Final Fantasy XVI verschijnt zomer 2023

Tijdens de State of Play kreeg Final Fantasy XVI een nieuwe trailer en kregen we eindelijk meer info over wanneer het spel zou verschijnen. In de zomer van 2023 zullen we eindelijk aan de slag kunnen gaan met het nieuwste deel in de gelauwerde Final Fantasy-hoofdreeks. Net als vele andere gamers, is dit een van de titels waar ik sinds de eerste aankondiging reikhalzend naar zit uit te kijken en voor mij kan het moment niet snel genoeg komen om in de wereld van Final Fantasy XVI te duiken. Naast de nieuwe trailer, werd er ook heel wat nieuwe informatie vrijgegeven en daarom geven we je graag nog enkele citaten mee van de regisseur en de producer van het spel. Voor meer informatie rond het spel zelf, verwijzen we je graag door naar de website van Final Fantasy XVI.

De nieuwste trailer geeft spelers een beter beeld van wat de daadwerkelijke gameplay zal inhouden,” zei Naoki Yoshida, de producer van Final Fantasy XVI. “Namelijk spectaculaire gevechten met onze held Clive Rosfield die de vele Eikons (summons) in de game kan gebruiken voor een flink arsenaal aan unieke aanvallen. Daarnaast zijn er de epische gevechten tussen de Eikons zelf die je midden in de actie plaatsen.

In onze nieuwste trailer introduceren we verschillende nieuwe Eikons en tonen we meer van ons actierijke gevechtssysteem en de vrijheid die het spelers geeft,” zei Hiroshi Takai, director van Final Fantasy XVI. “Wat het ontwikkelingsproces betreft, kan ik met plezier bekendmaken dat de game volledig speelbaar is, van start tot finish. Toch hebben we in de laatste fase nog heel wat werk te doen en uitdagingen te overwinnen om de game te optimaliseren en op te poetsen. Dus houd het nieuws in de gaten. We gaan ons best doen om spelers niet te lang te laten wachten op onze volgende update!

Het team, onder leiding van Hiroshi Takai, heeft de laatste fase van de ontwikkeling bereikt en zal zich tot de lancering focussen op het oppoetsen van de game,” aldus Yoshida. “We gebruiken de kracht van de PlayStation 5 om je mee te nemen op een naadloze, verhaalgedreven, superspannende rit die zelfs de spectaculairste achtbaan zal evenaren. Dus zet je schrap. Het wachten is bijna voorbij.”

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan