Fotografiethread

Beide lenzen zijn wel van tamron, mijn vorige lens was de 100-400mm, in principe dus ook een tele zoom lens
Op de nieuwe lens zit nog geen uv filter, op mijn vorige lens wel (een hoya uv filter). Misschien moet ik er een opzetten om mooier beeld te krijgen? :)

In deze situatie zou je verwachten dat uw oude lens donkerder is dan uw nieuwe lens...

Beide lenzen zijn wel van tamron, mijn vorige lens was de 100-400mm, in principe dus ook een tele zoom lens
Op de nieuwe lens zit nog geen uv filter, op mijn vorige lens wel (een hoya uv filter). Misschien moet ik er een opzetten om mooier beeld te krijgen? :)
Een goede kwaliteit van UV filter gaat niets veranderen aan de optische prestaties van een lens.

nee geen teleconverter .. 600mm is voldoende :)

zonet via de tapin console een factory reset en firmware update van de lens gedaan (stond al op laatste versie van firmware)
geen verschil ... blijft "donkerder" dan andere lenzen
best mee naar de winkel waarschijnlijk?

Laatst bewerkt:
nee geen teleconverter .. 600mm is voldoende :)

zonet via de tapin console een factory reset en firmware update van de lens gedaan (stond al op laatste versie van firmware)
geen verschil ... blijft "donkerder" dan andere lenzen
best mee naar de winkel waarschijnlijk?

Heb je al eens de test gedaan op verschillende diafragma's?
Op die manier kan je testen of de lens over de hele lijn donkerder is of enkel vanaf een bepaalde diafragma.
Zou niet de eerste zijn dat de lamellen blijven hangen op een bepaald diafragma maar de elektronica wel aangeeft dat het het 'correcte' diafragma is.

Kleine vraag, ik ga zaterdag met m'n dochters foto's nemen voor de communiekaartjes.
Iemand leuke/mooie fotolocaties? Regio: Oost-Vlaanderen of niet al te diep in West-Vlaanderen.

Liefst denk ik wat mooie natuur of iets dergelijk, maar ik sta op en voor suggesties. :)

Kleine vraag, ik ga zaterdag met m'n dochters foto's nemen voor de communiekaartjes.
Iemand leuke/mooie fotolocaties? Regio: Oost-Vlaanderen of niet al te diep in West-Vlaanderen.

Liefst denk ik wat mooie natuur of iets dergelijk, maar ik sta op en voor suggesties. :)

De Verbeke Foundation in Stekene is een populaire locatie voor communie foto's.

Het is een soort 'kunstgallerij' met bizarre dingen.

De Verbeke Foundation in Stekene is een populaire locatie voor communie foto's.

Het is een soort 'kunstgallerij' met bizarre dingen.

Ziet er wel interessant uit. Enig idee of dat meevalt qua volk, kwestie dat we wel deftig foto's kunnen trekken?

Andere tips ook welkom :)

Ziet er wel interessant uit. Enig idee of dat meevalt qua volk, kwestie dat we wel deftig foto's kunnen trekken?

Andere tips ook welkom :)

Verbeke Foundation is wel betalend, hou daar rekening mee. Ben er zelf nog niet geweest, maar dat staat ook op mijn lijstje.

Voor communies heb ik ook vaak niet veel inspiratie, maar de groene long in Kortrijk is wel leuk (De libel). Er zijn best leuke provinciale domeinen om foto's te gaan nemen. Domein Bergelen in Gullegem is zo eentje, veel verschillende hoekjes en kantjes. Muziekbos in Ronse heeft ook wel een leuk sfeertje. Tegenwoordig alles wat ook maar iets van (fruit)boomgaard is leuk met de opkomende bloessems.
er is nog ergens de kanten van Hooglede, dacht ik, een serre die je kan "huren" om foto's te nemen.

Verbeke Foundation is wel betalend, hou daar rekening mee. Ben er zelf nog niet geweest, maar dat staat ook op mijn lijstje.

Voor communies heb ik ook vaak niet veel inspiratie, maar de groene long in Kortrijk is wel leuk (De libel). Er zijn best leuke provinciale domeinen om foto's te gaan nemen. Domein Bergelen in Gullegem is zo eentje, veel verschillende hoekjes en kantjes. Muziekbos in Ronse heeft ook wel een leuk sfeertje. Tegenwoordig alles wat ook maar iets van (fruit)boomgaard is leuk met de opkomende bloessems.
er is nog ergens de kanten van Hooglede, dacht ik, een serre die je kan "huren" om foto's te nemen.
Misschien ook maar ineens vermelden dan:

TOEGANGSPRIJZEN

volwassenen 13€
studenten en docenten 10€
andersvaliden 0€
60-plus 11€
groepen vanaf 12 personen 10€ pp
kinderen tot en met 14 jaar onder begeleiding van hun ouders gratis
jaarabonnement 40€
schoolbezoeken tot en met 18 jaar 5€ per persoon
rondleidingen 75€ (+ entree per persoon / max. 20 personen per groep)
workshops collage maken 95€ (+ entree per persoon / max. 20 personen per groep)

Miauw.

s17thyqbm5u81.jpg

Nice! Prachtig licht en die bokeh...

Hier net terug van een weekje Algarve met de familie. Welgeteld 1 uurtje gehad om even in een nabijgelegen baaitje te duiken, toch redelijk content met de output :)

DSCF7746-XL.jpg

DSCF7748-XL.jpg

DSCF7506-XL.jpg

DSCF7512-XL.jpg

DSCF7816-XL.jpg

DSCF7790-XL.jpg

DSCF7754-XL.jpg

DSCF7510-XL.jpg

Bij het verwerken van de foto's valt op dat de 10-24 nog steeds een probleem heeft, na het "herstel" van de onscherpte op 10-12mm is er nu een serieus kwaliteitsprobleem tussen de 18-24mm :angry: Heb alvast een mailtje gestuurd naar de winkel en hoop toch wel dat ik gewoon een nieuwe lens kan krijgen.

de groene long in Kortrijk is wel leuk (De libel).

We zijn uiteindelijk hier naartoe gegaan. Tevreden met het resultaat. Er waren nog wat andere communicanten en ook een trouwend koppel.

Was wel leuk om eens los te gaan met de A7c. Weer wat beter leren kennen.

Nog eens bedankt voor de tip.

We zijn uiteindelijk hier naartoe gegaan. Tevreden met het resultaat. Er waren nog wat andere communicanten en ook een trouwend koppel.

Was wel leuk om eens los te gaan met de A7c. Weer wat beter leren kennen.

Nog eens bedankt voor de tip.

Het wordt inderdaad wat bekender bij het grotere publiek. maar toch genoeg diversiteit om een leuke reportage te maken.
Ben blij dat het goed is meegevallen!

Terug
Bovenaan