Films die je achterlaten met een slecht gevoel

Lilja 4-EVER
Zweeds tiener/drama

Was ik zeker een dag niet goed van.
Gaat over tiener meisje in ex-sovietstaat (Litouwen?) die door haar moeder in de steek gelaten word, haar moeder vertrekt nr USA met haar nieuw lief en laat dochter achter. Trekt je plan.

Het gaat over mensenhandel/prostitutie, maar wat mij het meest raakte was de bittere armoede.
Die mensen hebben niks, echt niks...
Deprimerende appartementsblokken, verouderd tot en met, zetten de sfeer.


4538.jpg

 
Lilja 4-EVER
Zweeds tiener/drama

Was ik zeker een dag niet goed van.
Gaat over tiener meisje in ex-sovietstaat (Litouwen?) die door haar moeder in de steek gelaten word, haar moeder vertrekt nr USA met haar nieuw lief en laat dochter achter. Trekt je plan.

Het gaat over mensenhandel/prostitutie, maar wat mij het meest raakte was de bittere armoede.
Die mensen hebben niks, echt niks...
Deprimerende appartementsblokken, verouderd tot en met, zetten de sfeer.


4538.jpg

Check dan ook eens Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Die is met momenten echt beenhard, heel tragisch
 
Check dan ook eens Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Die is met momenten echt beenhard, heel tragisch
Heb die ook al paar maal gezien, idd keiharde film. Vond het meisje die Christiane speelt erg goed acteren imho.
Boek ook gelezen na de film paar maal gezien te hebben. Vind ik ook een aanrader.
Is echt een sneltrein richting zelf vernietiging, alles in teken van de high.

Wel grappig hoe die meiden de hele tijd in stad ronddwalen op zoek nr ne trick met hun plastiekzak vd supermarkt (waarin ze hun drugs spulletjes bewaren (ne lepel, aansteker, spuit, ... ))

kai-christiane-f-1987.jpeg

 
Check dan ook eens Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Die is met momenten echt beenhard, heel tragisch

Én waargebeurd.

Heb die ook al paar maal gezien, idd keiharde film. Vond het meisje die Christiane speelt erg goed acteren imho.
Boek ook gelezen na de film paar maal gezien te hebben. Vind ik ook een aanrader.
Is echt een sneltrein richting zelf vernietiging, alles in teken van de high.

Wel grappig hoe die meiden de hele tijd in stad ronddwalen op zoek nr ne trick met hun plastiekzak vd supermarkt (waarin ze hun drugs spulletjes bewaren (ne lepel, aansteker, spuit, ... ))

kai-christiane-f-1987.jpeg

En met muziek van Bowie.
 
1715193884460.png

Vrij deprimerende film over de hopeloosheid van opgroeien in een arm dorp in Mexico. Staat/stond op Netflix.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan