Financiële tegenslagen

KingNine

Active member
Welke financiële tegenslagen hebben jullie al gehad?
Boete's, herstellingen, oplichting, scheiding etc...

Bij mij zonet een rekening van de autogarage voor iets onnozel, waar ze de ganse blok moeten uithalen. 3500€!, vorig jaar herstelling 1800€.
Een hoop parkeer en snelheidsboetes van 100€ etc... (eigen schuld maar toch)
Laptop ooit laten vallen 2000€



Zuur geld waar ik binnenkort een mooie reis mee wou maken, helaas...
Die onvoorziene dingen horen bij het leven zeker, al een geluk zijn we gezond *knockwood*.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw haar verblijfsvergunning voor in Belgie (zij komt van buiten de EU) die pas na tweede poging werd goedgekeurd door de DVZ, naar mijn mening door een pietluttige reden.

Door de vertraging hierin bepaalde zaken niet kunnen uitvoeren (of met vertraging) en als gevolg een geschat netto inkomstenverlies van 30.000-35.000 euro geleden.
 
Laatst bewerkt:
Parkeerboete terwijl ik zeker was dat ik mijn schijf had gelegd... "meneer op de foto zien we het niet, maar ja, de zon schijnt erin dus het is niet heel duidelijk. Uw schijf moet in het midden liggen van uw dashboard"
--> tot dan toe legde ik schijf altijd in hoek van mijn voorruit..


Vandaag ook de beurs :unsure:
 
Ooit eens een huis laten tekenen...


Ik stond op punt om alleen te gaan wonen, had een mooi bedrag samen gespaard,
overbuurvrouw was een architecte, en ik kende haar man van op feestjes.
Ik dacht, ik vraag es om een schets te maken aan haar, zonder al te veel officieel te doen (ja ik dacht, zonder factuur, onder vrienden, je kent dat wel hé...)


Bleek dat haar schetsen, totaal niet gebaseerd waren op wat ik haar had gevraagd. Ze kwam af met plat dak, terwijl ik normaal dak had gewild, 3 slaapkamers, terwijl ik er maar 2 wou....

(volgens mij zijn dat gewoon ergens oude schetsen die ze ten gelde wou maken).
Daar vroeg ze dan 700 euro voor !!

Serieus, ik heb moeten wenen toen.
Niet alleen van het bedrag, maar ook van het feit dat ik zo in het zak was gezet door mensen die ik dacht te kunnen vertrouwen.

Achteraf gezien, wat is 700 euro op een gans bouw project zou je zeggen.
Klopt, dat was voor mij meteen het sein om met een bouw firma samen te werken. (geen architects kosten, want dat zijn type huizen die ze hebben zitten in de computer, en daar kies je dan eentje uit).


Sindsdien heb ik die mensen geband uit mijn leven.
Spijtig voor die kerel, want hij had er niets mee te zien.


Nu , ondertussen ook veel volwassener en harder geworden in dergelijke zaken, zou ik dat nooit meer betalen. Ik zou zeggen stuur maar een factuur, dan protesteer ik hem stante pede, want ik heb nooit een contract met u aangegaan.
 
Nog maar weinig tegengekomen *hout vasthouden*

2 dingen nog als student:
- digitale camera via groepsaankoop gekocht, maar is foutgelopen. Winkel ging failliet, niet zeker of dat geld terug maar de organisator is gelopen, maar geld dus kwijt. Dik 20 jaar geleden, 300 euro kwijt. Niet enorm maar als studentje toch een lastige som geld
- toch wat kosten gehad aan toenmalige auto. Ook een keer na een goedbetaalde vakantiejob (had er 3000 euro aan verdiend ofzo) een groot deel van die som mogen ophoesten voor reparaties. Pijnlijk.

Meer kan ik me eigenlijk niet direct voor de geest halen.
 
Ik weet dat ik de enige hier niet ben: langdurige ziekte.
Mijn loon lag rond de 1700 netto toen ik ziek viel, een jaar een uitkering van +- 1400 terwijl mijn kosten net veel hoger lagen (wekelijks naar de psycholoog) en na dat jaar als samenwonende kwam dat neer op net geen 1000 euro uitkering per maand.



En scheiden kost geld ook... Ik moest de helft van de hypotheek die betaald werd tijdens het huwelijk voor  mijn huis, terugbetalen aan mijn ex bij de scheiding. Als je je partner in jouw huis laat wonen tijdens het huwelijk, moet dat volgens de wet blijkbaar volledig gratis zijn. Ik denk dat mijn kin net de grond niet raakte toen de notaris dat zei.
 
Einde van relatie.

Huis na 2jaar verkocht met 20k verlies, in die 2jaar voor 25k renovaties gedaan, registratie van 10% en inschrijving hypotheek en akte..
Dit delen door 2 heb ik op 2 jaar 42000€ verloren.

2 jaar valt nog mee, bij mij was de relatie na 2 weken gedaan.
Ook ongeveer 20k gekost. Shit happens zeker.
 
2 jaar valt nog mee, bij mij was de relatie na 2 weken gedaan.
Ook ongeveer 20k gekost. Shit happens zeker.
Wablieft? dus jullie kochten een huis en 2 weken na aankoop is de relatie gedaan?
Das straf.


Nu zie ik hier SCHEIDING wel al veel voorbij komen in deze thread.
Voor mij een extra reden om niet te trouwen. Hoe graag mijn vriendin het ook wil, sorry, ik hou het op wettelijk samenwonen. (maar later wel aangevuld met notaris-vastgelegde extra rechten waardoor ze niets zou te kort komen als ik zou overlijden).
 
Als het over garages gaat 1 keer net geen 1000 euro omdat mijn koppeling afgeschoten was aan de kant van de vitessebak of zo, waardoor die er uit moest. Weet de details nie meer. Soit, omdat hij er toch uit was direct mijn platen laten vervangen.

En omdat mijn aannemer niet voort deed tijdens de verbouwingen EN mijn buren beroep aantekenden heb ik zeer veel tijd verloren (meer dan een jaar eer ik mijn bouwvergunning had). Daardoor is klein beschrijf groot beschrijf geworden EN heb ik nog eens een boete gehad. Da's meer dan 10k in de vuilbak.

En zoals Mulan ook schrijft: burn-out gehad. 19 maand uit. Op ziekenkas viel dat nog mee, ik had netto iets minder dan als ik werkte maar reed niet elke week een tank nafte op. Op invaliditeit ga je ineens naar een PAK minder. Daarmee betaal je niet eens je vaste kosten, laat staan voedsel etc.
 
Een tweedehands-auto gekocht met uiteindelijk meer kosten dan geanticipeerd / Een huis gekocht met verborgen vochtschade, moeilijk te bewijzen dus hebben we dat maar gestript en gerenoveerd met alle kosten van doen.
 
Wablieft? dus jullie kochten een huis en 2 weken na aankoop is de relatie gedaan?
Das straf.


Nu zie ik hier SCHEIDING wel al veel voorbij komen in deze thread.
Voor mij een extra reden om niet te trouwen. Hoe graag mijn vriendin het ook wil, sorry, ik hou het op wettelijk samenwonen. (maar later wel aangevuld met notaris-vastgelegde extra rechten waardoor ze niets zou te kort komen als ik zou overlijden).

Ik was niet getrouwd en we hadden gebouwd, het huis was af, we zijn erin getrokken en gescheiden na 2 weken ja. Overigens wel 15 jaar samen geweest.

En zoals Mulan ook schrijft: burn-out gehad. 19 maand uit. Op ziekenkas viel dat nog mee, ik had netto iets minder dan als ik werkte maar reed niet elke week een tank nafte op. Op invaliditeit ga je ineens naar een PAK minder. Daarmee betaal je niet eens je vaste kosten, laat staan voedsel etc.

Allemaal goed en wel als je gemiddeld verdient, maar als een hoog inkomen gehalveerd wordt is dat wel een PAK pijnlijker nog.
Daarom dat we voldoende buffer willen houden voor bvb de hypotheek etc. Ik ken een koppel, pas huis gekocht, op randje van wat kon. Beide langdurig ziet thuis en (pik)zwarte sneeuw aan het zien. Das echt om te janken dan.
 
Uit elkaar gaan (wettelijk samenwonend): ongeveer 15 K€ verlies bij overnemen van het huis

Grootste verliezen daarna zullen aandelen en aandelenfondsen zijn. Alles samen over die meer dan 15 jaar sta ik wel in het groen, maar er zaten toch ook verliesposten van -2K€ tussen.
 
Failliete ruwbouwaannemer september '21. In april 22 met andere aannemer verder gedaan.
Dat uitstel heeft voor een meerkost van 80k gezorgd na herziening van de vervallen offertes bij alle aannemers..

Ons huis wel voor 50k meer kunnen verkopen waardoor de put maar 30k was. Maar toch.. een verlies van 80k.
 
Failliete ruwbouwaannemer september '21. In april 22 met andere aannemer verder gedaan.
Dat uitstel heeft voor een meerkost van 80k gezorgd na herziening van de vervallen offertes bij alle aannemers..

Ons huis wel voor 50k meer kunnen verkopen waardoor de put maar 30k was. Maar toch.. een verlies van 80k.
Hier zaten we met een aannemer die een jaar lang niet heeft 'kunnen' graven voor de kelder, op het einde gedreigd met halve put terug dicht te smijten en alles te annuleren inclusief boeteclausule per dag.
Dan nog zitten we nu aan een meerprijs van +/- 150k, leuk is anders.
 
Brand spanking nieuwe CPU opgefikt omdat ik de heatsink niet correct gemonteerd had. Kwam letterlijk rook uit 10 seconden na POST.

Tot nu toe eigenlijk gespaard gebleven van échte tegenslagen
 
Terug
Bovenaan