Film, Series & TV - all the Latest!

Volgens Letterboxd 98/100 gezien.

Eigenlijk een ideale lijst voor iemand die nu pas zich in film begint te verdiepen om te zien welke films de laatste 25 jaar het meeste impact gehad hebben. Kan me wel vinden in de meeste keuzes als een soort consensus picks, goeie mix van grote populaire namen en iets meer niche films.

70/100 gezien blijkbaar.

Enkele dingen zien tussen staan die me wel interessant lijken en die ik helemaal nog niet kende.

Heel toffe lijst imo.
Mijn grootste WTF is toch wel dat Superbad al bijna 20 jaar oud is :eek:.

Mijn grootste WTF is dat Black Panther daarin staat. LOL.

Geen Prisoners of Sicario. Geen enkele Dardenne. Ik hoop dat ze de LotR films dan als 1 film gezien hebben.

Ja pakt mijn geld maar

Kweet oud nieuws maar wou er toch even op terug komen. Ben ik de enige die dit een beetje jammer vind? Hij heeft momenteel zoveel projecten in de pijplijn; Messiah, Rama, Cleopatra, Nuclear War, ... allen imo veel interessanter dan Bond film nummer 26.

Nolan werd eerst ook gerumored maar net als Villeneuve zie ik die mannen toch liever bezig met originelere werken.

Was ook aan het hopen dat de volgende Bond terug wat meer de teugels zou vieren en zichzelf iets minder serieus zou nemen. Meer Goldeneye en Moonraker ipv de films uit het meer serieuze Craig tijdperk. Maar dat is niet echt Villeneuve's stijl. Die zal denkik eerder nog harder inzetten op realisme.

Dat gezegd zijnde, natuurlijk zal ik er zijn, day 1 zelfs. Maar toch een beetje een wrang gevoel.

Helemaal met je eens. Ik ben wel excited, maar zou veel liever zijn Cleopatra film gezien hebben, zeker nu ook Nolan ons op een historisch epos gaat trakteren.

ncfzpkfd7uef1.jpeg

That is all.

Wist niet goed waar ik dit kwijt moest, wil de BGs best of XXXX nu ook weer niet te veel derailen. 😅

Ik was 12 toen Buffy op Kanaal 2 begon. I never stood a chance. I mean; Buffy, Willow, Cordelia, Dawn, Faith, Drusilla, Tara, Anya, Jenny, Glory, ... Hell even Joyce, Buffy's mom. 🤦‍♂️Begon tamelijk onschuldig met enkele posters maar tegen mijn 16 waren de muren van mijn slaapkamer praktisch volgepleisterd (met Buffy posters). Die cast was ronduit onverantwoord voor een toen hevig puberend brein als het mijne.

En zonder overdrijven: Ik vind Buffy en Angel geweldig goede series, zeker voor die tijdsperiode.
No argument here. Heb zo'n 3 jaar geleden heel de reeks nog is terug gezien en honestly still holds up insanely well. Had een beetje schrik voor een rewatch dat het core jeugdsentiment onderuit zou halen but hell no. Hush is legit tot vandaag een van de beste single episodes of TV ever. The body sloeg mij met verstomming. Kdenk zelfs dat ik daar destijds te jong voor was om die mokerslag naar waarde te incasseren. Vrij insane om dat in zo'n show te steken. The Gift verliest natuurlijk een beetje aan impact omdat je weet dat het daar niet eindigt maar herinner me nog wel dat ik als jonge snotter vol ongeloof naar het scherm zat te staren en ook die blijft gewoon goeie tv. The Hell, zijn er zelfs in geslaagd om een musical episode te maken die niet enkel goed is maar een van de beste van de show. 😆

Die intro alleen al;
Still as banger as I remember it. 🤘
"In every generation, there is a chosen one." My generation chose her alright.

Dus yep, high five! Buffy fan and proud! ;p

Heel eerlijk, voor mij hoeft Buffy reboot absoluut niet... Het was goed zoals het was 🫣
Yeah praktisch onmogelijk dat ze datzelfde niveau van de originele reeks gaan halen. Maar gaat toch speciaal zijn om SMG na al die tijd Mr. Pointy terug te zien opnemen en doorgeven. I'll be there for sure. 🫡

Terug
Bovenaan