Hier ook aan het kijken om fiber binnen te krijgen in een appartement van de jaren 50...
As usual zijn de gemeenschappelijke delen al verneukt met verticale kabelgoot in de gang + blote fiber met silicone tegen de muur, maar binnen zou ik toch een cleanere oplossing wensen.
Situatie: fiber zou door 1 muur moeten gaan en langs 1 dubbele deur moeten passeren om aan huidige aansluitpunt (en eerste beschikbare stekker) te komen.
Voorstel proximus: door de muur boren vlak boven deurprofiel en kabel zichtbaar langs de deurkader laten lopen.
Mijn idee: Kabel langs de deur naar beneden laten via gootje, over/achter stukje plint steken en dan in de spleet onder de deurkader (+-5mm) steken.

Diepte even nagemeten, en spleet is overal +-40mm diep = voldoende om propere radius te maken, eventueel met een custom bochtje te 3d-printen om te vermijden dat die ergens tegen schuurt.
Om de deuropening zelf te passeren dacht ik gebruik te maken van de holle ruimte in het transitieprofiel van het parket:
Aan de andere deurpost dan terug hetzelfde, om aan de huidige koperaansluiting uit te komen met een minimum aan zichtbare kabels.
Is dit een realistische oplossing, en iets dat -mits goede voorbereiding- gevraagd kan worden aan een proximusinstallateur? (ik zou alles met een eigen kabel testen en gootjes al klaarleggen zodat het enkel 1 gat naar buiten boren is + kabel erin moffelen)