Film, Series & TV - all the Latest!

"De serie zal namelijk de toon hebben van de eerste twee films" vind ik wel een speciale statement, vermits die 2 films een redelijk andere toon hebben.
Kan wel een fijne combinatie vormen: het claustrofobische van de eerste film en de explosieve actie van de tweede film.
 
Zo een grote naam was dat nu ook weer niet.
(staat los van de gebeurtenis en de ernst daarvan, uiteraard is dat dramatisch ongeacht of je bekend, onbekend of semi-bekend bent, wou gewoon even inpikken op die statement)
 
Zo een grote naam was dat nu ook weer niet.
(staat los van de gebeurtenis en de ernst daarvan, uiteraard is dat dramatisch ongeacht of je bekend, onbekend of semi-bekend bent, wou gewoon even inpikken op die statement)
Ik was het niet zeker, dacht dat het een grote naam was omdat het het meest gelezen artikel was op VRTNieuws. Je hebt wel gelijk dat bekendheid eigenlijk niet zo relevant is voor de feiten natuurlijk. Blijft even erg natuurlijk.
 
ik blijf ze vooral herinneren van die 1ne scene in six days seven nights.
Sue me, ik was toen 16.




sixdayssevennights.jpg
 
Indiewire's top 100 best movies of the 90s

Interessante lijst, heb een paar eruit op mijn watchlist gezet. Ook blij om een paar minder bekende, persoonlijke favorieten vrij hoog te zien eindigen (Beau Travail, Safe, Irma Vep bijvoorbeeld).

Ik kan me ook vinden in hun nummer 1, Eyes Wide Shut heeft voor- en tegenstanders maar ik vind het een meesterwerk. Met de jaren is dat misschien zelfs mijn tweede favoriete film van Kubrick geworden.
 
Indiewire's top 100 best movies of the 90s

Interessante lijst, heb een paar eruit op mijn watchlist gezet. Ook blij om een paar minder bekende, persoonlijke favorieten vrij hoog te zien eindigen (Beau Travail, Safe, Irma Vep bijvoorbeeld).

Ik kan me ook vinden in hun nummer 1, Eyes Wide Shut heeft voor- en tegenstanders maar ik vind het een meesterwerk. Met de jaren is dat misschien zelfs mijn tweede favoriete film van Kubrick geworden.
Van die 34 dat ik gezien heb vind ik wel dat ze er allemaal terecht in staan, volgorde had ik wel anders gedaan. Reservoir Dogs, JFK en Se7en vind ik wel niet direct terug.

Mijn top 15
15 Leon the professional
14 Se7en
13 JFK
12 Reservoir dogs
11 The lion king
10 Unforgiven
9 Magnolia
8 Lost highway
7 Silence of the lambs
6 Fight Club
5 Schindlers list
4 Goodfellas
3 Saving private ryan
2 Heat
1 Pulp Fiction
 
Van die 34 dat ik gezien heb vind ik wel dat ze er allemaal terecht in staan, volgorde had ik wel anders gedaan. Reservoir Dogs, JFK en Se7en vind ik wel niet direct terug.

Mijn top 15
15 Leon the professional
14 Se7en
13 JFK
12 Reservoir dogs
11 The lion king
10 Unforgiven
9 Magnolia
8 Lost highway
7 Silence of the lambs
6 Fight Club
5 Schindlers list
4 Goodfellas
3 Saving private ryan
2 Heat
1 Pulp Fiction
Reservoir Dogs lijkt wat de dalen in de algemene achting. Kan ook zijn dat ze niet te veel Tarantino films er in wilden zetten, Pulp Fiction en Jackie Brown staan er wel in. Zelf een ranking maken is me te moeilijk omdat ik veel films uit de jaren 90 veel te lang geleden gezien heb. Hier is een snelle top 8 zonder al te veel nadenken:

Beau Travail
Fargo
Eyes Wide Shut
Goodfellas
Chungking Express
Being John Malkovich
Dazed and Confused
Trois Couleurs: Rouge

Misschien trouwens interessant voor u, als je wat minder mainstream films zou willen zien: momenteel is er weer een aanbod om 3 maanden Mubi te nemen voor €1.
 
Indiewire's top 100 best movies of the 90s

Interessante lijst, heb een paar eruit op mijn watchlist gezet. Ook blij om een paar minder bekende, persoonlijke favorieten vrij hoog te zien eindigen (Beau Travail, Safe, Irma Vep bijvoorbeeld).

Ik kan me ook vinden in hun nummer 1, Eyes Wide Shut heeft voor- en tegenstanders maar ik vind het een meesterwerk. Met de jaren is dat misschien zelfs mijn tweede favoriete film van Kubrick geworden.
Interessant. Mijn top:
1. Jurassic Park
2. The Mummy
3. Heat
4. Perfect Blue
5. GoodFellas
6. Shindler's List
7. Pulp Fiction
8. Shawshank Redemption
9. Saving Private Ryan
10. Tombstone
11. La Confidential
12. The Insider
13. Green Mile
14. Lock Stock & Two Smoking Barrels
15. Se7en
16. Cure
17. Audition
18. Reservoir Dogs
19. Terminator 2
20. Princess Mononoke
 
Jeffrey Dean Morgan zou in s4 van the boys zitten.
Me gusta, Negan all the way !
 
Terug
Bovenaan