Film, Series & TV - all the Latest!

Ik hoop voor hun dat er nog een nieuwe Bad Boys komt na Will Smith zijn stoot. Want met Ms Marvel die dik geflopt is + Batgirl die niet meer uitkomt.... hun verhaal kan snel afgelopen zijn daar in Hollywood.
Miss Marvel is 98% fresh, en de aagste score die ik kan vinden is 7,8 op metacritic...

Dat kan je nu toch bezwaarlijk geflopt noemen. Ik snap niet waarom velen hier op BG dat blijven zeggen.

Dit is het gevolg van de fusie van Warner Brothers en Discovery en de verandering van strategie die er mee gepaard gaat. De vorige CEO van WB zette hoog in op het uitbouwen van HBO Max door grote films als The Matrix Revolutions en Dune meteen bij release op de streamingdienst te zetten. Batgirl was ook door die vorige CEO goedgekeurd, specifiek als direct-to-streaming film om HBO Max nog wat high profile content te bieden.

Ondertussen is WB dus gefusioneerd met Discovery en de nieuwe CEO komt nu van Discovery, die David Zaslav waar @Killjoy het over had. Die is helemaal niet meer geïnteresseerd in het uitbouwen van HBO Max, zeker niet met dure prestigeprojecten (zie ook het cancellen van Raised By Wolves). Zoals Killjoy het zegt, past Batgirl ineens niet meer in de visie van het bedrijf op DC Comics. Te duur voor gewoon op een streamer te dumpen maar vreemd genoeg niet duur genoeg voor een grote release in de cinema, hetgeen waar ze nu terug meer op willen inspelen. Naar huidige normen is het budget van rond de 80 miljoen dollar voor een superheldenfilm niet zo heel groot.

Waarom die dan toch niet gewoon uitbrengen? Er zou blijkbaar ergens een financiële loophole zijn waar ze die film door de fusie nu nog als verlies van de vorige vorm van WB kunnen afschrijven, en het niet moeten meenemen als verlies voor het huidige WB-Discovery. Zaslav kiest voor het dumpen van de film nu het huidig bestuur er geen verlies door lijdt in plaats van nog extra te moeten investeren aan marketing om dan alsnog mogelijk nog verlies te maken.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat dit nog een restant van de visie van de oude CEO is, waar Zaslav mee wil breken. Pech en nogal klote voor Adil en Bilal maar dit gaat niet echt reputatieschade voor hun opleveren. En ook een slecht teken voor HBO Max.
Eigenlijk wel absurd om te bedenken. Deze wereld zit toch eigenlijk echt niet logisch in elkaar hoor.

Miss Marvel is 98% fresh, en de aagste score die ik kan vinden is 7,8 op metacritic...

Dat kan je nu toch bezwaarlijk geflopt noemen. Ik snap niet waarom velen hier op BG dat blijven zeggen.
Wss omwille van de lage kijkcijfers in vergelijking met andere marvel series.

Wss omwille van de lage kijkcijfers in vergelijking met andere marvel series.
Tgoh dat is ook weer met een korrel zout te nemen imo. Het is slechter gestart, maar heeft heel wat ingelopen naar het schijnt. En dan is nog het punt dat ge nooit echt accurate cijfers van een streaming service krijgt.
Absoluut zal het nog steeds de laagste cijfers hebben, maar dan wel weer het grootste Gen Z publiek (waar de serie direct op richt lijkt me).
Dusjah... echt van een flop spreken vind ik raar 🤷‍♂️.

(ter info: Heb de serie zelf niet gezien en interesseert me ook niet)

Mag je idd nog 100% halen, als er geen kat naar kijkt is het toch dat ze geen appeal hebben bij het grote publiek. Het argument van sommige dat ze een specifiek doelpubliek hebben en dus geen grote kojkcijfers nodig hebben slaat dan ook nergens op, een serie zoals deze waar ze meerdere miljoenen per aflevering tegenaan smijten moet gewoon goede kijkcijfers halen, en dat is hier niet gebeurt.

Kijkcijfers kan je hier vinden (ze lopen wel enkele weken achter): https://www.nielsen.com/top-ten/
Terwijl andere Marvel-series makkelijk de top 3 halen, haalt MsMarvel amper de top 10.

En voor de duidelijkheid, ik heb de serie gezien en ik vond hem best goed en zou een tweede seizoen zeker zien zitten. Maar je kan niet ontkennen dat het grote publiek totaal geen interesse heeft in deze reeks.

Ik heb toch in de filmpodcasts die ik volg ook kritischere stemmen gehoord dan wat de "film/hollywood-kenner" in het VRT nieuws kwam vertellen, maar goed bij de VRT zijn ze expert in "eigen lof stinkt niet" denk ik dan en zelden kritisch voor media van eigen bodem. De kwaliteit van de film werd wel degelijk in vraag gesteld, je kan je dan wél nog de vraag stellen of dit aan de regie lag of eerder aan het beperkte budget voor een blockbuster... en dat laatste lijkt niet onrealistisch, want de grotere superheldenfilms van de laatste jaren kostten inderdaad een stukje meer, anderzijds zijn er toch ook genoeg erg goede budgetfilms gemaakt...

Als/Wanneer (hopelijk) Adil en Bilal binnenkort een nieuwe film mogen regisseren zullen we het wel weten zeker? Voordeel van de twijfel, maar aangezien de Batgirl film praktisch zo goed als af was, zou je toch bijna hopen dat hij ergens op internet lekt, zodat je zelf zou kunnen oordelen.

Dat gezegd zijnde, Adil en Bilal hun werk in Hollywood heeft me tot dusver nu ook wel niet teleurgesteld (van hun "Belgisch" werk heb ik ook maar één film gezien, en hoewel oké, niet mijn genre - nu wel die nieuwe "Rebel" eens checken). Bad Boys for life was vermakelijk, maar ja Will Smith zal nu wel nog even persona non grata zijn en high cinéma moet je van het actiegenre ook niet verwachten.
Ms. Marvel was maar half aan mij besteedt (vermakelijk, schattig, leuk maar duidelijk mikkend op een andere leeftijdscategorie) plus geen fan van het religieuze/etnische aspect te injecteren in de superheldenwereld (politieke mening), maar qua regie zat het zeker wel goed denk ik dan.
Die cartoon effectjes waren blijkbaar ook hun idee, en dat gaf de serie toch écht wel iets "uniek" en jeugdigs.

Maar goed, de VRT is nog extra incompetent deze morgen op de radio... Adil & Bilal hebben nog niet gereageerd... klopt ook niet, op Instagram stond al bijna een halve dag een reactie.

Laatst bewerkt:
Slechte test screenings zullen niet helpen maar zijn niet het eind van de wereld, kijk bv naar Morbius. Die zijn vaak al wat negatiever omdat ze vaak gehouden worden als de special effects niet eens ingevoegd zijn. Geregeld valt er nog wat te redden met wat reshoots of in de montage, maar dat kost extra geld en daar hebben ze bij WB Discovery geen zin in.

De hoofdreden gaat echt financieel zijn in dit geval, het ziet er alvast zeer slecht uit voor HBO Max.

https://www.indiewire.com/2022/08/hbo-max-removed-6-streaming-movies-1234747761/

WB-Discovery is bezig met content volledig te verwijderen voor hetzelfde belastingsvoordeel als ik hierboven aangaf en er gaat naar verwachting nog een hoop volgen. Nog onrustwekkender is dat ze naar verluid ook 70% van de mensen die werken aan HBO Max originals willen laten afvloeien. Wat dus de doodsteek voor de streamingdienst zou zijn, waarna ze een nieuwe willen maken met enkel Discovery content (goedkope, shitty reality tv) en HBO content.

Slecht nieuws voor Streamzzz zeker :unsure:

Slechte test screenings zullen niet helpen maar zijn niet het eind van de wereld, kijk bv naar Morbius. Die zijn vaak al wat negatiever omdat ze vaak gehouden worden als de special effects niet eens ingevoegd zijn. Geregeld valt er nog wat te redden met wat reshoots of in de montage, maar dat kost extra geld en daar hebben ze bij WB Discovery geen zin in.

De hoofdreden gaat echt financieel zijn in dit geval, het ziet er alvast zeer slecht uit voor HBO Max.

https://www.indiewire.com/2022/08/hbo-max-removed-6-streaming-movies-1234747761/

WB-Discovery is bezig met content volledig te verwijderen voor hetzelfde belastingsvoordeel als ik hierboven aangaf en er gaat naar verwachting nog een hoop volgen. Nog onrustwekkender is dat ze naar verluid ook 70% van de mensen die werken aan HBO Max originals willen laten afvloeien. Wat dus de doodsteek voor de streamingdienst zou zijn, waarna ze een nieuwe willen maken met enkel Discovery content (goedkope, shitty reality tv) en HBO content.

Ik had een losse HBO max streaming dienst nog overwogen omwille van de HBO content, maar helaas heeft in België Telenet een wurggreep op de markt en herverpakt ze kwalitatief materiaal van HBO met wat rommel van eigen bodem, en dan krijg je Streamzzz, dat die laatste maar rap een snelle dood sterft denk ik dan.

Ik zit ook te wachten op HBOMax, maar je hoort alleen maar depressieve shit nog als het omtrent film of series of streaming services gaat. Eigenlijk zou elke mens met een hart alles met film en TV 10 jaar moeten boycotten.

Mensen leiden honger op de wereld, en hier zitten bedrijven te zeuren om hun films of series die niet kwalitatief genoeg zijn OF vooral niet genoeg geld opbrengen, want je kan moeilijk de rest wel v. kwaliteit betichten. De enige kwaliteit die telt is geld. En dan brengen ze liever iets niet uit dan er verlies op te maken.

Het is dat verhaal van die West-Vlaamse bloemkoolboer all over again, maar met een vijf tot tiental nulletjes meer.

hoJn4l8.png

Ik heb gelezen dat ze ongeveer 20 miljoen kunnen terug krijgen als ze batgirl film afschrijven via belastingen. Lijkt me nog steeds dat ze weinig geloof hebben in film als die niet meer als dat kan opbrengen.
En zijn er echt mensen die pro of fan van streamz zijn?

Laatst bewerkt:
True, bij elke fílm die hij maakt kan dat zo zijn. Maar als het over de mens zelf gaat, en zijn ziekte, vind ik dat het over de persoon moet gaan en niet over dat hij provoceert. Enige bescheidenheid in een titel mag wel als het over zulke zaken gaat. Niet provocateur zetten in de titel om zo meer clicks te genereren zou wel zo netjes zijn. Van een HLN/NB verwacht ik dit, niet van een DS die zich als een kwaliteitskrant wil profileren.

Terug
Bovenaan