Flitspaal op privaat terrein

Maar, 30% is uiteindelijk nog altijd verre van "iedereen vliegt hier voorbij". Het is natuurlijk niet goed, maar haal daar degenen nog uit waar je het verschil zou horen tussen hoe snel ze rijden (dus niet diegenen die 55 rijden ipv 50) en er blijft volgens mij een vrij klein percentage over.
Ik weet bij ons in de buurt ook straten waar iedereen consistent te snel rijdt, en dat zou ook niet mogen. Maar ik zie zelden mensen 70 door een zone 50 rijden bvb...
Kom dan maar eens op mijn straat wonen. Fietsstraat, zone 30. Ik zie hier laagvliegers 70-90 halen.

Lokale politie heeft hier zo eens een bord geplaatst. Slechts 9% reed te hard dus er was geen probleem. Wel ene aan 101 gepasseerd.

Als ge dan die cijfers eens zou interpreteren.. Schoolstraat dus de grootste concentratie van aantal auto's is tijdens de start van de school en het einde van de school. Nogal wiedes dat er dan bijna niemand te hard kan/zal rijden. Dat wil dus zeggen dat het grootste deel van de overtreders zich buiten de schooluren bevinden. Namelijk 's avonds de voetballende Johnny's die van en naar de training rijden. (Sportzone iets verderop)

Als ze dan die gegevens eens per uur zouden interpreteren was er volgens mij een heel andere conclusie. Maar dat zal wel weer een brug te ver zijn voor de lokale 'verkeersambtenaar'
 
Kom dan maar eens op mijn straat wonen. Fietsstraat, zone 30. Ik zie hier laagvliegers 70-90 halen.

Lokale politie heeft hier zo eens een bord geplaatst. Slechts 9% reed te hard dus er was geen probleem. Wel ene aan 101 gepasseerd.

Als ge dan die cijfers eens zou interpreteren.. Schoolstraat dus de grootste concentratie van aantal auto's is tijdens de start van de school en het einde van de school. Nogal wiedes dat er dan bijna niemand te hard kan/zal rijden. Dat wil dus zeggen dat het grootste deel van de overtreders zich buiten de schooluren bevinden. Namelijk 's avonds de voetballende Johnny's die van en naar de training rijden. (Sportzone iets verderop)

Als ze dan die gegevens eens per uur zouden interpreteren was er volgens mij een heel andere conclusie. Maar dat zal wel weer een brug te ver zijn voor de lokale 'verkeersambtenaar'
Maar "er passeren laagvliegers" is niet hetzelfde als "iedereen rijdt veel te snel" he. Het zou inderdaad nuttig zijn om uit die data de pieken op te halen en daar extra te controleren. Maar zo'n flitspaal helpt niet tegen de overlast van de laagvliegers he. Die remmen dan gewoon en trekken erna terug volgas op...
 
Maar "er passeren laagvliegers" is niet hetzelfde als "iedereen rijdt veel te snel" he. Het zou inderdaad nuttig zijn om uit die data de pieken op te halen en daar extra te controleren. Maar zo'n flitspaal helpt niet tegen de overlast van de laagvliegers he. Die remmen dan gewoon en trekken erna terug volgas op...
Hangt toch puur van de baan af. Hier zou dat net enorm veel effect hebben als je hem halverwege de baan zet, het is namelijk maar een strook van 300m. Zet die op het 150m punt en het is opgelost.
 
De eerste keer dat je die ziet misschien niet, de volgende keer wel. De ene mens is uiteraard opmerkzamer dan de andere en ik ken er waarschijnlijk zelf wel iets meer van dan de gemiddelde mens, maar dat die oude Gatso radar-palen niet meer werken weten echt wel veel mensen ondertussen hoor (logisch ook als een hoop van die flitspalen bvb. al jaren verkeerd gericht staan). Of ik heb toevallig heel veel opmerkzame mensen bij mijn kennissen/vrienden/familie natuurlijk...

Oprechte vraag maar waarom hou je je zoveel bezig met welke flitspalen een ouder model zijn en dus niet meer werken? Niet dat het jou iets kan schelen hoe men over jou denkt maar voor mij komt het over alsof je constant een pak te snel rijdt. Vind je het dan te moeilijk als chauffeur om je aan de snelheid te houden?

Enkele vraagjes uit interesse:
- Hoeveel tijd win je zoal op een dag met het te hard rijden?
- Doe je ook aan bumperkleven e.d. of hou je het strikt op te snel rijden met een respectabele afstand?
- Geef je altijd voorrang van rechts, of ben je zo snel dat je altijd door kan?
- Heb je al eens een (bijna)ongeval gehad door je niet aan de toegestane snelheid te houden?
- Stel dat je morgen iemand doodrijdt door te snel rijden, hoe zou je dit dan verantwoorden t.a.v. de familie?

En om te anticiperen: Ja het kan gebeuren dat ik te snel rijd, maar ik moet me nooit zorgen maken over het feit of ik al dan niet moet afremmen naargelang het type flitspaal. Als ik een flitspaal tegenkom en ik mijn snelheid controleer zal dit 99% van de tijd in orde zijn. Jouw posts komen over als iemand die systematisch te snel rijdt en dat vind ik dan niet normaal. Zoveel chauffeurs denken dat ze zelf beter kunnen inschatten hoe snel ze kunnen rijden op een bepaalde baan maar een ongeluk is jammer genoeg snel gebeurd, is dat het dan waard?

Ik vind de flitspaal een top idee! Ik heb ook geen enkel idee wat iemand hiertegen zou kunnen hebben. Als je je aan de snelheid wilt houden is er geen probleem en als je te snel rijdt, ben jij het probleem en dan heb je geluk dat het slechts decoratie is.
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet te snel maar wel 125 km/h op GPS rij op de autosnelweg.
In de wijk waar ik woon rij ik traag, doordat de wegen niet breed zijn (zicht is er nogal belemmerd) en er een school in de buurt is.
Het is ondertussen al een jaar of 5 geleden dat ik een snelheidsboete gekregen heb.

Wel indrukwekkend hoor. Je hebt je huiswerk wel gemaakt. :laugh:

Dus je gaat een flitspaal plaatsen om mensen op hun verantwoordelijkheden te wijzen maar in straten die niet je eigen straat zijn ga je systematisch te snel rijden en zelf hiervoor je GPS gebruiken om elke km/h eruit te krijgen zonder te gevolgen te willen dragen van dit asociale gedrag? Iedereen is fout, behalve als jij het doet. Zo laat je het toch overkomen bij mij.

Wat ik me ook afvraag is hoe je de paal gaat laten flitsen.
Je spreekt van een strobo in de kast te plaatsen, maar hoe ga je die enkel laten flitsen op wagens die te snel rijden?
Wat ga je doen met mensen die mooi aan 30kmh voorbijrijden?
 
Oprechte vraag maar waarom hou je je zoveel bezig met welke flitspalen een ouder model zijn en dus niet meer werken?
Is gewoon iets wat mensen opvalt, meer niet. En is daarnaast natuurlijk handig om te weten gezien de ridicuul lage snelheidslimieten die tegenwoordig op veel plaatsen gelden in ons kikkerlandje. Hoewel je vragen oprecht zijn, ga ik er niet op reageren, want die discussie is recent al een keer gevoerd en er zijn spijtig genoeg een hoop mensen die niet respectvol kunnen reageren op andere meningen en persoonlijke aanvallen beginnen te uiten (blijkbaar een heel gevoelig onderwerp :D). Daar heb ik geen zin in en daarnaast zou dit het topic van @Multiboxer kapen.

Ik heb m'n raad gegeven, voor de rest denk ik niet dat ik nog een hulp kan zijn in dit topic. ;)
 
Dus je gaat een flitspaal plaatsen om mensen op hun verantwoordelijkheden te wijzen maar in straten die niet je eigen straat zijn ga je systematisch te snel rijden en zelf hiervoor je GPS gebruiken om elke km/h eruit te krijgen zonder te gevolgen te willen dragen van dit asociale gedrag? Iedereen is fout, behalve als jij het doet. Zo laat je het toch overkomen bij mij.
Ik vind dat 5 km/h te snel rijden op de autosnelweg toch in een andere categorie thuishoort dan 25 km/h te snel rijden in de bebouwde kom.
Het is beide fout maar de overlast is veel minder.
Wat ik me ook afvraag is hoe je de paal gaat laten flitsen.
Je spreekt van een strobo in de kast te plaatsen, maar hoe ga je die enkel laten flitsen op wagens die te snel rijden?
Wat ga je doen met mensen die mooi aan 30kmh voorbijrijden?
Ik soldeer wel een sturinkje met een decibelmeter aan gekoppeld.
Het zijn over het algemeen de lawaaimakers die te hard rijden.
Er is nog een andere methode maar daar ga ik hier niet over uitweiden.

Is gewoon iets wat mensen opvalt, meer niet. En is daarnaast natuurlijk handig om te weten gezien de ridicuul lage snelheidslimieten die tegenwoordig op veel plaatsen gelden in ons kikkerlandje. Hoewel je vragen oprecht zijn, ga ik er niet op reageren, want die discussie is recent al een keer gevoerd en er zijn spijtig genoeg een hoop mensen die niet respectvol kunnen reageren op andere meningen en persoonlijke aanvallen beginnen te uiten (blijkbaar een heel gevoelig onderwerp :D). Daar heb ik geen zin in en daarnaast zou dit het topic van @Multiboxer kapen.

Ik heb m'n raad gegeven, voor de rest denk ik niet dat ik nog een hulp kan zijn in dit topic. ;)
Het is precies wel een topic waar er een tweestrijd over is.
Afgaande op de emoticons en reacties in deze topic is het bijna 50/50 pro en contra.
 
Machtig.

Wat betreft de leeftijd van de flitspaal: ik heb totaal geen idee welke gedateerd zijn en welke niet. Zie ik een bak, zal ik eens extra m'n snelheid controleren.

Ik ben fan.
 
Ik vind dat 5 km/h te snel rijden op de autosnelweg toch in een andere categorie thuishoort dan 25 km/h te snel rijden in de bebouwde kom.
Het is beide fout maar de overlast is veel minder.

Ik soldeer wel een sturinkje met een decibelmeter aan gekoppeld.
Het zijn over het algemeen de lawaaimakers die te hard rijden.
Er is nog een andere methode maar daar ga ik hier niet over uitweiden.


Het is precies wel een topic waar er een tweestrijd over is.
Afgaande op de emoticons en reacties in deze topic is het bijna 50/50 pro en contra.
Geluid is vooral afhankelijk van toerental, en uw toerental zegt niks over uw snelheid...
 
Ik vind dat 5 km/h te snel rijden op de autosnelweg toch in een andere categorie thuishoort dan 25 km/h te snel rijden in de bebouwde kom.
Het is beide fout maar de overlast is veel minder.

Ik soldeer wel een sturinkje met een decibelmeter aan gekoppeld.
Het zijn over het algemeen de lawaaimakers die te hard rijden.
Er is nog een andere methode maar daar ga ik hier niet over uitweiden.


Het is precies wel een topic waar er een tweestrijd over is.
Afgaande op de emoticons en reacties in deze topic is het bijna 50/50 pro en contra.
Hou wel rekening met de elektrische wagens, die maken een pak minder lawaai
 
Terug
Bovenaan