Film, Series & TV - all the Latest!

Ik denk dat er hier een paar, mezelf inclusief, kunnen zeggen dat David Lynch een grote impact had op onze filmsmaak, muzieksmaak, liefde voor fotografie, algemene weirdness waar het ok is dat er vragen zijn en geen antwoorden... Prachtige carrière, wat een invloed heeft hij gehad.

3900a52d7cda525fbf479e9806a29fa7.jpg

Legend :cry2:

Mulholland?

Blue Velvet dus. Ah nee, The Straight Story als'k me goed herinner.
Mulholland Drive is inderdaad mijn favoriete film. PBR is een Blue Velvet referentie. :)

Mijn Lynch tier list en ranking (maar dat wijzigt telkens wanneer ik een bepaalde film nog eens gezien heb):

GOD TIER:
- Mulholland Drive
- Blue Velvet
- Eraserhead
- Twin Peaks (3)

"GEWOON" MEESTERWERK TOT ZEER GOED:
- Lost Highway
- The Elephant Man
- Twin Peaks (1)
- Fire Walk With Me
- Wild At Heart
- The Straight Story
- Twin Peaks (2) (eigenlijk vooral Mark Frost en niet meer zoveel Lynch inbreng)

GOED MAAR VOORAL VOOR DE LYNCH FANS:
- Inland Empire

ENIGE MISSER MAAR OOK WEER NIET ZO SLECHT ALS IEDEREEN ZEGT:
- Dune

Ik moet er nog een aantal bekijken.
- Eraserhead (nooit aan begonnen omdat het eigenlijk héél speciaal is maar wel de intentie om ooit te bekijken)
- Inland Empire (staat klaar om te bekijken maar een film van 3u moet je echt tijd voor maken)
- The Straight Story (staat ook al een tijdje klaar maar is er nog nooit van gekomen om te bekijken)
- The Elephant Man (geen interesse eigenlijk)
- Wild At Heart
- Dune (geen interesse, zeker niet na de films van Villeneuve)

Fan van Twin Peaks (vooral seizoen 3!) en Mulholland Drive.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu pas door dat de wereld een unieke filmmaker kwijt is, goddamnit.

Twin Peaks is vermoedelijk mijn favoriete serie aller tijden. Die intro alleen al is zooooooo goed, die muziek, die beelden, ... . Die personages in de reeks, fucking briljant.

Mag gebeuren wat wil, dit weekend wordt voor een groot stuk een Lynch weekend :love: .

Mijn Lynch ranking:

1. Blue Velvet
2. Mulholland Dr.
3. Eraserhead
4. Lost Highway
5. The Straight Story
6. Dune
7. Wild at Heart

8. Fire Walk With Me (rewatch needed)
9. The Elephant Man (rewatch needed)
10. Inland Empire (did not like)

Sphinx speelt volgende week 5 films van Lynch.

Mulholland Dr. ook twee keer in Kinepolis Gent. Ben twee jaar geleden nog eens gaan kijken daar en dat was een fantastische ervaring. Muziek volle bak, die kleine zaal achteraan maar toch een groot scherm. Loved it. :love:

Terug
Bovenaan