FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bearman is blijkbaar Ocon ook behoorlijk aan het overklassen? Vorige races niet echt op gelet.

Bearman is blijkbaar Ocon ook behoorlijk aan het overklassen? Vorige races niet echt op gelet.
Ja, dat is idd frappant.
Ik denk dat ik de replay is ga bekijken met meer views van mensen in het middenveld, want die zien we toch alweer zeer weinig.
Die Bearman heeft wel iets speciaals

Mclaren moet toch wel hopen dat RB niet sneller aan het worden is race na race, want dan zal rijderskampioen wel heel moeilijk worden

Elk jaar kijk ik weer naar de eerste GP's in de hoop dat de races terug wat aantrekkelijker geworden zijn om gelijk welke reden, om (behalve als de weersomstandigheden de boel wat in de war sturen) toch weer getrakteerd te worden op het ene snoozefest na het andere. We gaan hier meer georchestreerde inhaalmanoeuvres hebben dan 'gewone', dat zegt genoeg. Er is momenteel geen enkele topklasse in de motorsport die slaapverwekkender is dan de F1, and it's not even close.

qualifying was dan toch beslissend, veel positie-wijzigingen zijn er niet gebeurd.
ik vraag mij dan af of Verstappen puur daarop gerekend had, die Mclarens konden duidelijk sneller.
opvallend dat ze daar niets anders proberen qua strategie, want dit werkte echt niet.

4 races, 4 winnaars. lijkt een interessant seizoen te kunnen worden

Wat een teleurstellende, tegenvallende shit race... Nuja, tis Suzuka dus zat er aan te komen. De baan is voor de rijders wellicht top om te rijden maar het circuit leent zich niet tot (veel) inhalen.

En McLaren..... Wat een onnozel team is da toch ook, en zeker qua strategie. Gewoon weer maar eens alles verkeerd gedaan wat kon en de win cadeau gegeven aan Max op die manier. Waarom die under/overcut nie proberen ipv Lando samen met Max binnen te halen. En wat dacht Lando ook te proberen bij Max bij de pit exit. Dat was op voorhand al een kansloze missie.

Heel saaie race. Weinig over te zeggen

Wel goed dat het ritsen ondertussen toch echt ingeburgerd is...die start zeg.

Extreem saaie race, gebeurde nu eens echt niks. Die start was ook extreem clean.

Verstappen gaat nog kampioen worden door dat Norris en Piastri zeker punten van elkaar gaan afnemen. Consistency gaat key zijn voor Max. Ik geef het niet graag toe als
Hamilton-fan, maar Max is echt ook 1 van the all-time great, die hoort nu al thuis in het rijtje Senna, Schumacher & Hamilton.

eigenlijk absurd om vast te stellen, maar als je ziet hoe Verstappen die pole gepakt heeft, en hoe je hier niemand kon inhalen die op dezelfde strategie zat, heeft hij gewonnen omdat hij 1x 20 meter later remde voor de chicane.

Ook weer maar 1 pitstop en de banden die niet degraderen, bijvoorbeeld Kimi Antonelli die +30 laps doet op de medium, dat helpt ook niet voor een goede race.

eigenlijk absurd om vast te stellen, maar als je ziet hoe Verstappen die pole gepakt heeft, en hoe je hier niemand kon inhalen die op dezelfde strategie zat, heeft hij gewonnen omdat hij 1x 20 meter later remde voor de chicane.
En vooral niet omdat die foutloos rondreed?
Moest McLaren trouwens geen penalty gekregen hebben voor unsafe release bij Norris zijn pitstop? In Monaco had dat er toch altijd tegen gezeten?

Moest McLaren trouwens geen penalty gekregen hebben voor unsafe release bij Norris zijn pitstop? In Monaco had dat er toch altijd tegen gezeten?

Uiteraard, ik denk dat het punt eerder was dat er in heel die race inhalen quasi niet gebeurde en enkel lukte voor mensen op nieuwe banden vs. oude banden.

Als ge alles moet bestraffen op basis van hoe het in Monaco zou afgelopen zijn, had Verstappen na COTA en Mexico vorig jaar meerdere racebans aan zijn been gehad.

Laatst bewerkt:
Cars may not enter or leave the pits or their pit stop position in a way that could endanger pit lane personnel or another car and Driver

Had Norris op dat gras de controle verloren was de discussie er wel geweest gok ik...

Neen. Norris en (vooral) Piastri reden òòk foutloos, in een snellere wagen.
Verstappen zijn race was ook niet foutloos he, zijn pitcrew maakte een trage stop (anders zat Lando nooit naast hem)

Dus "foutloos zijn" heeft hier imo het verschil niet gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan