FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
blijkbaar had hij in de simulator getest of je T1 met DRS open kan nemen, en lukte het daar.
lijkt mij dat uw simulator niet helemaal correct is dan.
vraag anders is als Yuki hoe correct de sim is.
Die 1 tiende was duidelijk geval van andere motorstand.
hij was 6 tiende trager voor het rechte stuk
Verbazingwekkend hoe goed de Visa wel niet is eigenlijk.
Ik denk dat Verstappen nog graag daarin zou rijden

beetje raar dat je zo'n bericht over de Red Bull situatie zet als reactie op een bericht over de Alpine simulator, maar ok.

het maakt niet uit hoé Yuki die rondetijd heeft gezet he. het is niet alsof ze bij Red Bull ineens een Yuki-mode op die wagen gezet hebben, die er voor Lawson niet was.
en vooral de feedback over de radio was opvallend. Waar bij Lawson de feedback na 1 outlap al was dat de balans weg was, klinkt het bij Yuki dat de balans OK is. en hij had dan wel nog geen 100% lap gedaan, maar het geeft wel aan dat hij meer vertrouwen heeft in de wagen - na zijn eerste fysieke rit ermee.

Pure afgang voor Red bull.

Het ergste is dat zoveel mensen op voorhand al zeiden dat Lawson en Hadjar wrslk voor Yuki gingen kwalificeren.

Fix your damn car

Waarom afgang? In Q1 zat Yuki op bijna identieke tijd als Verstappen en doorheen het weekend toch ook gewoon degelijk gereden? Juist zijn Q2 niet samen gekregen.

Lawson daarentegen nu ook met deze auto met moeite in Q2 geraakt en niet eens in de buurt van Hadjar.

Waarom afgang? In Q1 zat Yuki op bijna identieke tijd als Verstappen en doorheen het weekend toch ook gewoon degelijk gereden? Juist zijn Q2 niet samen gekregen.

Lawson daarentegen nu ook met deze auto met moeite in Q2 geraakt en niet eens in de buurt van Hadjar.
Wat boeit FP en Q1 nu?

Uw teammaat haalt P1, Yuki is 2x immens ver van Max in Q2.

Wauw, Max alweer.

Ik ben geen fan van Yuki maar die heeft het gewoon heel goed gedaan.
Lawson ook trouwens, na zo een opdonder te hebben gekregen in zijn zelfvertrouwen.
Hadjar alweer impressionant

Kan een hele mooi race worden.
Ook gek dat Q2 zomaar een seconde sneller is als vorig jaar de pole

Lang geleden dat MAX zo hard geroepen heeft over de radio. Was wss een perfecte ronde in zijn hoofd

Wat een top 3, zo close.
Verstappen tegen de verwachtingen in met een meesterlap. Hij was er blij mee zo te horen :p

lol Verstappen. Had ik niet zien aankomen.

Ik had gedacht dat Mercedes de 3de hond zou zijn om de pole weg te kapen. Russell een 30.3 in sector 1 bij zijn eerste poging in Q3 was super snel 😳

Suzuka hoort by far bij de beste (driver) circuits ter wereld. Holy crap die onboards 😍

Yuki had gewoon pech met die rode vlag, en dan in zijn enige ronde die erom deed, dezelfde windstoot als zoveel anderen breed doen gaan hebben in T2. heeft zijn wagen ook op meer understeer afgesteld, dus dat heeft hem een paar tienden gekost.

er zit méér in Tsunoda in de Red Bull, dan wat zijn positie doet vermoeden. dat kon je van Lawson in China niet zeggen.

en je moet verder kijken enkel de positie in Q2 he.
Tsunoda haalde in die VCARB 3x (S)Q3, als hij die fout vandaag niet maakt, is Lawson in die wagen laatste in Q2.
Lawson zijn beste Q1 resultaat was 18de in de RB (iets anders haalde hij niet), Tsunoda was 6de in Q1 hier. het verschil met Verstappen daar was 0.024s. Verstappen zijn poletijd was ook weer compleet onverwacht puur Verstappen, waarvan je weet dat als die dat niveau haalt, hij minstens 1 tiende sneller is dan al de rest in dezelfde wagen

't is leuk voor Lawson dat hij in de VCARB eens uit Q1 geraakt, maar voor mij is dit niet de boost die hij nodig had. ook niet vergeten dat het excuus voor zijn slechte prestaties bij RB was dat die wagen veel moeilijker is om te besturen dan de VCARB.

ook niet vergeten: Lawson heeft de volledige tests mee gedaan, en een paar maand simulatorwerk. Hij had wél heel weinig rijtijd in Australie FP, maar dan nog zou hij de wagen beter gekend moeten hebben dan Tsunoda na anderhalve week dienst.

er zit nu meer zelfvertrouwen in de RB, dat valt op. dàt kan je onmogelijk pure afgang noemen, imo. héél het gedoe rond het toekennen van dat zitje sinds het afscheid van Perez: dàt was de blamage. hopelijk voor Red Bull komt er nu stabiliteit, maar morgen is de eerste échte test.

Het is een fantastische baan, zelfs nog meer dan Spa vind ik na alle aanpassingen die daar de voorbije decennia zijn gebeurd. Een fout wordt hier nog echt afgestraft en de rijder maakt hier zeker een verschil.

Hamilton en Sainz toch weer teleurstellend voor hun nieuwe teams, daarvoor zijn ze niet binnengehaald denk ik..

Tsunoda achter Lawson was geen verrassing. Die B rijders zitten allemaal op eenzelfde niveau. Verstappen gaat gewoon een volle seconde sneller over 1 rondje als het erom draait, waanzin. Wie moet je in die auto zetten om 2 resultaten te boeken? Intussen is het ook wel echt duidelijk dat Perez het probleem niet echt was. Zelfs bij Schumacher waren er zo geen grote verschillen met teamgenoten Irvine, Barrichello en Massa. En bij Hamilton al helemaal niet met Alonso, Button, Rosberg en Bottas.p

Amai Verstappen, dat had ik niet verwacht. En blijkbaar nog nieuw lap record ook nog. Buiten categorie.

Het is een fantastische baan, zelfs nog meer dan Spa vind ik na alle aanpassingen die daar de voorbije decennia zijn gebeurd. Een fout wordt hier nog echt afgestraft en de rijder maakt hier zeker een verschil.

Hamilton en Sainz toch weer teleurstellend voor hun nieuwe teams, daarvoor zijn ze niet binnengehaald denk ik..

Tsunoda achter Lawson was geen verrassing. Die B rijders zitten allemaal op eenzelfde niveau. Verstappen gaat gewoon een volle seconde sneller over 1 rondje als het erom draait, waanzin. Wie moet je in die auto zetten om 2 resultaten te boeken? Intussen is het ook wel echt duidelijk dat Perez het probleem niet echt was. Zelfs bij Schumacher waren er zo geen grote verschillen met teamgenoten Irvine, Barrichello en Massa. En bij Hamilton al helemaal niet met Alonso, Button, Rosberg en Bottas.p
Leest ge eigenlijk andere mensen hun posts?

Tsunoda had voornamelijk pech. Reed gewoon degelijk.

Lawson gewoon slecht toch eigenlijk?

En dat Verstappen met een vcarb sneller zou zijn slaat gewoon nergens op. De RB is gewoon een pure Max auto. Net zoals in MotoGP de Honda een pure Marquez moto was. Kon ook niemand anders mee rijden.

Amai Verstappen, dat had ik niet verwacht. En blijkbaar nog nieuw lap record ook nog. Buiten categorie.
tgoh ja, het vorige record was natuurlijk ook maar van Piastri in Q2 geleden. eenders wie vandaag pole had gereden, had dat record wel op zeijn naam gezet.

Leest ge eigenlijk andere mensen hun posts?

Tsunoda had voornamelijk pech. Reed gewoon degelijk.

Lawson gewoon slecht toch eigenlijk?

En dat Verstappen met een vcarb sneller zou zijn slaat gewoon nergens op. De RB is gewoon een pure Max auto. Net zoals in MotoGP de Honda een pure Marquez moto was. Kon ook niemand anders mee rijden.
Hoe je uzelf dat kan blijven wijsmaken is mij een raadsel...

niet zozeer pech in die eerste Q2-ronde, als het gebrek aan geluk dat Verstappen een slipstream had van Alonso op het stuk van Spoon naar 130R (3 tienden verloren) - en dan ook wel net iets te agressief in de chicane.

Hinchcliffe noemde het vooral een fout van Red Bull door Tsunoda buiten de sturen op gebruikte softs voor zijn eerste rondje in Q2. Kon hij niet onmiddellijk een serieuze banker lap neer zetten en werd hij wel onnodig onder druk gezet om in zijn 2e ronde een goeie neer te zetten.

Laatst bewerkt:
Tsunoda is nietmeer dan meeloper tis al zijn 5de seizoen in F1 hij staat 15de op de grid op een circuit die hij door en door kent .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan