Ja dat was net mijn punt in feite. Er worden praktisch geen originele SF films met een groot budget meer gemaakt. We moeten content zijn met small to medium budget flicks die nooit echt mainstream gaan, deels idd omdat ze ook niet deftig gemarket worden (te weinig budget) maar deels ook omdat het publiek evengoed niet graag risicos neemt. Ik leg de schuld zeker niet enkel bij de studios. Cinema is ook redelijk duur geworden tov vroeger dus dan kiezen mensen al sneller voor een sure thing als Marvel dat praktisch garantie is voor entertainment maar dat niemand echt zal wegblazen.
Award shows doen imo nog wel altijd hun best om die medium budget kleppers te belichten maar idd oscars zijn wel beetje gebiased tegen genre cinema. Her, Under the Skin, Moon, Ex Machina, Eternal Sunshine, District 9, The Man from Earth, EEAaO, Mr Nobody & Children of Men zijn prolly de beste original SF films van de afgelopen 20 jaar. Die hadden allemaal een klein tot miniscuul budget maar werden wel door critici bejubeld en hebben ook serieus wat prijzen binnenghaald. Ze hebben echter niet zoveel opgebracht en sommigen hebben zelfs verlies geleden. Daarmee dat ik zeg dat franchises alle zuurstof uit het filmlandschap zuigen want vroeger hadden die originals wel veel succes.
Er is één uitzondering en dat zijn namen zo groot dat ze wel nog een degelijk budget weten te strikken; vandaag de dag zijn dat eigenlijk enkel nog Nolan (Inception, Interstellar), Villeneuve (Arrival) en Cameron (als die ooit nog iets anders gaat doen dan Avatar sequels maken

) (Spielberg is praktisch met pensioen).
En dat brengt me bij deze; natuurlijk eerder science history dan science fiction
Kan niet zeggen dat ik warm word van deze poster (pun intended) vrij lelijk zelfs imo.

Maar met zo'n cast en dit onderwerp gaat Nolan al serieus zijn best moeten doen om een slechte film af te leveren.
Naast de kleppers vermeld bovenaan de poster; Rami Malek, Benny Safdie, Josh Hartnett, Dane DeHaan, Jack Quaid, Matthew Modine, Dylan Arnold, Olli Haaskivi, Alden Ehrenreich, David Krumholtz, Michael Angarano, Kenneth Branagh, David Dastmalchian, Jason Clarke, Louise Lombard, Scott Grimes, Christopher Denham, James D'Arcy, David Rysdahl, Guy Burnet, Danny Deferrari, Josh Peck, Harrison Gilbertson, Emma Dumont, Matthias Schweighöfer, Gustaf Skarsgård, Devon Bostick, Alex Wolff, Tony Goldwyn, Trond Fausa Aurvåg, Gary Oldman, Josh Zuckerman, Olivia Thirlby, Casey Affleck
Talk about stacked.