimenteren kan je altijd een zoom nemen, bv. een 16-35, 20-70, 24-70 of 24-105.Goeie vraag wel! Ik weet 't precies niet goed. Ik wil graag ook wel wat macro kunnen doen inderdaad, maar zo ook gewoon bepaalde hoeken van de natuur. Zo nooit echt 't volledig plaatje zoals de bekende Windows XP achtergrond, haha. Meestal zo een invalshoek en van daaruit als onderwerp vertrekken.
Een wide angle lens moet je natuurlijk niet gaan gebruiken voor portret tenzij je mooi kan centreren en dicht bij je subject kan staan, de deformatie van objecten of mensen is in bepaalde hoeken helemaal niet mooi maar dan wel weer bij straat/stad.Ik stond bijna op het punt eens een 14mm te kopen, maar ik twijfelde toen of dat deze dan weer niet te beperkt is qua mogelijkheden. Op dat vlak ben ik echt zo'n groentje. Zelfs na opzoeken, blijf ik maar twijfelen.
www.albertdros.com