Filmfestival Gent 2021

Gisteren Benediction gaan zien. Terence Davies heeft mij nog nooit teleurgesteld, en ook deze was prachtig. Iets korter mocht misschien voor wat meer focus, maar ik heb me geen seconde verveeld.
 
Dinsdag The Last Duel gezien. Ridley Scott heeft nog eens een goeie film gemaakt. Misschien ook net iets te lang.
Morgen naar The Electrical Life of Louis Wain, The Card Counter en Pig.
 
Memoria maandag gaan kijken, maar vonden we toch wel echt te traag. Ik kan wel wat hebben qua meditatieve films, maar hier duurde iedere scène toch op zijn minst een kwart teveel. Krijgt nochtans veel goede kritieken
 
Memoria nog niet gezien, dus ik weet niet hoe die zich verhoudt tegenover de rest van Apichatpongs oeuvre. Maar het trage ritme en lage tempo van zijn films is voor velen te veel. Ik hou echter van de rustgevende, maar vaak ook hypnotische sfeer in zijn films. Soms is het moeilijk te doorgronden, of val je gewoonweg in slaap, maar soms neemt hij je mee op een heuse trip die anders aanvoelt dan eender welke andere regisseur.
 
Argentijnse film over dementie "Vortex" wint hoofdprijs Film Fest Gent | VRT NWS: nieuws

Waarom heeft het men hier over een "Argentijnse" film?

Toch wel weer riooljournalistiekniveau. Nergens zie ik een referentie naar Argentinie buiten dat Noè Argentijnse afkomst heeft, maar de man heeft alleen maar Franse producties gemaakt, in de Franse taal, in een Franse setting en met Franse acteurs. Bovendien bij mijn weten niet geproduceerd of gecoproduceerd door een Argentijns productiehuis.
 
Terug
Bovenaan