Film Films over "the deep south" in USA

Three Billboards outside Ebbing, Missouri
The Green Book
The Skeleton Key
Forrest Gump
Deliverance
The Notebook
Tucker & Dale vs Evil
Django Unchained
Friday Night Lights
The Green Mile
Scarface
 
Veel Coen brothers films

Blood Simple
Raising Arizona
O Brother Where Art Thou? (als het gaat over de 'zuiderse sfeer', dan is deze een topper)
No Country for Old Men
 
Gegroet,

zijn er nog films die jullie me kunnen aanraden over deze streek?

Ik denk dan bv aan Hard Target (Louisiana), Texas Chainsaw Massacre (Alabama/Texas), A Time to Kill (Mississipi ). Of een Deliverance ...
Of Dukes of Hazzard (hillbillies)

Vind dit een mooie streek/setting. De meeste films gaan steeds over California, New York of Florida. En dat steekt soms wel tegen.


thx
tbh, aan "the deep south" link ik toch eerder de staten Louisiana, Alabama, Mississipi, Florida, Georgia, misschien de Carolina's.

Texas etc is voor mij toch eerder "The West"
 
tbh, aan "the deep south" link ik toch eerder de staten Louisiana, Alabama, Mississipi, Florida, Georgia, misschien de Carolina's.

Texas etc is voor mij toch eerder "The West"
The term "Deep South" is defined in a variety of ways:Most definitions include the following states: Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia, and South Carolina.[3] Texas and Florida are sometimes included,[4] due to being peripheral states, having coastlines with the Gulf of Mexico, their history of slavery, large African American populations, and being part of the historical Confederate States of America.

Ik denk niet dat Texas ooit bij het Westen wordt gerekend.
 
Nu Texas na rechtzetting terug tot de deep South behoort en North Dakota niet :laugh:, nog een paar films :

- Galveston
- Near Dark (Arizona setting)

'Blood simple' vond ik zalig in zijn éénvoud met een hoofdzakelijke nacht setting, tijdloze 80's (vergeten in m'n eerste lijstje)
 
Laatst bewerkt:
Bepaalde chemie en Southern sfeer ontbreken soms alhoewel de locatie daar wel is in sommige films, remake van Cape Fear bvb
 
al heel wat gevonden hier.

Enkel Extreme Prejudice had ik graag gevonden, maar lijkt niet te vinden... iemand die weet waar? damn die ziet er goed uit, van meester walter hill
 
Heeft inderdaad niet veel releases op home video. Er is een Franse DVD met enkel Franse ondertitels en een recente release op DVD en bluray maar lijkt enkel in USA en UK te koop...
 
al heel wat gevonden hier.

Enkel Extreme Prejudice had ik graag gevonden, maar lijkt niet te vinden... iemand die weet waar? damn die ziet er goed uit, van meester walter hill

Heeft inderdaad niet veel releases op home video. Er is een Franse DVD met enkel Franse ondertitels en een recente release op DVD en bluray maar lijkt enkel in USA en UK te koop...
Verdekke ja, Extreme Prejudice. Die zou ik toch ook nog eens moeten zien.

Hier staat ie op Amazon UK, blu-ray, https://www.amazon.co.uk/dp/B09Z4DXWTV. Enkel met Engelse SDH ondertitels maar bon, dat doet nikS. Blijkbaar nog maar van vorig jaar uit.
 
Terug
Bovenaan