Films die je achterlaten met een slecht gevoel

Verbouwereerd: Idi i smotri (Come and see) van de Sovjetregisseur Elem Klimov uit 1985. De meest indrukwekkende oorlogsfilm in de filmgeschiedenis dat gaat over een partisanenjongen in Wit-Rusland in 1943.

Ik weet niet waarom ik deze bekeken heb, maar wtf. Ik voelde mij echt misselijk worden tijdens het kijken.
 
Ik weet niet waarom ik deze bekeken heb, maar wtf. Ik voelde mij echt misselijk worden tijdens het kijken.
Idi i smotri is zeer intens en inderdaad geen gemakkelijke kijkbeurt. Maar de kwaliteit van de film zou wel de vraag moeten beantwoorden waarom je deze film zou bekijken. Het is absoluut geen trash of exploitation. Gewoon een weergaloze, onverbloemde weergave van war is hell.
 
Idi i smotri is zeer intens en inderdaad geen gemakkelijke kijkbeurt. Maar de kwaliteit van de film zou wel de vraag moeten beantwoorden waarom je deze film zou bekijken. Het is absoluut geen trash of exploitation. Gewoon een weergaloze, onverbloemde weergave van war is hell.

Ja, het was eerder retorisch, aangezien ik de film keek net omdat die in deze thread werd gepost.
 
The act of killing

Echt ziek hoe ze hun daden verheerlijken en zo makkelijk een film over kunnen maken.

Blackfish

Over de orka's die gevangen leven in veel te kleine basins ik ga nooit nog naar Boudewijn park of iets in die trend
 
Idi i smotri is zeer intens en inderdaad geen gemakkelijke kijkbeurt. Maar de kwaliteit van de film zou wel de vraag moeten beantwoorden waarom je deze film zou bekijken. Het is absoluut geen trash of exploitation. Gewoon een weergaloze, onverbloemde weergave van war is hell.
Één van de beste oorlogsfilms, ik had een burnout gewoon door er naar te kijken.

Niet voor iedereen deze film. :unsure:
 
Kan mij geen groter contrast qua ervaring voorstellen. Ik vond die film eerder komisch dan griezelig. En ik ben absoluut niets gewend qua horror/griezel, ik durf zelfs niet in een achtbaan. :)
Dat heb je blijkbaar met dit type films.
De eerste paranormal activity bvb vond ik geweldig, terwijl er mensen zijn die er net niks van vinden.
 
Audrie & Daisy, ik bekijk deze zo vaak voor mijn lessen en na twintig keer ben ik nog zó boos als ik bepaalde stukken zie. Ook dat ik achteraf alleen maar nog tragischer nieuws kan geven, helpt ook niet.
 
Filmpjes op p***hub laten mij altijd achter met een slecht gevoel.

Of zijn dat niet de filmpjes die hier vermeld mogen worden??
 
Pay it forward.

"When someone does you a big favor, don't pay it back... Pay It Forward"

Deze film blijft altijd nog door mijn hoofd spoken.
 
qua originaliteit kan jouw de 2de reactie in deze thread wel tellen.

Jij denkt ik heb de vorige pagina's gelezen.

OT: voor mensen die echt eens een slecht gevoel willen hebben, kijk Salò, or the 120 days of Sodom.
Onlangs eens The Human Centipede 3 gezien, je wordt gewoon mottig van die film.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan