FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat Max er niet van wakker ligt. Ik zie hem express die raceban nog pakken 😂

McLaren is dit seizoen sowieso te sterk.

ik ga hier zo hard lachen als Max nog gewoon kampioen is op het einde van het seizoen.
Gewoon een pak beter als de rest. (we zullen zien hoe de 2de helft van het seizoen verloopt als er begint stress te komen bij Norris en Piastri)
Norris is vorig jaar ook helemaal ineengestuikt.
Piastri is wel volgens iedereen mister Iceman, maar een kampioenschap heeft al meer mensen klein gekregen.

(en RB zal ook wel is met een oplossing komen zeker?)

Dan hebben ze weer iemand nodig bij Racing Bulls hé. Ik snap niet hoe een organisatie met 2 teams maar 4 piloten klaar heeft voor F1. Dat is toch een enorme aanfluiting aan het worden daar bij Red Bull? Al kunnen ze Ricciardo ook nog zetten als het echt nodig is, die zit nog onder hun vleugels zeker?

Er waren tijden dat Vandoorne "reserverijder" was bij drie teams tegelijkertijd. Zo verbazend is dat toch niet met de superlicentie wat niet zo makkelijk te behalen is?

En bij schorsing, ze gaan altijd wel iemand vinden. Keertje een reserverijder van iemand anders lenen, Iwasa (of Hadjar in de Red Bull met Iwasa in de VCarb), uitzondering vragen voor Lindblad, genoeg commercieel interessante rijders met een superlicentie (In WEC zijn er een paar die een remonte in hun carrière kennen, Of als je gewoon krantenkoppen wilt halen voor een weekend: steek Grosjean erin :p.)

Denk dat Max er niet van wakker ligt. Ik zie hem express die raceban nog pakken 😂

McLaren is dit seizoen sowieso te sterk.
Ik vind toch dat Max snel daar van uit gaat dat hij kansloos is.

Als die RedBull ergens een stuk beter wordt zat hij toch nog altijd mooi in de mix. Toch tot hij vorig weekend een hoop punten heeft weg gesmeten.

Het vertrouwen bij Red Bull heeft natuurlijk wel ne stoemp gekregen in Barcelona. Het was de hele tijd roepen (van de pers, niet van Red Bull) dat McLaren hun voordeel ging wegebben met de nieuwe regels voor flexibele voorvleugels, en dat Barcelona eindelijk de echte waardeverhoudingen zou onthullen. En net die race gaat McLaren dan een demonstratie geven.

Da's eigenlijk tegen de concurrentie zeggen: geef 2025 maar op mannen, en focus jullie volledig op 2026. Ik zie eigenlijk geen team meer in staat om de pace van McLaren bij te benen én voorbij te gaan dit seizoen. Tenzij er iets illegaals zou blijken aan de McLarens, maar daar zijn voor alle duidelijkheid geen enkele indicaties voor, integendeel.

Een kanttekening is dat Red Bull ook goede ingenieurs heeft, en mogelijk al langer zag aankomen dat die nieuwe regels voor flexiwings een scheet in een fles waren.

Bon,

Redbull gaat geen grote updates meer brengen dit jaar en enkel kleine updatjes doen zodat alle focus volledig naar de auto van 2026 kan gaan.

Da gaat max plezant gaan vinden ja haha

Ik vind toch dat Max snel daar van uit gaat dat hij kansloos is.

Als die RedBull ergens een stuk beter wordt zat hij toch nog altijd mooi in de mix. Toch tot hij vorig weekend een hoop punten heeft weg gesmeten.

Er is toch geen titelstrijd. Dat zijn ook de woorden van Max voor Spanje en is imo gewoon 100% de waarheid.

Buiten die crash in de pitlane in de sprint, waar Max niks aan kan doen, had Max toen meer dan het maximale uit die wagen gehaald. Ondanks dat werd het gat elke week groter...
Dat komt omdat het verschil in pace veel te groot is en omdat Red Bull geen deftige stappen zet om het gat te dichten.

Sommige vergeten precies dat het vorig jaar heel anders was omdat McLaren ineens sinds Miami de snelste wagen had. We zijn op 2 races na al halfweg en Red Bull staat nog steeds (te) ver achter. We zijn al halfweg het seizoen, zonder enige verbetering/vooruitzicht...

En de nieuwe reglementen van 2026 en het gepruts in het WCC zal zeker ook een invloed hebben in het al dan niet doorontwikkelen van deze wagen.

Jouw voorlaatste zin vat het ook perfect samen: ALS de wagen een pak beter zou worden dan...

Laatst bewerkt:
Geen Imola meer in 2026.

Madrid als nieuwe GP. Het is dat we nog niet genoeg Mickey Mouse stratencircuits hebben.
echt frapant toch

De 'hoe moeten de auto's er uit zien' en de 'welke circuits gebruiken we' teams hebben als opdracht om het tegenovergestelde van elkaar te doen?

echt frapant toch

De 'hoe moeten de auto's er uit zien' en de 'welke circuits gebruiken we' teams hebben als opdracht om het tegenovergestelde van elkaar te doen?

Dat is nu éénmaal de tendens. Circuits moeten liggen in hotspots (Miami, Madrid, Las Vegas, Mexico City,...) dus op den duur is 80% van je F1 kalender (semi-)stratencircuits buiten als er één plek vindt om een echt circuit te bouwen in zijn stad zoals Mexico City.

Dat is nu éénmaal de tendens. Circuits moeten liggen in hotspots (Miami, Madrid, Las Vegas, Mexico City,...) dus op den duur is 80% van je F1 kalender (semi-)stratencircuits buiten als er één plek vindt om een echt circuit te bouwen in zijn stad zoals Mexico City.
Maar de auto's worden meer en meer gemaakt voor grote circuits met lange snelle bochten.

Dat ze dan de auto's ook maken voor stratencircuits hé als ze daar naartoe willen.

"zwaar onder doen"

dat was een jaar of 2, 3 dat het podium in 80% van de GP's "Hamilton - Bottas - Verstappen" was.
daar dromen ze van bij Red Bull, dat hun 2de piloot zo vaak 2de wordt.
Yes, op geen enkel moment Hamilton bedreigd en verscheidene keren verslagen door een echte topper in een veel minder goede wagen.

Bottas heeft lang mogen rijden met de meest dominante wagen op de grid, die heerlijk bestuurbaar kon zijn zonder veel af te moeten geven. Maar hij heeft het wel vaak laten afweten gewoon.

2019 en 2020 heeft ie inderdaad veel vanvoor gereden en kwam hij 2des... Maar die jaren was er al helemaal geen concurrentie voor Mercedes. Saaiste jaren ooit als ik me goed herinner. Maar Vettel, Raikonnen, Verstappen en Alonso allemaal Bottas met een inferieure wagen hebben geklopt. Een van die jaren was hij zelfs 4de of 5de terwijl Lewis met de vingers in de neus kampioen werd... Die is gewoon afgeslacht geweest door Hamilton, anders geloven is geloven in sprookjes.

Maar de auto's worden meer en meer gemaakt voor grote circuits met lange snelle bochten.

Dat ze dan de auto's ook maken voor stratencircuits hé als ze daar naartoe willen.

ik denk dat F1-design regels van wagens meer een fix op een fix op een fix op een fix... is
want je kan de regels niet zomaar heftig te herschrijven (want anders kost dat veel te veel geld voor de teams.)

Indycar zit nu ook in zijn hybride-fase en zij hebben nu ook problemen hierdoor qua "racen". (te zware/logge wagens).

Over welk bandenkoelingtrucje spreken we dan?

Ben benieuwd of de rookies hun wagen uit de Wall of Champions kunnen houden.

Is er al nieuws over Stroll? Het is daar precies vrij stil over.

ik denk dat F1-design regels van wagens meer een fix op een fix op een fix op een fix... is
want je kan de regels niet zomaar heftig te herschrijven (want anders kost dat veel te veel geld voor de teams.)

Indycar zit nu ook in zijn hybride-fase en zij hebben nu ook problemen hierdoor qua "racen". (te zware/logge wagens).
Dat is exact wat ze voor volgend jaar gedaan hebben ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan