Film, Series & TV - all the Latest!

Ik ben een nogal harde purist dus star wars zou ik omschrijven als fantasy first met sci-fi elementen. 😅
Superhelden films, dat hangt af van film tot film. Een film als Iron Man tilt zwaarder naar SF terwijl een Doctor Strange veel dichter tegen Fantasy aanschuurt en bijna geen raakvlakken heeft met sci-fi. Maar idd ze zitten allemaal inbegrepen in die 3% hierboven en dat maakt het enkel triestiger imo. ;p

Valt Star Wars bij deze grafiek wel onder sci-fi (en superhelden). Ik zou denken actie of misschien fantasy. SW is misschien sci-fi opera of een voorbeeld van soft sci-fi. Bij hard sci-fi kan je films als Interstellar, Prime, Arrival, dat soort films inbeelden, al wordt soms die categorisatie gebruikt voor exact science (hard) en social sciences (soft). Maar meestal is het hoe trouw men blijft aan de sci-fi, dus hoeveel fiction er is, en hoeveel science er is. Bij SW ligt de focus natuurlijk op fictie en amusement.
Dat is het hem net, mensen die enkel sporadisch films bekijken zullen Star Wars meestal als sci-fi bestempelen enkel en alleen omdat het in het heelal zich afspeelt. Horror films zijn dan volgens dezelfde mensen films met zombies, vampieren,... en veel bloed.

Ale Margot heeft toch schoon lichaam? Of wil je meer vlees in de kuip?
Of in de badkuip :unsure:?

rs_1024x759-180927120701-1024.margot-robbie-the-big-short.ct.092718.jpg

Uit The Big Short btw, zalige scène!

Ik ben een nogal harde purist dus star wars zou ik omschrijven als fantasy first met sci-fi elementen. 😅
Zegt ge dit nadat ge uw puffer gebruikt hebt en uw bril wat omhoog geschoven hebt?

Ik wil gewoon meer variatie, altijd hetzelfde genre kijken is toch ook maar saai. Ik zou wel graag terug wat meer westerns zien. En minder musicals, Cats voelde aan als een eindpunt voor dat genre.

Ale Margot heeft toch schoon lichaam? Of wil je meer vlees in de kuip?
Het is een mooie vrouw, dat zeker. Maar toch ik vind haar looks persoonlijk lichtjes overschat op basis van alle reacties die ik lees/hoor over haar uiterlijk. Er zijn actrices waar ik op basis van hun looks alleen moeite zou doen om een film van te kijken ook al interesseert die mij niet echt. Dat heb ik alvast niet bij Robbie.

Het helpt misschien ook niet dat Margot Robbie geen echt unieke schoonheid heeft die er uit springt. Er zijn 3 of 4 actrices die er praktisch hetzelfde uit zien.

Anne Hathaway, Jennifer Lawrence, ... vind ik allemaal mooie dames. Hoe hun karakter in realiteit is, dat weet ik allemaal niet :)

Top Boy seizoen 4 afgekeken. Heerlijke serie met vooral een sterke Sully, Dushane en Jaq. Af en toe ook een flinke stamp in die kloten door bepaalde gebeurtenissen.

Ana De Armas en (vooral) Florence Pugh fanboy hier
tweede garnituur: Mary Elizabeth Winstead en Carla Gugino
Allison Brie ook, maar die is precies wat verdwenen de laatste tijd

Zegt ge dit nadat ge uw puffer gebruikt hebt en uw bril wat omhoog geschoven hebt?

giphy.gif

Ik ben beyond hardcore nerdism als het op SF aankomt. ;p

Ik wil gewoon meer variatie, altijd hetzelfde genre kijken is toch ook maar saai. Ik zou wel graag terug wat meer westerns zien. En minder musicals, Cats voelde aan als een eindpunt voor dat genre.
Amen. Jammer genoeg lijkt het Hollywood aanbod echter alsmaar monotoner te worden en de convergence van studios en streamers gaat daar enkel verder aan bijdragen. 😕

Also; Emma Stone.

Ik merk bij meer en meer mensen marvelmoeheid, aan de box office van rise of skywalker te zien is er ook zo iets als Star Wars moeheid (geen idee hoe het met de disney+ reeksen zit), dat is toch al een stap in de goeie richting?

Ik denk dat er nog heel wat box office records gaan sneuvelen vooraleer we echt gaan kunnen spreken van marvel moeheid. En eerlijk, als het geen marvel is dan is het wel, batman of harry potter, of fast & furious of andere franchises. Bestaande franchises gaan vrees ik nog lange tijd alle zuurstof uit de box office zuigen.

CrgwLkC.png

Die oranje onderstreepte zijn sort of original maar not really want ze horen bij franchises of zijn remakes/adaptaties van bekende werken. En zelfs die ene groene "echt originele" leunt op marvel en star wars referenties.

Als je dat vergelijkt met de box office lijsten van de jaren 90 waarin je echt moet graven tussen de originele films om een franchise sequel te vinden... :headshake:

/old man yells at cloud

Hoopvol en optimistisch maar ook beetje naief vrees ik. ;p
Het is eigenlijk best al een goed jaar geweest met films als Men, Crimes of the Future, The Northman en EEAaO maar da's een volledig andere categorie. Die zijn gemaakt met veel kleinere budgetten en geen enkele van die films gaat de top 20 halen. Een geluk dat die kleinere films nog kunnen overleven want anders was cinema echt dood dood.

Terug
Bovenaan