Film Films over "the deep south" in USA

TRUMP

Banned
Gegroet,

zijn er nog films die jullie me kunnen aanraden over deze streek?

Ik denk dan bv aan Hard Target (Louisiana), Texas Chainsaw Massacre (Alabama/Texas), A Time to Kill (Mississipi ). Of een Deliverance ...
Of Dukes of Hazzard (hillbillies)

Vind dit een mooie streek/setting. De meeste films gaan steeds over California, New York of Florida. En dat steekt soms wel tegen.


thx
 
Eerste die bij me opkomt is Southern Comfort van de grote Walter Hill. Speelt zich af in Louisiana.
 
Kort serie eventueel True Detective?
Blue Bayou staat hier al maanden gereed maar nog niet gezien
 
Eerste die bij me opkomt is Southern Comfort van de grote Walter Hill. Speelt zich af in Louisiana.
thx die ga ik wel eens een kans geven. goeie acteurs, en goeie regisseur. Wel wat stok oud zo te zien (trailer), maar kom. Dat is first blood ook natuurlijk.
 
Nog dingen waar ik aan denk en/of recent heb gezien.
- Swamp Thing van Wes Craven. De setting staat niet echt centraal maar past wel,
- In the Heat of the Night uit 1967,
- A Streetcar Named Desire,
- Gone With The Wind,
- Treme: serie van de grote David Simon in de nasleep van orkaan Katrina. Maar dat gaat misschien te traag voor je gaan :D.
 
Als het kan, geen zaken die ouder zijn dan ikzelf. Films die ouder zijn dan ikzelf (40) bekijk ik niet meer hoor.
Maar Southern Comfort wil ik nu nog een uitzondering maken, de trailer is wel mijn ding.
 
Free state of Jones
Killer Joe
Shotgun stories
Arkansas
In the valley of Elah
Extreme Prejudice (80's Walter Hill)
Raising Arizona
U turn
Hell or High Water
 
Laatst bewerkt:
Fargo (serie en film).
6b0dcdfe-152e-4939-a750-a1140ce26d05-1691114346708.jpg
 
X en de prequel daarvan, Pearl
Horror films die zich afspelen in Texas, dus in de lijn van Texas Chain Saw Massacre
 
Als het kan, geen zaken die ouder zijn dan ikzelf. Films die ouder zijn dan ikzelf (40) bekijk ik niet meer hoor.
Maar Southern Comfort wil ik nu nog een uitzondering maken, de trailer is wel mijn ding.
Stap verder gegaan en praat niet meer met mensen ouder dan mezelf. Zeker aan te raden!
 
Terug
Bovenaan