Film, Series & TV - all the Latest!

I want to get excited for this but...

24423.gif

I've got a bad feeling about it.

Ik hoop dat ik ernaast zit maar ruikt naar Lotr 0: The Quest for More Money. Mckellen en Wood zagen er al zoveel ouder uit in de hobbit en die liggen ook alweer 10 jaar achter ons. Also where is Aragorn want hij is wel degene dat de klus klaart. Viggo is nu ouder dan Mckellen toen LOTR gefilmd werd dus die zullen ze moeten recasten peinzek? Los van dat alles is het ook een bizarre keuze om op basis van enkele lijnen tekst dit als startpunt te kiezen om midden aarde terug naar het grote scherm te brengen. Er zijn zoveel fantastische verhalen voor handen die echt epische cinema zouden kunnen opleveren.
Veel van zo'n dergelijk nieuws moogt ge meestal met een korreltje zout nemen, maar ik vind ze toch leuk om te lezen dat er toch ideeën zijn omtrent.

I want to get excited for this but...

24423.gif

I've got a bad feeling about it.

Ik hoop dat ik ernaast zit maar ruikt naar Lotr 0: The Quest for More Money. Mckellen en Wood zagen er al zoveel ouder uit in de hobbit en die liggen ook alweer 10 jaar achter ons. Also where is Aragorn want hij is wel degene dat de klus klaart. Viggo is nu ouder dan Mckellen toen LOTR gefilmd werd dus die zullen ze moeten recasten peinzek? Los van dat alles is het ook een bizarre keuze om op basis van enkele lijnen tekst dit als startpunt te kiezen om midden aarde terug naar het grote scherm te brengen. Er zijn zoveel fantastische verhalen voor handen die echt epische cinema zouden kunnen opleveren.

Met digitale verjonging kan er veel tegenwoordig, maar gaat een Viggo Mortensen daar zin in hebben? En McKellen is op een leeftijd waarbij de kans groter is dat hij zelf de release niet haalt dan wel.

Wist niet goed waar ik deze kwijt kon dus dan maar hier. De nieuwe van KNGMKR is weer behoorlijk meta en bittersweet.

Google's Nano Banana release hint reeds naar de komende mogelijkheden van Veo 4. Onlangs The Eternaut gezien, een Argentijnse Sci-Fi reeks die er heel goed uit ziet voor hun productie budget. De meeste mensen zal het waarschijnlijk niet opgevallen zijn maar daar zaten al enkele AI generated shots in. Lijkt me effectief een kwestie van tijd vooraleer dit standaard wordt en alsmaar meer shots geoutsourced worden naar AI. Ik zie Hollywood als industrie nog zichzelf opeten met hun drang om productiebudgetten zo laag mogelijk te houden en ROI zo hoog mogelijk.

Zeker nu de techgiants alsmaar grotere stukken ervan in handen hebben lijkt de evolutie richting film automatisatie bijna onafwendbaar. De studiobonzen loopt het water in de mond wanneer ze beseffen dat ze geen FX, sound, catering, security, scouts, storboarders, production designers, .... en uiteindelijk zelfs geen cameramannen of acteurs meer hoeven te betalen. Ze zullen hun eigen industrie fileren tot er bijna niets meer overschiet buiten een enkele creative die zn gedachten in beelden omzet. Maar eens op dat punt aangekomen zullen ze concurreren met elke creative met internet toegang dus waarschijnlijk zal het marketting departement misschien als laatste overblijven? 😅

Wall Street Journal - Paramount Skydance Prepares Ellison-Backed Bid for Warner Bros. Discovery
Skydance heeft nog maar net Paramount opgeslokt en aast nu op Warner Brothers. :eek:

Je vraagt je misschien af hoe het kan dat een kleine studio als Skydance de legacy giant Paramount kon uitkopen en hoe ze nu achter de nog veel grotere Warner aangaan.

Financial Times - Larry Ellison’s personal fortune soars on back of Oracle’s share price surge
"Larry Ellison briefly overtook Elon Musk to become the world’s richest person after Oracle’s shares surged more than a third on Wednesday, propelled by the boom in artificial intelligence."

Paramount Skydance Warner Bros Asset listing;
Paramount Studios, Animation & Music,
Miramax
Nickelodeon
MTV
Showtime
Comedy Central & South Park Studios
Smithsonian Channel
CBS,
Skydance Studios, Animation & Interactive
Warner Bros Studios & Animation
DC studios
Turner Classic
New Line Cinema
Castle rock
Spyglass
Cartoon Network
Hanna-Barbera Studios
The CW
Adult Swim
HBO
Cinemax
Eurosport
TNT
Warner Bros Games RockSteady Studios
DC Comics
MAD
Wildstorm
Discovery
TBS
TLC
Animal Planet
Toonami
Food Network
Oprah Winfrey Network
CNN
MLB network
:crazy:
Just scratching the surface really want ze bezitten ook nog hopen tv zenders over heel de wereld maar zelfs naast al die film en tv assets bezitten ze dan ook nog eens een hoop theme parks, cinemas, last.fm, Fandango, museums, merch & licensing, verzekeringen, hotels en ander vastgoed, paramount+, ...

"The scale of the potential combination could bring antitrust and regulatory scrutiny."
You don't say. 😅

Silicon Valley gaat heel de entertainment industrie opslokken. Best een jammerlijke evolutie. Hopelijk kunnen de studios toch nog een beetje hun individueel karakter bewaren. Zowel Paramount als Warner behoorden tot de big five en zijn ondertussen meer dan 100 jaar oud.

pasted-image-0-84.png
tOaNL5b.png

Zou echt wel jammer zijn om die helemaal uitgehold te zien worden of god forbid dat ze allemaal onder 1 dak terecht komen en we een skywarnmount logo krijgen. 🫤

Laatst bewerkt:
Jawadde, one of the greats

All the President's Men prolly mijn favoriet van hem met The Sting als close second.

niet enkel voor de camera, ook erachter als producer (en regisseur) en al helemaal voor indie film met zijn co-founding van het sundance institute en festival. Maar ook los van cinema een klassebak van een mens. Politiek heel actief, bipartisan maar altijd in de bres voor social en civil rights.

robert-redford-jeremiah-johnson.gif

Will be missed. :headshake:

Laatst bewerkt:
Claudia Cardinale is dood. :(
Heb die ooit ontmoet in Frankrijk als jonge gast via mijn grootvader die schilder was en wat werken mocht zetten in Parijs. Die was toen al in de 50 denk ik maar maakte echt wel indruk op mij als jonge gast. Heel joviaal en wist eigenlijk pas een jaar erna dat die erg beroemd was.
Grappig nu ik eraan terugdenk. Had wel zo'n aura over zich, kan het moeilijk omschrijven.

Claudia Cardinale is dood. :(
Heb die ooit ontmoet in Frankrijk als jonge gast via mijn grootvader die schilder was en wat werken mocht zetten in Parijs. Die was toen al in de 50 denk ik maar maakte echt wel indruk op mij als jonge gast. Heel joviaal en wist eigenlijk pas een jaar erna dat die erg beroemd was.
Grappig nu ik eraan terugdenk. Had wel zo'n aura over zich, kan het moeilijk omschrijven.
RIP, goede actrice en stralende vrouw. Als jonge knaap stevig gecrusht na het bekijken van Once upon a Time in the West.

Vorig jaar enkele minder gekende Claudia Cardinale films bekeken en dat was de moeite:
- Big Deal on Madonna Street
- The Girl with a Suitcase
- Sandra
- The Iron Prefect
- Escape to Athena

Toen had je nog respect voor zulke mannen. Binnenkort wordt dit gedaan door AI maar is het respect voor die creator ver te zoeken.

Terug
Bovenaan