Films die je achterlaten met een slecht gevoel

LaLa Land

Een 10min(?) lange eindscène als opbouw naar een climax waarin je verwacht dat "de liefde" de dagdagelijkse problemen overwint, maar neen het eindigt met "onze persoonlijke ambities zijn belangrijker dan samen zijn met mijn soulmate".
Enfin, dat heb ik onthouden, kan zijn dat er een andere boodschap ook in zat.
 
The babadook

De pure miserie die wordt weergegeven van een relatief jonge weduwe die een zeer moeilijk kin moet opvoeden alsook het trauma waarmee ze beiden moeten leren leven...

Hereditary

Thema's die aangekaart worden zullen veel mensen toch ongemakkelijk doen voelen. Een film die ge kijkt en onmiddellijk u doet denken van "hey mijn hond die zen kop uit het raam is heel schattig, maar misschien toch beter niet :unsure:"
 
LaLa Land

Een 10min(?) lange eindscène als opbouw naar een climax waarin je verwacht dat "de liefde" de dagdagelijkse problemen overwint, maar neen het eindigt met "onze persoonlijke ambities zijn belangrijker dan samen zijn met mijn soulmate".
Enfin, dat heb ik onthouden, kan zijn dat er een andere boodschap ook in zat.
Zelf was ik opgetogen dat dé liefde het eens niet haalt. Genoeg films daarover.
Eentje, die de andere kant eens laat zien. Een volmaakt einde.
 
Gisteren die laatste bekeken voor de eerste keer. Tussen geniaal en idioot, maar wat een dolle rit.
Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik die zag, maar ik herinner me dat de hele film (of toch het begin) een soort Brown note heeft om u te proberen ongemakkelijk te doen voelen.
Ik vond het een goeie film maar zeker niet voor gevoelige zieltjes.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan