FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Al die grootheden hebben toch ook straffen gekregen en het volk en de media over hun gekregen? Grappig dat sommigen Max hier komen verdedigen met voorbeelden van Vettel en Schumacher, terwijl dat eigenlijk gewoon een reminder is van wat voor klootzakskes dat ook waren/konden zijn. Het is niet omdat zij ook zo'n moves uithaalden dat het daarom plots begrip verdient ofzo.

Ik denk trouwens dat de meerderheid hier al gezegd heeft het eens te zijn met de frustraties van Max; de stop en de hards, dat Leclerc zijn move op het randeke was en dat Max gelijk had ivm Russel. Maar om dan een move te doen waarbij ge de indruk geeft van Russel door te laten om dan vervolgens opzettelijk nie in te sturen voor de bocht gaat voor mij een punt van begrip voorbij en mag wel wat veroordeeld worden ja. Zeker als je dan ook z'n interviews na de race mee in acht neemt. (Ook de ironie om op de radio te zitten neuten over Leclerc die hem eraf 'ramt' om dan efkes erna opzettelijk iemand te quasi te rammen)

Ook zo flauw om dan direct weer Max-haters te roepen. Ik geloof moest Russel of eender welke andere rijder op de grid zo iets uithalen er ook heel harde kritiek op zou komen. Max is nu eenmaal een coureur die dikwijls wat meer op de lijn van het toelaatbare racet, wat hem deels een van die greats maakt maar ook meer risico geeft om er soms los over te zitten, waarop dan imo terecht commentaar komt. En als je vaak op of over het randeke zit, krijg je vaak commentaar. 🤷‍♀️

Al die grootheden hebben toch ook straffen gekregen en het volk en de media over hun gekregen? Grappig dat sommigen Max hier komen verdedigen met voorbeelden van Vettel en Schumacher, terwijl dat eigenlijk gewoon een reminder is van wat voor klootzakskes dat ook waren/konden zijn. Het is niet omdat zij ook zo'n moves uithaalden dat het daarom plots begrip verdient ofzo.

Ik denk trouwens dat de meerderheid hier al gezegd heeft het eens te zijn met de frustraties van Max; de stop en de hards, dat Leclerc zijn move op het randeke was en dat Max gelijk had ivm Russel. Maar om dan een move te doen waarbij ge de indruk geeft van Russel door te laten om dan vervolgens opzettelijk nie in te sturen voor de bocht gaat voor mij een punt van begrip voorbij en mag wel wat veroordeeld worden ja. Zeker als je dan ook z'n interviews na de race mee in acht neemt. (Ook de ironie om op de radio te zitten neuten over Leclerc die hem eraf 'ramt' om dan efkes erna opzettelijk iemand te quasi te rammen)

Ook zo flauw om dan direct weer Max-haters te roepen. Ik geloof moest Russel of eender welke andere rijder op de grid zo iets uithalen er ook heel harde kritiek op zou komen. Max is nu eenmaal een coureur die dikwijls wat meer op de lijn van het toelaatbare racet, wat hem deels een van die greats maakt maar ook meer risico geeft om er soms los over te zitten, waarop dan imo terecht commentaar komt. En als je vaak op of over het randeke zit, krijg je vaak commentaar. 🤷‍♀️

Uiteraard kregen al die grootheden daar commentaar op. En terecht. Er is hier ook niemand die zegt dat we Max hiervoor niet mogen veroordelen hé.

Maar het feit dat tussen de all-time beste piloten zoveel klootzakskes zitten die dergelijke stoten uitstaken, toont mss wel dat het enerzijds in die positie niet altijd evident is het "juiste" te doen en je te onthouden van dergelijke acties en anderzijds dat ze in die positie zitten mss net omdat ze dat karakter hebben.

En dat is niet ter hunner verdediging maar gewoon een vaststelling en mogelijke verklaring.

En het is idd flauw dat commentaren erop zogezegd van "Max-haters" komen die nu weer een stok zouden hebben om mee te slaan, net zoals het flauw is om nu Max een "wereldkampioen van kust-mijn-kloten" te gaan noemen.

Er is altijd dergelijke controverse in F1 geweest, zeker bij de absolute top, om dan nu plots Max zo te gaan verketteren alsof zoiets ongezien is?

De move van max op Russel was totaal onnodig moet ik als max fan toegeven.
Maar de acties van Leclerc en Russel waren ook fout.

Maar ik heb het hier al vaker aangegeven, als Verstappen onder de BE vlag het gereden was hier een heel andere tendens op het forum geweest.
Dat zie je al terug in de hoop om Stoffel terug in de F1 te zetten bij afwezigheid van Stroll.
Alstublieft zeg. Die jongen heeft 1 fatsoenlijke race gereden in de F1, meer niet.

Toch onbegrijpelijk dat ze Max slechts een tijdstraf van 10s geven? Of eerder begrijpelijk omdat voor de volgende race en het kampioenschap ook een serieuze streep door de rekening zou zijn..
Vettel kreeg in Baku 2017 een 10s stop and go en dat vond ik ook al een zeer lichte straf.

Waar zeg ik dat Verstappen niet in de fout gaat?
Dat zeg je niet maar je zegt dat Russell en Leclerc ook in fout zijn.
Lijkt alsof je wilt zeggen dat ze alle 3 een fout maken terwijl dat van Max wel een heel andere categorie is. Je zult het zo wel niet bedoelen maar het komt wel zo over.

Edit: wat Cerulean dus ook zegt

Toch onbegrijpelijk dat ze Max slechts een tijdstraf van 10s geven?
De enige logische straf zou een zwarte vlag geweest zijn, en niets minder. Maar dat de logica bij de FIA aangaande strafuitdelingen al langer zoek is, dat wisten we al. :woohoo:

Waar ik het meeste van genoten heb deze race was de frisse wind bij de commentatoren van Sky. Ik kijk altijd via F1TV. Als het Brundle en Crofty zijn dan switch ik meestal naar F1TV met Jacques en Coulthard, maar ditmaal met Rosberg was het zalig om te luisteren. Je kreeg als kijker tactisch inzicht, bijvoorbeeld hoe de temperaturen van de banden de eerste paar ronden hoger zijn dan gewenst en je pas kan beginnen pushen na vijf a zes ronden. Hij neemt ook geen blad voor de mond en zegt de dingen hoe ze zijn. Die man mogen ze meer laten opdraven!

Kan je van commentatoren wisselen :unsure:

Ik had Coulthard. Zalige commentator. Maar ik dacht niet Rosberg?

Ofwel kijk je in International mode ofziets en dan heb je Sky Sports met deze keer Croft en Rosberg, ofwel kijk je Live maar dan met de commentatoren van F1TV zelf.

Kan je van commentatoren wisselen :unsure:

Ik had Coulthard. Zalige commentator. Maar ik dacht niet Rosberg?
Je kunt kiezen tussen (gewoonlijk) Crofty/Brundle of Jacques/Coulthard/Palmer. Ik kies laatste 2 jaar voor het laatste, heb het beetje gehad met Crofty en zijn iets te grote fantasie. Op Jacques kan ik eigenlijk niks aanmerken, Coulthard en Palmer zijn aangenaam gezelschap.
Rosberg hoor ik niet graag bezig :unsure: al is hij inhoudelijk inderdaad wel interessant.
F1TV is op dagen als gisteren wel een meerwaarde, had onmiddellijk na de race teruggespoeld naar de onboards van Verstappen en Russell, met onboard audio (wat ook ongecensureerd is), vanaf green flag tot de finish.

hoe kies jij dat?

Ik kan precies enkel maar kiezen tussen “audio track” “eng”.
Als je op het geluidsicoontje klikt, heb je aan de linkerkant een menu met een zestal talen en (bij mij toch) een audio spoor dat "tea" heet (team radio)

Ik keek even naar de kalender en zag nu pas dat er nog maar 9 races zijn gereden en er nog 15 te gaan zijn...
Nog erger dan de brainfade van Max is het gebrek aan snelheid van de Red Bull. De verwachting was dat met de nieuwe TD van de FIA, de teams dichter bij elkaar kwamen, maar niets is minder waar. McLaren blijft het sterkste team, en ik ben er van overtuigd dat ze nog aardig wat achter de hand hadden van pace. Jammer trouwens dat de incidenten van gisteren het perfecte weekend van Piastri overschaduwden. Ik had nooit verwacht dat hij deze stap zou zetten dit seizoen, vorig seizoen vond ik hem bijzonder matig.

hoe kies jij dat?

Ik kan precies enkel maar kiezen tussen “audio track” “eng”.
Vandaar kwam ook mijn vraag. Ik kan wel een paar talen kiezen. Maar verschillende Engelse versies?

Misschien enkel bij een duurder abonnement?

Vandaar kwam ook mijn vraag. Ik kan wel een paar talen kiezen. Maar verschillende Engelse versies?

Misschien enkel bij een duurder abonnement?
Is voor iedereen hoor. Ik kijk altijd in het Engels en klik dan (in de app) op die wereldbol net boven de driver tracker. Je moet daarvoor eerst wel de stream of replay starten. Rosberg is idd wel een meerwaarde met zijn technische/tactische details.

ge hebt de gewone F1TV feed, en dan hebt ge de world feed, die afhankelijk is van uw taal-instelling.
als ge daar Hollanders hoort, efkes uw taal aanpassen naar Engels, dan hebt ge Crofty en (meestal) Brundle

Als je de onboards bekijkt rijdt hij toch gewoon bewust in op Russell. Mag toch meer zijn dan 10 seconden, zwarte vlag was gepast geweest.

Ik was echter wel onder de indruk van zijn pace op de zachte band, hij was de McLaren’s effectief aan het bedreigen op een andere strategie.

Ik vond nu ook niet dat Max de plaats moest teruggeven, op het eerste zicht leek het eerder Russell die in fout was. Red Bull toch enkele steken laten vallen, net zoals de harde band.

Ben benieuwd of de FIA de ballen heeft om Verstappen te schorsen als die nog stoten uithaalt.

Piastri heel indrukwekkend dit weekend, foutloos. Grote kandidaat voor de titel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan