Fietswinkel speelt step kwijt.

correctie: de step is niet meer te vinden via zijn netwerk. Hij kon gewoon ook de waarde van de step terugbetalen en dan was ook alles ok. In principe kon dat zelfs een stuk minder dan die 500 zijn, gezien de fiets een lekke band had en dus iets minder waard is (+slijtage)

MAAR: dat was voor de verkoper waarschijnlijk nog altijd duurder dan die 100 euro bijleggen voor een step en zo is de klant ook tevreden :).
Er wordt hier veel aangehaald enkel waarde van step terugbetalen. Maar voor hetzelfde geld heb je je step nodig om naar je werk te gaan of wou je hem meenemen om ergens een tochtje ermee te maken voor een paar dagen.
Het feit dat je je step niet beschikbaar hebt voor die paar dagen is OOK een vorm van schade.

Dus los van wat de wet hierover zegt, zou ik bovenstaand geleden schade ook vergoed willen zien.
 
Een dag vertraging want gisteren was de step nog niet geleverd.

Het is blijkbaar een BOHLT EKICK 10 Pro geworden. (tussen haakjes speccs van verloren step)
  • 18kg (13kg)
  • 15Ah batterij (12.8Ah)
  • 500 Watt motor (300W)
  • 10" banden (8")
  • Schokdemping op de achteras (geen demping)
De eerste indruk is best goed.
Het rijcomfort is een pak beter dankzij de dikkere banden en schokdempers.
Acceleratie en topsnelheid lijkt me identiek.
Jammer wel dat er geen bluetooth/app ondersteuning in zit.

In de drukte zijn we vergeten af te rekenen. Ik moest nog €100 bijleggen.
Soit, ik rij die banden sowieso plat en dan keer ik terug om dat te laten fixen en ik reken dan wel af.


Daarnet een positieve review geschreven en niet te veel in detail getreden over wat er precies misgelopen was.
Hoeft ook niet want deze zaak is netjes opgelost. :cool:
 
Kan je bij een step die banden zelf niet fixen eigenlijk? Of moet je daar per se voor naar de fietswinkel?
Het wisselend van banden op een 8 inch wiel is ZEER MOEILIJK.
Je dient de as goed to blokkeren zodat je echt kracht erop kan zetten.
De oude band dien je er soms af te snijden. Die nieuwe band dien je oven in een oventje te steken zodat die warm en soepel is.
Anders krijg je die niet gemonteerd.
Tijdens het monteren heb je letterlijk grote lepels nodig om die band over de velg te trekken.

Het is een tijdrovend en moeilijk werkje. Als je de kracht en techniek niet hebt lukt het je simpelweg niet.
Daarom lekker uitbesteden zo'n zaken. :p
 
Er wordt hier veel aangehaald enkel waarde van step terugbetalen. Maar voor hetzelfde geld heb je je step nodig om naar je werk te gaan of wou je hem meenemen om ergens een tochtje ermee te maken voor een paar dagen.
Het feit dat je je step niet beschikbaar hebt voor die paar dagen is OOK een vorm van schade.

Dus los van wat de wet hierover zegt, zou ik bovenstaand geleden schade ook vergoed willen zien.
Zeg dat eens tegen een verzekeraar :biglaugh:

Ik snap uw punt, maar een product verliest nu eenmaal in waarde en wat effectief zal terugbetaald worden is die waarde op dat moment. Dat de handelaar hier in kwestie effectief een nieuwe koopt EN nog eens bij legt bij de meerprijs voor een beter model is niets minder dan een zeer mooie geste en uitstekende klantenservice, maar had helemaal niet gehoeven. Uiteraard wel uitstekend opgelost. Op deze manier zijn klant behouden ondanks een zeer onaangename situatie en nog wat goeie reclame erbij.
 
Er wordt hier veel aangehaald enkel waarde van step terugbetalen. Maar voor hetzelfde geld heb je je step nodig om naar je werk te gaan of wou je hem meenemen om ergens een tochtje ermee te maken voor een paar dagen.
Het feit dat je je step niet beschikbaar hebt voor die paar dagen is OOK een vorm van schade.

Dus los van wat de wet hierover zegt, zou ik bovenstaand geleden schade ook vergoed willen zien.
Kom, da's nu toch echt wel 'karen'-niveau ambetante klant zijn. :D Een handelaar die op deze manier zijn fout toegeeft ga je toch niet verder pesten met dit soort zaken...
 
Kom, da's nu toch echt wel 'karen'-niveau ambetante klant zijn. :D Een handelaar die op deze manier zijn fout toegeeft ga je toch niet verder pesten met dit soort zaken...
In dit specifiek geval niet nee, mooi voor de TS dat het snel en netjes afgehandeld werd.

Maar ik spreek over hypothetisch een ander scenario:

Stel mijn e-bike die ik elke dag nodig heb voor werk en hobbies, verdwijnt bij de fietsenhandelaar. En dat duurt een maand of mogelijks langer vooraaleer ik een nieuwe krijg.
Hoe wil je dat ik naar mijn werk ga? Als de fietsenhandelaar voor de periode dat ik geen e-bike heb een vervanging kan bieden, ok. Maar indien niet ,wil ik dat wel vergoed zien.
Om nog maar te zwijgen van de mogelijke custom items en mods die ik aan de fiets gedaan zou hebben, mezelf kennende.
 
Terug
Bovenaan