Financiële tegenslagen

Een vriend van mij is ooit naar beneden getotterd. Helikopter is gewoon komen redden, betaald met de verzekeringen. Daar heeft toch niemand last van? Er is een PGHM, die wordt betaald met verzekeringen bijdragen. Dat is die mensen hun job. Het is niet dat die zitten te klagen van "opnieuw 1 van een Berg gevallen".
Jij praat toch erg luchtig over iets wat verschrikkelijk fout had kunnen aflopen. Van een berg totteren, geen probleem effe de heli bellen en klaar.

Maar ik volg je wel hoor, mits de juiste voorbereiding, begeleiding en ervaring kan je gerust buiten de betreden paden gaan. Echter, lang niet iedereen doet zoiets altijd even doordacht en kan daardoor zichzelf en anderen in gevaar brengen. Daarom dus dat er boetes worden uitgedeeld en reddingskosten kunnen worden aangerekend.

Ik hoef hier geen cijfers voor te gebruiken maar ben zelf ook een ervaren wintersporter en ik wil het gevaar van wintersport niet minimaliseren, noch overdrijven.
 
Forex (oplichting): Deels eigen hebberigheid en via "investeringsaccounts". Zo'n 60k over 6 jaar. Geen rekening houden met winsten die er bij kwamen en weer afgingen. Wss zo'n 100k met dat er allemaal bij.
Dus gij zijt voor 100k kwijtgespeeld via forex scams? Zijn dat van zulke forex "traders" die dan met een pot gemeenschappelijk geld gaan traden? Ik denk dat ik daar een tiental jaar terug bijna geld in gestoken had. Was niet zeker of het nu een scam was of niet aangezien het allemaal zo legit overkwam. Af en toe hadden ze een "drawdown" maar over het algemeen ging dat constant naar boven.
 
Jij praat toch erg luchtig over iets wat verschrikkelijk fout had kunnen aflopen. Van een berg totteren, geen probleem effe de heli bellen en klaar.

Wel, hij heeft weken in coma gelegen en maanden in het ziekenhuis. Eerst in Frankrijk, dan in België. Ik minimaliseer niks. Wou enkel melden dat van alle miserie er niks financieel was. De helicopter is gekomen, met spoed afgevoerd etc. Daarna heeft cege weken lang fotos getoond van onze tochten om zijn hersenen weer te doen werken. Heeft een jaar of 2 geduurd voor de hard disk weer ok was.

Maar ik volg je wel hoor, mits de juiste voorbereiding, begeleiding en ervaring kan je gerust buiten de betreden paden gaan. Echter, lang niet iedereen doet zoiets altijd even doordacht en kan daardoor zichzelf en anderen in gevaar brengen. Daarom dus dat er boetes worden uitgedeeld en reddingskosten kunnen worden aangerekend.

Ik hoef hier geen cijfers voor te gebruiken maar ben zelf ook een ervaren wintersporter en ik wil het gevaar van wintersport niet minimaliseren, noch overdrijven.
 
Dus gij zijt voor 100k kwijtgespeeld via forex scams? Zijn dat van zulke forex "traders" die dan met een pot gemeenschappelijk geld gaan traden? Ik denk dat ik daar een tiental jaar terug bijna geld in gestoken had. Was niet zeker of het nu een scam was of niet aangezien het allemaal zo legit overkwam. Af en toe hadden ze een "drawdown" maar over het algemeen ging dat constant naar boven.
Forex ansich is geen scam maar diegene die er van kunne leven delen hun trades niet.

Wat je zag was cherry picked data
 
Cege heeft gewoon gelijk jpv. Je zoekt op een zoekmachine wat random feiten. Poneert deze dan maar als waarheid en dan antwoord je op sommige zaken gewoon niet. Je interpreteert wat cijfers om dan te zeggen dat alles gevaarlijk is. OMG WTF BBQ er sterven reddingswerkers.
zeg me waar ik niet op antwoord. Ik hou niet van die insinuaties.
Japser zei:
Het is al fout begonnen met de vraag waarom je niet mag off piste skiën. Daarop ben je al beginnen subjectief te antwoorden ipv gewoon te zeggen dat dit mag. De enige reden waarom er een boete was is omdat er door een natuurgebied is geskied.
zeggen dat het mag zonder meer is even onzinnig als zeggen dat het standaard niet zou mogen (wat ik ook niet gezegd heb). De reden waarom boetes gegeven worden aan mensen die off piste skiën is vaak omdat het verboden is op momenten dat het merkelijk gevaarlijker is. Daarnaast zijn er idd gebieden waar je nooit mag off piste skien, maar dat kan evengoed over niet-natuurgebieden gaan.
Japser zei:
Het is duidelijk dat je er niet veel van kent...
Kbf verzekert je trouwens wereldwijd want ze zijn aangesloten bij de verzekering van alpenverein.
het is duidelijk dat je niet veel van mijn reactie leest, want de verwijziging naar Noorwegen en USA sloeg niet op het feit dat dit niet over de Alpen ofzo gaat, maar over het feit dat de reddingskosten daar hoger liggen, vaak ferm boven de maximumgrens die verzekerd is. En daarvoor heb ik Google niet nodig, daar heb ik in het verleden al genoeg over gelezen.
 
Mijn seed phrase voor een 2k aaan bitcoin en andere coins bewaard op een google drive met 3y retention. Toen ik wou cashen in 2015 of zo waren de files weg...
 
Laatst bewerkt:
zeg me waar ik niet op antwoord. Ik hou niet van die insinuaties.
Dat je nog altijd niet hebt opgezocht dat het in Frankrijk gratis is als je buiten de pistes gered wordt. Alles binnen het ski domein zijn de pisteurs verantwoordelijk, maar de skidomeinen zijn maar een klein deel van de Franse bergen... Die bergen stoppen namelijk niet na die domeinen. Het skitour seizoen is begonnen dus de hutten zitten vol. Maar daar geraak je enkel door te wandelen omdat er geen liften zijn. Daar wordt je gewoon gratis gered in Frankrijk op kosten van de belastingen.

Het feit dat jij de prijzen opzoekt van 1 gebied wat minder als 2% van de totale Franse alpen bedraagt opzoekt en hier dan neer zet als waarheid zonder te willen wijken van je standpunt, dat stoort mij en @cege blijkbaar ook. Verder is het na 2 posts wel heel duidelijk dat je niets over het onderwerp kent maar hier is toch al je gegoogle als waarheid komt verkondigen.
het is duidelijk dat je niet veel van mijn reactie leest, want de verwijziging naar Noorwegen en USA sloeg niet op het feit dat dit niet over de Alpen ofzo gaat, maar over het feit dat de reddingskosten daar hoger liggen, vaak ferm boven de maximumgrens die verzekerd is. En daarvoor heb ik Google niet nodig, daar heb ik in het verleden al genoeg over gelezen.
In het beerputtopic staat ook veel tekst. Vaak van hetzelfde hoge niveau. Dus ik heb iets gelezen is een heel hoog niveau en dat voor iemand die alles continue moet bewezen zien met cijfers en statistieken...

En je moet dan je zin maar zelfs een herlezen en beter herschrijven want die is echt niet duidelijk.
zeggen dat het mag zonder meer is even onzinnig als zeggen dat het standaard niet zou mogen (wat ik ook niet gezegd heb). De reden waarom boetes gegeven worden aan mensen die off piste skiën is vaak omdat het verboden is op momenten dat het merkelijk gevaarlijker is. Daarnaast zijn er idd gebieden waar je nooit mag off piste skien, maar dat kan evengoed over niet-natuurgebieden gaan.
Wederom fout van jou.

Je mag gewoon buiten piste skiën. Er zijn daar geen boetes voor. Zelfs al is het het hoogste lawine niveau. Maar dat doet geen enkel zinnig mens.
Die boetes van natuurgebieden krijg je evenzeer als je er in de zomer door zou wandelen of fietsen. (Soms is er een uitzondering op wandelpaden, maar die mag je dan in de winter ook skiën)

Leuk stukje moving the goalposts van jou.

De enige reden waarom ik vroeg waarom je niet buiten de piste mag skiën is omdat ik het zeer vaak doe en nog nooit iets over boetes gehoord heb (buiten bij roekeloos gedrag die anderen in gevaar brengt of bij natuurgebieden)

Maar dan krijg je antwoorden die met een goeie clickbait titel zo als premium artikel op HLN kunnen gepubliceerd worden.
 
Dus gij zijt voor 100k kwijtgespeeld via forex scams? Zijn dat van zulke forex "traders" die dan met een pot gemeenschappelijk geld gaan traden? Ik denk dat ik daar een tiental jaar terug bijna geld in gestoken had. Was niet zeker of het nu een scam was of niet aangezien het allemaal zo legit overkwam. Af en toe hadden ze een "drawdown" maar over het algemeen ging dat constant naar boven.
Forex Trading is niet echt een scam. Maar extreem risicovol. Je kan snel 10% winst maken, maar ook snel 20% verliesmaken.

En natuurlijk moet je zelf daarin investeren (of met bekenden van jijzelf), want als je je geld geeft aan iemand anders, is de kans groot dat die mens met uw geld weg is.
90% verliest met Forex Trading.

Wij hebben er ons ooit aan gewaagd met een groepje, en we zijn geëindigd op *break even*.
 
Ik kan er geen exact getal op plakken, maar mijn auto ongeluk heeft toch een ferme financiële tegenslag teweeg gebracht.
Eerst waren er de ziekenhuiskosten, daarna blijven er extra kosten komen.
Alles kost extra, gaande van verbouwingen tot een nieuwe rolstoel.
Allemaal kosten die ik zonder ongeluk nooit zou gehad hebben.
 
Dat je nog altijd niet hebt opgezocht dat het in Frankrijk gratis is als je buiten de pistes gered wordt. Alles binnen het ski domein zijn de pisteurs verantwoordelijk, maar de skidomeinen zijn maar een klein deel van de Franse bergen... Die bergen stoppen namelijk niet na die domeinen. Het skitour seizoen is begonnen dus de hutten zitten vol. Maar daar geraak je enkel door te wandelen omdat er geen liften zijn. Daar wordt je gewoon gratis gered in Frankrijk op kosten van de belastingen.

Het feit dat jij de prijzen opzoekt van 1 gebied wat minder als 2% van de totale Franse alpen bedraagt opzoekt en hier dan neer zet als waarheid zonder te willen wijken van je standpunt, dat stoort mij en @cege blijkbaar ook. Verder is het na 2 posts wel heel duidelijk dat je niets over het onderwerp kent maar hier is toch al je gegoogle als waarheid komt verkondigen.
afkomen met dat ik maar 2% van he gebied als voorbeeld geef, terwijl je bezig bent over de offpiste skiers die te voet naar boven aan, wat ook een ferme minderheid is.

De laatste 3 doden, allemaal in een skigebied, off-piste.
Japser zei:
En je moet dan je zin maar zelfs een herlezen en beter herschrijven want die is echt niet duidelijk.
ik zie niet in wat het probleem is om dit te verstaan.... De maximum tussenkomst in de verzekering die je geeft is € 25000 . Kost in Noorwegen en USA is velen malen hoger (ook Zwitserland is wss niet goedkoop).
Japser zei:
Wederom fout van jou.

Je mag gewoon buiten piste skiën. Er zijn daar geen boetes voor. Zelfs al is het het hoogste lawine niveau. Maar dat doet geen enkel zinnig mens.
tenzij dit veranderd is, waren er vroeger wel degelijk gebieden in Frankrijk/Italië waar je niet meer mocht off piste skiën bij lawinegevaar 3 of meer.
Japser zei:
De enige reden waarom ik vroeg waarom je niet buiten de piste mag skiën is omdat ik het zeer vaak doe en nog nooit iets over boetes gehoord heb (buiten bij roekeloos gedrag die anderen in gevaar brengt of bij natuurgebieden)
Zie:
 
afkomen met dat ik maar 2% van he gebied als voorbeeld geef, terwijl je bezig bent over de offpiste skiers die te voet naar boven aan, wat ook een ferme minderheid is.
Mooi staaltje van niet lezen wat er staat en gewoon wat random zinnen typen...
En het is niet omdat je ze niet ziet dat ze er niet zijn.

Sinds covid (en de sluiting van de liften), de opkomst van splitboard en de pinbinding hebben het touren echt een boost gegeven.


Feit is gewoon dat deze mensen er zijn en dus gratis geholpen worden in Frankrijk en dat negeer je maar :crazy:
En het feit dat het terrein waar je gratis gered wordt vele malen groter is dan wat jij linkte.
De laatste 3 doden, allemaal in een skigebied, off-piste.
Ja en wat voegt dit toe aan de discussie? Telkens zonder voorbereiding op stap... Als je dronken rijdt is de kans op een ongeval ook veel hoger.

ik zie niet in wat het probleem is om dit te verstaan.... De maximum tussenkomst in de verzekering die je geeft is € 25000 . Kost in Noorwegen en USA is velen malen hoger (ook Zwitserland is wss niet goedkoop).
Moeilijk te verstaan hoor deze zin (komt uit jouw post)
Eens offpiste skiën in Noorwegen of USA? Peut.
Mag ik dan met mijn verzekering niet skiën in Noorwegen en USA want dit is hoe ik (en denk ik het overgrote deel van Vlaanderen) deze zin lees(t)

Verder zoals cege ook al eens heeft aangehaald, je neemt toch de verzekering die aansluit bij jouw doelen? Er zijn er nog anderen. Als ik naar Alaska zou gaan om 3 weken ver in de bergen de beroemde spines te gaan opklimmen en af te skiën zoek ik wel de gepaste verzekering ;)

Verder is er in Amerika ook maar weinig off-piste die bereikbaar is met de liften want ze werken met een inbounds systeem waar gewoon alles te skiën is en voor de rest met back country. Dus je artikel zal enkel op de backcountry gelden...

tenzij dit veranderd is, waren er vroeger wel degelijk gebieden in Frankrijk/Italië waar je niet meer mocht off piste skiën bij lawinegevaar 3 of meer.
De link die je post is een advertorial van Livigno die jarenlang wepowder gesponserd heeft...
Verder heeft nog nooit een van die dorpen bij mijn weten een boeten uitgedeeld, is enkel voor een stok achter de deur te hebben bij roekeloos gedrag van een persoon die iets of iemand in gevaar brengt.
 
Laatst bewerkt:
Kan de skidiscussie bij deze stoppen aub?


Tegenvaller bij mij: bij verbouwingen de aannemer architect zijn plannen verkeerd geïnterpreteerd. Binnenmuren werden verkeerd geplaatst. Opeens 3600€ erbij.
Verkeerd de metré gelezen ook. Meneer gaf ne prijs per m2. Ik had totaalprijs gevraagd en niet deftig gelezen. Opeens 5000€ dabei. Soit m'n eigen stomme fout, maar langs de andere kant wou de bank enkel het exacte bedrag dat op de metré stond uitlenen. Al die extra dingen uit eigen zak. Beetje zuur. Had beter dat gratis geld geleend
 
Aangezien niemand ècht "wint" bij een breuk, is het altijd "de ander" die als winnaar wordt gezien en de "ik" die gepluimd wordt.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "ik kom hier als een winnaar uit en heb de ander eens goed gepluimd!" Omdat een breuk, zeker als er een eigendom is, geld kost aan beide partijen.
het kan nochtans wel hoor, ken toch een aantal situaties waar rekeningen leeggehaald werden, er gedreigd werd met zaken (afnemen kinderen, stukmaken van zaken) om inboedels/huizen (goedkoper) te verwerven, etc.

Wanneer men dan niet getrouwd is maar feitelijk of wettelijk samen heeft gewoond kan je effectief serieuze winst draaien daarop door serieus de klootzak te gaan uithangen.
 
In 2012 als student meer dan 5000 bitcoin verspild aan darkweb weed, humble bundles en scammers. Ik minede ergens sinds begon 2011 op een doodgewone gaming pc (varierde van 1 coin per dag tot wel 100 coins helemaal in het begin) . Een groot deel ge herinvesteerd in een gaming pc om meer te kunnen minen maar de prijs in bitcoin steeg veel sneller dan dat ik winst kon halen uit mijn mining operatie. een deel verloren aan scammers en Uiteindelijk nog een dikke 10 over gehad die ik verkocht heb aan +- 1000 euro…. Nu heb ik nog welgeteld 1 bitcoin over die ik niet weg doe tot ik er iets levensveranderd mee kan kopen.

ik heb zelf nog in game items verkocht voor bitcoins nog lang voor dat mainstream was.proof dat ik toen al heel actief was in de scene :



toen was bitcoin +- 6 euro :D

Ik kon dus miljonair zijn had ik naar mezelf geluisterd en mij niet laten ompraten door de vele crypto haters.

- 4500 euro aan acacia pharma aandelen die in rook opgegaan zijn.

- Ooit eens voor 1000 euro amd aandelen gekocht aan 2 euro/ stuk net voor hun zen 1 architectuur uitkwam. Ik heb deze allemaal verkocht als ze op 6 euro stonden. Later teruggekocht en OndertuSen heb ik een amd positie van rond de 10k met een gak van 96 euro/ aandeel …. Had ik ze dus gewoon bijgehouden was dat 50k wins….

Mijn verbouw lening binnen gestoken op 25 Jan en op verzenden vergeten duwen. Betaal nu 2.25 interest op die 60k op 20j . Ipv 0 %. Ook een grapje van 10k.


Edit : eentje die ik vergeten was : tijdens de meme stock frenzy 1000 euro van mijn Nvidia aandelen verkocht voor GameStop aandelen als deze rond de 30 euro stonden . Uiteindelijk wat gedaytrade tot ik op op een bepaald moment op +- 8000 euro winst stond en GameStop zelf op 350 euro stond .Een uur later nog maar 2000 euro winst en er uiteindelijk uitgestapt met maar 200 euro winst. Achteraf bekeken de adrenaline rush zeker waard maar ik heb er toch weer een paar dagen kwaad van gelopen.


Dusja op die verbouwlening en acacia na niet echt geldflaters maar eerder van die situaties “ in hindsight…”
 
Laatst bewerkt:
to avoid financial disaster in the future....

in hoeverre kunnen ze schulden komen innen bij de kinderen bij schulden gemaakt door de nieuwe partner (getrouwd met alles in gemeenschap) van de schoonmoeder?
 
to avoid financial disaster in the future....

in hoeverre kunnen ze schulden komen innen bij de kinderen bij schulden gemaakt door de nieuwe partner (getrouwd met alles in gemeenschap) van de schoonmoeder?
Zolang die in leven is: niet.
En door het verwerpen van de erfenis ook niet bij overlijden.
 
to avoid financial disaster in the future....

in hoeverre kunnen ze schulden komen innen bij de kinderen bij schulden gemaakt door de nieuwe partner (getrouwd met alles in gemeenschap) van de schoonmoeder?
Wat heeft de schoonmoeder daar mee te maken
 
Wat heeft de schoonmoeder daar mee te maken

die is er mee getrouwd. En ze hebben alles in de gemeenschap, dus die gaat mee kunnen opdraaien voor de schulden. En als zij niks kan betalen, komen ze dan bij haar kinderen (zijnde mijn madam) ?
 
Terug
Bovenaan