Filmfestival Gent 2021

PBR Streetgang

Well-known member
Wie gaat naar het festival? En wat gaan jullie zien?

Hier is alvast mijn wishlist:

14/10
Benediction (Terence Davies) om 19u45 ⭐

15/10
Pig (Michael Sarnovski) om 20u

16/10
The Souvenir I + II (Joanna Hogg) om 17u15 en 19u45 ⭐
The Card Counter (Paul Schrader) om 19u45

18/10
Memoria (Apichatpong) om 19u30
Annette (Leos Carax) om 20u

19/10
Bad Luck Banging (Radu Jude) om 20u
Pleasure (Ninja Thylberg) om 19u45
Cliff Walkers (Zhang Yimou) om 20u
The Tsugua Diaries (Maureen Fazendeio & Miguel Gomes) om 20u15 ⭐

20/10
Inexorable (Fabrice Du Welz) om19u45
The Lost Daughter (Maggie Gyllenhaal) om 19u45
Cow (Andrea Arnold) om 20u
C'mon c'mon (Mike Mills) om 20u

21/10
Vortex (Gaspar Noe) om 20u
City Hall (Frederick Wiseman) om 19u

23/10
The Inheritance (Ephraim Asili) om 13u30
 
Laatst bewerkt:
Wel veel toffe films op dat festival. Alleen jammer dat er geen Titane of After Yang is.

Maar:
After Blue van Bertrand Mandico (wow)
Mona Lisa and the Blood Moon
Memoria
Pleasure
Vortex

En...

Omdat we deze geestige toevalligheid niet konden laten liggen, bieden we exclusief op deze editie een Beestig Combiticket aan! Op zondag 17 oktober staat op het menu: Cow van Andrea Arnold, Pig - waarin Nicolas Cage op zoek gaat naar zijn geliefde truffelvarken - en Lamb, de nieuwste A24-horrorhype van IJslands regisseur Valdimar Jóhannsson.

  • 14:15 - Cow - Vooruit Theaterzaal
  • 17:00 - Pig - Vooruit Theaterzaal
  • 20:00 - Lamb - Vooruit Theaterzaal
 
Ik vind het alleen net iets te ver, en hoewel er nog treinen rijden, ga ik mijn fiets echt niet in 't stad gaan zetten + zijn niet alleen de tickets voor de film die wat kosten, maar ook het vervoer. Het is altijd de praktische kant dat het onhaalbaar maakt. Het is gewoon chiller om thuis een film te kijken, dan in dat hele gedoe iets te moeten van aantrekken, en die dode momenten tussen die films rond allemaal mensen waar ik niets mee gemeen heb.

Je bent dan nog niet eens zeker of het publiek mega ergerlijk is in de cinema. Heb zo eigenlijk al een paar films verpest geweten voor mij, want ik kan mij niet zo super goed concentreren, met kletsoma's naast mij die eerder naar de koffiebar moeten gaan dan in de filmzaal. Waarom dat zij een Koreeda film moesten zien weet ik nog altijd niet + thuis kan je zelf een film op pauze zetten voor een plas- of rookpauze als je daar behoefte aan hebt.

@PBR Streetgang; loopt er eigenlijk veel jong volk rond in zo een filmfestival? In de lokale filmhuis dat weet ik dat dat niet het geval is (nog nooit een min-40'er tegengekomen, ook niet bij The Neon Demon bvb.). Maar hoe is dat in het filmfestival van Gent. En zijn mensen een beetje aanspreekbaar of is het allemaal zure mensen die er rondlopen?
 
Goh, ik spreek niet echt tegen mensen dus ik weet het niet. Maar jong volk is er absoluut, al hangt dat vooral af van welke voorstelling je bezoekt. Werkende mensen zullen vooral weekend voorstellingen bijwonen en misschien ook de avond films. Terwijl het publiek tijdens de dagvoorstellingen een pak minder grijs zal zijn.
 
Goh, ik spreek niet echt tegen mensen dus ik weet het niet. Maar jong volk is er absoluut, al hangt dat vooral af van welke voorstelling je bezoekt. Werkende mensen zullen vooral weekend voorstellingen bijwonen en misschien ook de avond films. Terwijl het publiek tijdens de dagvoorstellingen een pak minder grijs zal zijn.
En qua tickets.. is dat dan meestal uitverkocht op de dag zelf, of kan je eigenlijk nog wel wat wachten met boeken van tickets?

The French Dispatch - waarvan ik vermoed dat de meest populaire film zal zijn - moet ik niet per se zien, maar zijn tickets heel vaak uitverkocht of maar zelden op de dag zelf?
 
vr 15 okt
17.00 After Blue (Dirty Paradise)
20.00 Pig

Voor hier, is de afstand tussen Sphinx zaal en Kinepolis te doen op 50 minuten tijd. Anders schrap ik Pig nog?

di 19 okt
14.00 Memoria
17.15 Lamb
19.45 Pleasure

Ideaal, alle drie in Kinepolis. Maar dan mis ik wel Club - City. Maar ja, ergens kan dat ook wel een voordeel opleveren (met dat er misschien minder mensen aanwezig zijn), en ik zie echt geen beter of makkelijker of praktischer moment voor deze drie films. Ik zie echt geen alternatief, want voor zowel Pleasure als Memoria is dit het enige dat haalbaar lijkt. (Want Memoria op een andere dag beteken dat ik After Blue mis?).

do 21 okt
17.00 Mona Lisa and the Blood Moon
20.00 Vortex

Dit is ook allebei in Kinepolis.

Vijfrittenkaart (incl. de 3 avondfilms dat ik daarin gooi), en dan nog 3 keer apart, denk ik dat meest voordelig is. Het is gewoon een beetje vervelend qua planning, zeker omdat Vortex ik maar ten vroegste kan kijken om 8 uur op 21 okt (of 22u45 een dag later voor een film van 2u10 lang, lijkt mij ook niet ideaal.

En dan moet je nog eens rekening houden met schema op basis van Press & Industry of voor Publiek. Daar kun je nog niet eens op filteren.

EDIT: kijk Les Olympiades kan ik al niet zien op 15 okt, want zie nu pas pressrelease.
 
dikke 20min stappen
Dan is het wel te doen.

Het is jammer dat Memoria op 18 okt niet een halfuur later start. Maar goed. Als ik het toch een beetje aanpas, dan zou ik het zo doen, want dan mis ik Club - City ook niet op 19 okt.

vr 15 oktober
17.00 After Blue (Dirty Paradise)

Zo 17 okt
17.00 Pig
20.00 Lamb

Allebei in Vooruit.

Di 19 okt
14.45 Memoria (en dan ben ik nog op tijd thuis voor Club)

wo 20 okt
17.00 Pleasure

do 21 okt
17.00 Mona Lisa and the Blood Moon
20.00 Vortex

Allebei in Kinepolis. Dan ga ik wel twee keer meer, is ongeveer 16 euro meer qua vervoer.

Het is alleen, ik vermijd graag het aantal late(re) avondfilms, want dan is het praktisch(er) om een bus te nemen, en moet ik de fiets niet nemen. En ik ben ook graag op een redelijk uur thuis, want heeft geen zin om super moe naar een film te kijken, laat thuis te komen, en dan dag erop totaal geen energie meer te hebben. Maar bij Vortex en Lamb kan ik niet anders (want anders mis ik Club, en Vortex is vroegste tijdstip dat ze hem tonen). Als je in Gent woont, is dat natuurlijk eenvoudiger. Maar anders, is dat na de film, naar station, wachten op trein, 40 minuten erop, en dan fiets/bus nemen. In het slechtste geval, moet je daar 2 uur voor bij rekenen. Ik weet gewoon niet of het waard is om ervoor te gaan, zeker omdat merendeel v/d films binnen 6 tot 12 maand toch allemaal te vinden is op het internet. Het is niet zo goedkoop, en het is ook heel tijdsinvesterend, en ik weet niet of ik het ervoor over heb.
 
Nice thread! Ik ga met een vriendin naar de wat meer mainstream films op het festival: The Last Duel, Pig en The French Dispatch.

The Card Counter doe ik alleen dus heb nog een drietal films over als er geen maat nog mee wilt. Moet enkel nog eens goed kijken welke ik ga kiezen.
 
The French Dispatch en Lamb zijn 2 die mij wel interesseren maar ik zal denk ik eerder wachten tot ze digitaal beschikbaar zijn en gewoon thuis ga kijken. In de week naar de cinema gaan gaat sowieso niet doordat ik in ploegen werk en in 't weekend meestal niet veel tijd.
 
Tickets worden ook geregeld gekocht door firma's.. Toch het jaar voor corona.
Dit jaar heeft mijn madam haar werk al tickets gekocht om uit te delen ipv een persooneelsfeest te doen ( ziekenhuis ).
Mijn werk heeft er ook elk jaar, ga toch eens proberen om een avondje te gaan. Lijkt mij wel leuk.
 
Hier is het de komende tijd superdruk waardoor ik helaas minder tijd als andere jaren zal hebben om wat films mee te pikken. Maar ik zie uit om er toch nog wat te gaan kijken naar het einde van het festival toe. De aanraders uit deze thread zullen handig zijn, dus merci hiervoor ! :)
 
Terug
Bovenaan